Ο Καουμπόι του Μεσονυκτίου

4

Περιθωριακοί ήρωες, ντοκιμαντερίστικη Αμερική, πικρός και ωμός νεο-ρομαντισμός. Τρία κορυφαία Όσκαρ για μία από τις ταινίες που ωρίμασαν το μοντέρνο Χόλιγουντ. | Powered by Uber.

Ο Καουμπόι του Μεσονυκτίου 1

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 η παραδοσιακή χολιγουντιανή συνταγή, από τη συντηρητική επιλογή των ιστοριών και των χαρακτήρων ως τη σεναριακή ακαμψία και την αφηγηματική φρονιμάδα, έχει αρχίσει να δέχεται απανωτά χτυπήματα. Η σκοτεινή Αμερική βγαίνει δυναμικά στο προσκήνιο, οι losers θρονιάζονται στη μέση του κάδρου, το χάπι εντ γίνεται συνώνυμο μιας ξεπερασμένης, επίπλαστης αισιοδοξίας. Μια από τις ταινίες οι οποίες επιτέθηκαν μετωπικά στις ξεπερασμένες φόρμουλες και με την - εμπορική και καλλιτεχνική - επιτυχία της άνοιξαν το δρόμο προς το Νέο Χόλιγουντ των 70s ήταν η πρώτη ταινία του Βρετανού Τζον Σλέσινγκερ ("Ντάρλινγκ", "Μπίλι ο Ψεύτης", "Ανθρωποκυνηγητό") στις ΗΠΑ.

Ο σεναριογράφος Γουάλντο Σολτ ("Σέρπικο", "Ο Γυρισμός") πέρασε με γρήγορα φλας μπακ το πρώτο μέρος του μυθιστορήματος του Τζέιμς Λίο Χέρλιχι "Midnight cowboy" και επικεντρώθηκε στη νεοϋρκέζικη οδύσσεια του Τζο Μπακ. Ενός όμορφου και αφελή Τεξανού ο οποίος προσπαθεί να επιβιώσει ως ζιγκολό στη ζούγκλα της σύγχρονης μεγαλούπολης. Θα γίνει επιστήθιος φίλος μ' ένα φθισικό μικροαπατεώνα, ο οποίος ονειρεύεται να φύγει για την ηλιόλουστη Φλόριντα, και μαζί θα γνωρίσουν τη σκοτεινή πλευρά του αμερικανικού ονείρου.

Ο Καουμπόι του Μεσονυκτίου 2

Περιθωριακοί ήρωες, ντοκιμαντερίστικη Αμερική, πικρός και ωμός νέο-ρομαντισμός. Το φιλμ του Τζον Σλέσινγκερ, ο οποίος μετακομίζει τα απελευθερωτικά διδάγματα του φρι σίνεμα στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, περιγράφει με θάρρος τη σωματική  και ψυχολογική αποξένωση (πληρωμένο σεξ, υπαρξιακή μοναξιά) που κυριαρχεί στο σύγχρονο καπιταλιστικό παράδεισο. Τραχιά, μα συνάμα συναισθηματική κατάθεση για ένα διαφορετικού είδους κοινωνικό δράμα (πρωτοποριακό και το σάουντρακ του Τζον Μπάρι), ο "Καουμπόι του Μεσονυχτίου" σόκαρε το συντηρητικό κινηματογραφικό κατεστημένο και χαρακτηρίστηκε "Χ" από τη λογοκρισία ("αυστηρώς ακατάλληλη", χαρακτηρισμός ο οποίος απευθυνόταν σχεδόν αποκλειστικά στις πορνοταινίες), κάτι που, όμως, δεν τον εμπόδισε να αποσπάσει τα τρία κορυφαία Όσκαρ (ταινίας, σκηνοθεσίας και σεναρίου, από εφτά υποψηφιότητες) και να αποτελέσει έκτοτε σημείο αναφοράς για την αναγέννηση του χολιγουντιανού σινεμά.

ΗΠΑ. 1969. Διάρκεια: 119΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Καουμπόι του Μεσονυκτίου

Midnight Cowboy
4
  • Δραματική
  • 1969
  • Διάρκεια: 119 '
  • Τζον Σλέσινγκερ

Ένας Τεξανός επαρχιώτης προσπαθεί να επιβιώσει ως ζιγκολό στη Νέα Υόρκη και γίνεται επιστήθιος φίλος μ' έναν φθισικό μικροαπατεώνα, ο οποίος ονειρεύεται να φύγει για τη Φλόριντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Η Έμα πήρε τ' όπλο της

Το παγωμένο θρίλερ "Στα Βάθη του Χειμώνα" με την Έμα Τόμσον ξεκίνησε δυναμικά, αλλά ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και το "Μια Μάχη Μετά την Άλλη" παρέμειναν άνετα στην κορυφή του top-10 για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
14/10/2025

Τρεις σπουδαίες προσωπικότητες του ευρωπαϊκού σινεμά στο 66ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Δύο σκηνοθέτριες και μία εμβληματική ηθοποιός πρόκειται να φιλοξενηθούν στην προσεχή διοργάνωση.

Οι μικρού μήκους που δεν πρέπει να χάσεις στο 4ο Φεστιβάλ Παλαιστινιακού Κινηματογράφου

Η πολύτιμη διοργάνωση παρουσιάζει μια σειρά ταινιών που απεικονίζουν το εδώ και το τώρα των κατεχόμενων παλαιστινιακών εδαφών και της διασποράς.

Αυτές είναι οι νικήτριες ταινίες των 31ων Νυχτών Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που απέσπασαν τις δάφνες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

Τι νέο θα δεις στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Όλες οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 16/10.

Όλα όσα είπε ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μαζί με το γιο του Ρόναν και τη Δάφνη Οικονόμου, ο οσκαρικός ηθοποιός βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της "Ανεμώνης".

Όλα όσα περιμένουμε να δούμε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Μία μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου επιστρέφει μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα.