Ο διαγωνισμός Directors’ Next Gen επιστρέφει για τρίτη χρονιά

Η νέα γενιά Ελλήνων δημιουργών διεκδικεί τον δικό της χώρο στη μεγάλη οθόνη, όπου εσύ αποφασίζεις ποια ταινία αξίζει να φτάσει εκεί.

Απαρατάτεμε «Απαρατάτεμε»

Για τρίτη χρονιά, 10 ταινίες μικρού μήκους διαγωνίζονται για το Directors’ Next Gen Award κι εσύ αποφασίζεις ποια ταινία θα φτάσει στα σινεμά. Το Cinobo και το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ μάς φέρνουν ξανά ένα κλικ πιο κοντά στο μέλλον του ελληνικού σινεμά.⁠ 

Οι 10 ταινίες του φετινού προγράμματος ξεχωρίζουν για την καλλιτεχνική ματιά τους, ενώ όλες έχουν ήδη διακριθεί σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, από τη Δράμα μέχρι το Σαράγιεβο. Στο φετινό πρόγραμμα βρίσκουμε- μεταξύ άλλων- το πολύχρωμο "ποπ" που τιμήθηκε με το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο σπουδαστικό τμήμα του Φεστιβάλ Δράμας, αλλά και το αξιαγάπητο "απαρατάτεμε" που έρχεται στο Cinobo κατευθείαν με το φρέσκο Βραβείο Ίρις Καλύτερης Σπουδαστικής Ταινίας. 

Για έναν μήνα, οι συνδρομητές του Cinobo γίνονται Κριτική Επιτροπή και αναδεικνύουν με την ψήφο τους και τις θεάσεις τους την αγαπημένη τους ταινία, στηρίζοντας τη νέα γενιά Ελλήνων δημιουργών.

Πώς ψηφίζω σε 3 βήματα:

  • Μπες στη συλλογή Directors’ Next Gen στο Cinobo
  • Δες τις ταινίες
  • Ψήφισε αυτή που σου άρεσε περισσότερο βάζοντάς της 5 αστεράκια

Η ταινία που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες θεάσεις αλλά και το μεγαλύτερο μέσο όρο σε βαθμολογία (αστεράκια) θα κερδίσει το Βραβείο Directors’ Next Gen που περιλαμβάνει χρηματικό έπαθλο, διανομή της ταινίας στη μεγάλη οθόνη, καθώς και προβολή της για ένα χρόνο μέσω της πλατφόρμας του Cinobο.

Δείτε τις ταινίες

Πίτυλος (Γαλάτεια Λαγουτάρη)

Δύο αδερφές πηγαίνουν στο εξοχικό τους σπίτι μετά το θάνατο της μητέρας τους. Η "νηνεμία” στη ζωή τους θα διαταραχθεί από μία παρέα νεαρών ατόμων με το τροχόσπιτό τους και την αφήγηση ενός ερευνητή για τη δημιουργία του απολιθωμένου δάσους.

Κατά - Φωνή (Τζίνα Ελευθερία Νεντελκώβ, Στάθης Κόλιας)

Οι Κατά-φωνή, ένα πολυφωνικό σχήμα νέων καλλιτεχνών, κρατάνε ζωντανό το παραδοσιακό πολυφωνικό ηπειρωτικό τραγούδι, και όχι μόνο, τραγουδώντας μέσα στην αγνή φύση, ανάμεσα στα δέντρα, δίπλα στα ρυάκια, σμίγοντας την φωνή τους με το κελάηδισμα των πουλιών. Αυτή η παρέα από διαφορετικές πόλεις και καταβολές μας ταξιδεύει με τις μελωδικές φωνές τους, ενώνοντας παράλληλα το παρελθόν με το παρόν.

Αχέροντας (Κωνσταντίνα Παπαδοπούλου)

Η Μαρία και ο Νίκος παντρεμένοι, αλλά εμφανώς αποξενωμένοι, περνάνε το Σαββατοκύριακο σε ένα ξενοδοχείο μέσα στη φύση, στον ποταμό Αχέροντα. Κατά την παραμονή τους εκεί προσπαθούν να βρουν νέες ισορροπίες στη σχέση τους.

Στην Άκρη (Μαρία Πιλάτη)

Ο Γιώργος ήταν ένα ατίθασο και χαϊδεμένο παιδί, λόγω μιας εκ γενετής αναπηρίας. Πέρασε τα δύο τελευταία χρόνια του δημοτικού κλινήρης στο νοσοκομείο, λόγω μιας πειραματικής θεραπείας. Επιστρέφοντας πίσω στο χωριό του άρχισε να πηγαίνει συχνά στη εκκλησία, ώστε επέλεξε να γίνει ιερομόναχος. Κατά την χειροτόνηση του μεταβαίνει από κοσμικός Γιώργος σε Πατέρας Ιωάννης. Αλληγορικά, παρακολουθούμε τις τελετουργίες της Μεγάλης Εβδομάδας στην κοινότητα και τις απόψεις του ιερέα για τη Θυσία και την Ανάσταση.

Umbilicus (Ελένη Παρώνη)

Σε μια μητριαρχική οικογένεια, που λειτουργεί σαν ένα καλοκουρδισμένο ρολόι, ο μοναχογιός αρχίζει σιγά σιγά να αμφισβητεί τις αξίες που την πλαισιώνουν. Το γεγονός αυτό ανατρέπει τις μέχρι τώρα σταθερές της οικογένειας και δημιουργεί εντάσεις που κανείς δεν ξέρει που μπορεί να οδηγήσουν.

Συγκρουόμενα (Έφη Αναγνωστίδου)

Η Άννα, μία εικοσιπεντάχρονη κοπέλα, εισέρχεται στον κόσμο των παιδιών, το λούνα παρκ. Έπειτα από μια σύντομη βόλτα στα παιχνίδια του πάρκου, καταλήγει στην πίστα με τα συγκρουόμενα. Εκεί έρχεται αντιμέτωπη με την ανταγωνίστριά της, ένα οκτάχρονο κορίτσι που θέλει οπωσδήποτε να την τσουγκρίσει.

Ποπ (Λίνα Κουντουρά)

Τρεις φίλες συναντιούνται μετά από καιρό και αφηγούνται τις πρόσφατες περιπέτειές τους. Κάθε μία από τις ιστορίες τελειώνει με ένα πρόβλημα. Κάθε πρόβλημα λύνεται μόνο με λεφτά, που δεν έχουν. Κινούμενες ανάμεσα σε πραγματικότητα και φαντασία, αποφασίζουν να ληστέψουν ένα καφέ που υποψιάζονται πως ξεπλένει χρήματα.

True Blue (Στράτος Κούβελας)

Ο Σταμάτης είναι ένας συγγραφέας σε κρίση. Δεν μπορεί να ξεπεράσει το χωρισμό του με την Κατερίνα. Μένει κλεισμένος μέσα, μέχρι που ένα βράδυ η Κατερίνα τον επισκέπτεται με έναν και μόνο σκοπό: να τον κάνει να βγει έξω από το σπίτι.

Enduro (Δήμος Γκάνας)

Καθώς ο Άγγελος και η παρέα του αποδεσμευμένοι πλέον από τις σχολικές τους υποχρεώσεις προσπαθούν να ζήσουν όσο γίνεται καλύτερα το τελευταίο καλοκαίρι στην πόλη τους, μια φιγούρα ντυμένη με κοστούμι μοτοσικλέτας του θυμίζει το προσωπικό του τραύμα.

Απαρατάτεμε (Μένη Τσιλιανίδου)

Η Νίνα ξέρει γιατί ο παππούς της δεν τη γουστάρει. Προφανώς επειδή είναι λεσβία. Ήρθε η ώρα για ξεκαθάρισμα. Στην πιο περίεργη διαδρομή της ζωής τους, η Νίνα και ο Στάθης θα καταλάβουν ο ένας τον άλλο, θέλοντας και μη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.