
Συνεχίζοντας να ισορροπεί πετυχημένα ανάμεσα στην καλλιτεχνική πρωτοπορία και το λαμπερό θέαμα, το φεστιβάλ Καννών σήκωσε χθες Τρίτη 13/5 αυλαία με διπλό "χτύπημα". Από τη μια οι σταρ, το κόκκινο χαλί και τα φλας, από την άλλη μια μετριόφρονη και νοσταλγική γαλλική δραμεντί ως ταινία έναρξης. Η αρχή έγινε πάντως το πρωί με τη συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής, η οποία αποτελείται από την Ζιλιέτ Μπινός, ως πρόεδρο, και τους σκηνοθέτες Παγιάλ Καπάντια ("Όλα Όσα Φανταζόμαστε ως Φως"), Χονγκ Σανγκ-σου ("Η Ταξιδιώτισσα"), Κάρλος Ρεϊγάδας ("Japon") και Ντιεντό Χαμαντί από το Κονγκό, τους ηθοποιούς Χάλι Μπέρι, Αλμπα Ρορβάχερ και Τζέρεμι Στρονγκ και την Μαροκινή συγγραφέα Λεϊλά Σλιμανί. Ερωτήσεις για την κατάσταση στην Γάζα και το... dress code των επισήμων προβολών ανέβασαν τη θερμοκρασία, χωρίς κανείς να πάρει μια θαρραλέα θέση, ενώ σ' όλα τα άρθρα των κινηματογραφικών εντύπων και τις συζητήσεις των επαγγελματιών του χώρου κυριαρχεί η αβεβαιότητα για τις συνέπειες των τραμπικών δασμών. Αλλά όπως σωστά το έθεσε κάποιος παραγωγός, "το θέμα έχει αρχίσει ήδη να κουράζει, καθώς δεν ξέρουμε τι ακριβώς θα εφαρμοστεί, πότε θα εφαρμοστεί και αν τελικά εφαρμοστεί".
Άνετος και κομψος, ο οικοδεσπότης της βραδιάς ηθοποιός Λοράν Λαφίτ συγκίνησε μιλώντας για την πρόωρα χαμένη Εμιλί Ντεκέν και έδωσε πάσα στη λευκοντυμένη Ζιλιέτ Μπινός, η οποία αναφέρθηκε επιτέλους στην Γάζα και τη δολοφονημένη από ισραηλινά πυρά Παλαιστίνια φωτορεπόρτερ Φατιμά Χασούνα, τη δράση της οποίας περιγράφει το ντοκιμαντέρ "Put Your Soul on Your Hand and Walk" που θα προβληθεί στο φεστιβάλ. Η Μιλέν Φαρμέρ τραγούδησε τρυφερά το δικό της "Confession" αφιερώνοντάς το στον Ντέιβιντ Λιντς και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο αποδείχτηκε η ιδανική επιλογή για να παρουσιάσει τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, στον οποίο παρέδωσε το φετινό ειδικό Χρυσό Φοίνικα (πέρσι τον παρέλαβε η Μέριλ Στριπ και πρόπερσι ο Μάικλ Ντάγκλας). Κι εκείνος έβγαλε ένα μεστό λόγο περί δημοκρατίας, Φιλισταίου Αμερικανού προέδρου και ανάγκης για συλλογική δράση. Τον διαδέχτηκε επί σκηνής ένας λιγότερο σοβαρός Κουέντιν Ταραντίνο, ο οποίος κήρυξε την έναρξη του 78ου Φεστιβάλ Καννών με ένα ξεκούδουνο κι ευτυχώς σύντομο σόου - βασικά... μουγκρίζοντας και πετώντας με δύναμη το μικρόφωνο στη σκηνή.

Έτσι έφτασε η ώρα για το "Partir Un Jour", σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αμελί Μπονέν, η οποία διασκεύασε την ομότιτλη δική της μικρού μήκους του 2021 αλλάζοντας το φύλο των βασικών πρωταγωνιστών. Οπότε αντί για τον Ζιλιέν, τώρα έχουμε την νεαρή Σεσίλ (Ζιλιέτ Αρμανέ), νικήτρια του τηλεοπτικού Master Chef, να επιστρέφει στη γενέτειρά της και το εστιατόριο των γονιών της, κάτι που την αναγκάζει να αντιμετωπίσει όλες τις εκκρεμότητες του παρελθόντος της. Πρόκειται για μια ακόμα γαλλική παραγωγή η οποία επιλέγεται ως τιμητική πρώτη προβολή του φεστιβάλ με ταυτόχρονη έξοδό της στις αίθουσες, σταθερή απόφαση των υπευθύνων του προς ενίσχυση της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής. Το "Partir Un Jour" προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού, μιας και ως μικρού βεληνεκούς δραματική κομεντί με twist (οι ηθοποιοί τραγουδούν κάθε τόσο a cappella ή σε στιλ καραόκε) είναι μεν συμπαθής, σπιρτόζα και crowdpleasing, αλλά περιορισμένου βεληνεκούς και όχι "φεστιβαλικής κοπής" με δυνατότητα διεκδίκησης κάποιου βραβείου.
Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για την υποστήριξή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.