Η Róisín Tapponi φέρνει το Shasha Movies για πρώτη φορά στην Αθήνα

Η διεθνώς αναγνωρισμένη επιμελήτρια κινηματογράφου παρουσιάζει το κινηματογραφικό πρόγραμμα "I have a Seat in the Abandoned Theatre", που ενώνει την Ελλάδα με τον ευρύτερο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου και πέρα από αυτήν.

What We Ask of a Statue «What We Ask of a Statue»

Για πρώτη φορά στην Αθήνα, ο χώρος τέχνης Tavros φέρνει στην Αθήνα την Róisín Tapponi, διεθνώς αναγνωρισμένη επιμελήτρια κινηματογράφου, ιδρύτρια του Shasha Movies, μιας πρωτοποριακής πλατφόρμας streaming για τον ανεξάρτητο κινηματογράφο της Νοτιοδυτικής Ασίας και Βόρειας Αφρικής (SWANA). Η Róisín Tapponi φέρνει στην Ελλάδα ένα μοναδικό κινηματογραφικό πρόγραμμα, που συνδέει την Ελλάδα με την Παλαιστίνη, τον Λίβανο, την Κύπρο και ακόμη και την Ιαπωνία, μέσα από σπάνιες αρχειακές και πειραματικές ταινίες, με προβολές στις 14, 16 και 19 Μαΐου.

Υπό τον ποιητικό τίτλο "I have a Seat in the Abandoned Theatre" – εμπνευσμένο από ποίημα του Mahmoud Darwish – το πρόγραμμα αποτελεί έναν κινηματογραφικό στοχασμό πάνω στην αντίσταση, τη μνήμη και την αναζωπύρωση που προσφέρει το αρχείο της εικόνας. Η επιλογή των ταινιών διασχίζει γεωγραφικά και ιστορικά όρια, συνδέοντας την Παλαιστίνη, τον Λίβανο, την Κύπρο, την Ιαπωνία και την Ελλάδα. Πρόκειται για σπάνια αρχειακά και πειραματικά έργα που συνδιαλέγονται με τις θεματικές του εκτοπισμού, του πολέμου, της μετανάστευσης και της πολιτισμικής εξάλειψης, από τη δεκαετία του 1970 έως σήμερα.

Στο επίκεντρο του προγράμματος βρίσκεται ο ρόλος της πειραματικής κινηματογραφικής παραγωγής ως μορφή παλαιστινιακής αντίστασης. Οι ταινίες αποτυπώνουν την επείγουσα πολιτική δύναμη του κινηματογράφου και αναδεικνύουν την ικανότητά του να συνομιλεί με τις συνθήκες αποικιοκρατικής κατοχής, δημιουργώντας χώρους συνάντησης, αναστοχασμού και αλληλεγγύης.

Το Shasha Movies, η πλατφόρμα που ίδρυσε η Tapponi, είναι η πρώτη στο είδος της που εστιάζει στον ανεξάρτητο κινηματογράφο από χώρες όπως ο Λίβανος, η Αίγυπτος, το Ιράκ και το Ιράν, δίνοντας φωνή σε καλλιτέχνες που λειτουργούν έξω από τους κυρίαρχους κόμβους διανομής και προβολής. Το πρόγραμμα που παρουσιάζεται στην Αθήνα επιχειρεί να ανοίξει νέους διαλόγους ανάμεσα σε τόπους και αφηγήσεις της Ανατολικής Μεσογείου και πέρα από αυτήν, τονίζοντας τις συγγένειες και τις πολιτισμικές συμμαχίες που μπορεί να οικοδομηθούν μέσα από την τέχνη της εικόνας.

The Night We Held Between
"The Night We Held Between"

Το αναλυτικό πρόγραμμα ταινιών 

Τετάρτη, 14 Μαΐου

  • "No Spank", Τζόρνταν Στράφερ (Ελλάδα, 2024), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 10 λεπτά 
  • "Deep Sleep", Μπάσμα Αλσαρίφ (Παλαιστίνη/Γαλλία, 2014), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 13 λεπτά 
  • "Avant d’oublier Héliopolis", Βαλεντίν Νουχαΐμ (Γαλλία/Αλγερία, 2019), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 94 λεπτά 
  • "Ismyrna", Τζοάνα Χατζιτόμα & Χαλίλ Τζορέιζ (Λίβανος/Γαλλία, 2023), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 53 λεπτά 

Η βραδιά θα προλογιστεί από την επιμελήτρια του προγράμματος και ιδρύτρια του Shasha Movies.

Παρασκευή, 16 Μαΐου

  • "What We Ask of a Statue Is that It Doesn’t Move", Δάφνη Χαιρετάκη (Ελλάδα/Γαλλία, 2024), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 32 λεπτά 
  • "A Fidai Film", Καμάλ Αλιαφάρι (Παλαιστίνη/Γερμανία/Κατάρ/Βραζιλία/Γαλλία,, 2024), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 78 λεπτά 

Η βραδιά θα προλογιστεί από την επιμελήτρια του προγράμματος και ιδρύτρια του Shasha Movies.

The Ship of Exile
"The Ship of Exile"

Δευτέρα, 19 Μαΐου

  • "Middle Sea", Ζινέμπ Σεντιρά (Γαλλία/Αλγερία, 2008), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 21 λεπτά 
  • "Le Bateau de l’Exil" ("The Ship of Exile"), Τζοσλύν Σάαμπ (Λίβανος, 1982), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 45 λεπτά 
  • "Requiem to a Shipwreck", Τζάνις Ράφα (Ελλάδα/Ολλανδία, 2014), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 16 λεπτά 
  • "One Sea", 10 Seas, Νουρ Ουγιαντά (Λίβανος, 2019), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 42 λεπτά 

Η βραδιά θα προλογιστεί από την επιμελήτρια του προγράμματος και ιδρύτρια του Shasha Movies.

Τετάρτη, 21 Μαΐου

  • "Red Army/PFLP: Declaration of World War", Μασάο Αντάτσι & Κότζι Γουακαμάτσου (Ιαπωνία/Παλαιστίνη, 1971), 16mm με ήχο, 70 λεπτά 

Παρασκευή, 23 Μαΐου

  • "A Night We Held Between", Νόορ Άμπεντ (Παλαιστίνη, 2024), 16mm με ήχο, 30 λεπτά 
  • "The Flowers Stand Silently, Witnessing", Θοδωρής Παναγόπουλος (Ηνωμένο Βασίλειο, 2024), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 17 λεπτά 
  • "Thousand Thrashing Arms", Ντίνα Μίμι (Παλαιστίνη/Νότια Αφρική, 2024), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 14 λεπτά 
  • "Jerusalem Pink", Μέιβ Μπρέναν (Ηνωμένο Βασίλειο, 2015), ψηφιακό βίντεο με ήχο, 41 λεπτά

Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Tavros

Αναξαγόρα 33 (1ος όροφος), Ταύρος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 2 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/10/2025

Οι επανεκδόσεις που κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά

Όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων από τις 2 Οκτωβρίου.

The Smashing Machine: Η Καρδιά Ενός Μαχητή

Βραβευμένη στην Βενετία αθλητική βιογραφία με "διάφανο", δραματικά ισχνό ήρωα (ο Ντουέιν Τζόνσον για οσκαρική υποψηφιότητα) και αμήχανο χειρισμό τής θεαματοποίησης της ωμής βίας. | Powered by Uber.

Dracula

Ανέμπνευστη και glossy διασκευή της ιστορίας του Μπραμ Στόουκερ, η οποία τονίζει τη ρομαντική διάστασή του, διανθίζοντάς τη με ρηχό, γκροτέσκο χιούμορ. | Powered by Uber.

Ne Zha 2

Θεαματικότατη όσο και χαοτική φαντασία η οποία εμπνέεται τόσο από την κινέζικη παράδοση όσο και τις χολιγουντιανές σινε-αφηγήσεις. Εισπρακτικό φαινόμενο που έχει ξεπεράσει τα δυο δις δολάρια. | Powered by Uber.

Avatar: The Way of Water

Η ιστορία του "Avatar" επαναλαμβάνεται θεαματικότερη, καθώς για ακόμα μία φορά τα εκθαμβωτικά (υποβρύχια) εφέ και η ευφάνταστη σκηνογραφία προσπαθούν να προσδώσουν ενδιαφέρον σε μια αφόρητα απλοϊκή, επαναλαμβανόμενη πλοκή. | Powered by Uber.

Μέρες Οργής

Ένα αυστηρό, αψεγάδιαστης αισθητικής δράμα με εκπληκτικά κάδρα που παραπέμπουν στη φλαμανδική ζωγραφική, από τις πλέον ορθογραφημένες και περίτεχνα δομημένες φιλμικές κατασκευές της κινηματογραφικής ιστορίας. | Powered by Uber.