Ο Ντάρεν Αρονόφσκι μισεί τους ηθοποιούς της Μεθόδου

Μια αμφιλεγόμενη δήλωση από το σκηνοθέτη της «Φάλαινας» και του «Μαύρου Κύκνου» ο οποίος φημίζεται για τις ερμηνείες που «βγάζει» από τους πρωταγωνιστές του.

Γιατί ο Ντάρεν Αρονόφσκι είναι ένας ξεχωριστός δημιουργός;

Σε πρόσφατο masterclass του στο Παρίσι και τη Γαλλική Ταινιοθήκη, ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης Ντάρεν Αρονόφσκι ("Ρέκβιεμ για Ένα Όνειρο", "Μαύρος Κύκνος", "Η Φάλαινα") δήλωσε, σύμφωνα με το Variety, πως μισεί τους ηθοποιούς που ακολουθούν την τεχνική της Μεθόδου.

Η συγκεκριμένη πρακτική αναπτύχθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Κονσταντίν Στανισλάβσκι και βασίζεται σε ένα σύστημα τεχνικών μέσω των οποίων ένας ηθοποιός καταφέρνει να εμβαθύνει απόλυτα σε ένα ρόλο, σε τέτοιο βαθμό που μπορεί ακόμα και να "χάσει" τον εαυτό του δουλεύοντας ένα χαρακτήρα. Πολύ συχνά ορισμένοι επιλέγουν να αλλάξουν κούρεμα ή να ζήσουν όπως οι ήρωες που υποδύονται, για παράδειγμα, ούτως ώστε να επιτύχουν ένα πειστικότερο και πιο αληθινό αποτέλεσμα. Η Μέθοδος έγινε ιδιαίτερα διάσημη στο Χόλιγουντ από τη δεκαετία του '50 και ύστερα, όταν άρχισαν να την υιοθετούν ηθοποιοί που χάρη σε αυτήν έγιναν διάσημοι, όπως ο Μάρλον Μπράντο ("Λεωφορείο ο Πόθος", 1952) και αργότερα ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ("Ο Ταξιτζής", 1976) και ο τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ Ντάνιελ Ντέι Λιούις ("Θα Χυθεί Αίμα", 2007), μεταξύ πολλών άλλων.

Τώρα, λοιπόν, ο Αρονόφσκι έκανε την παρακάτω αμφιλεγόμενη τοποθέτηση: "Μισώ τους ηθοποιούς της Μεθόδου. Αλίμονο, όλοι τους κάνουν τρομερή έρευνα και δουλεύουν σκληρά, αλλά στο τέλος της ημέρας η υποκριτική είναι ένα κατασκεύασμα. Για παράδειγμα, εάν πρόκειται να γυρίσεις μια πολύ έντονη σκηνή, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να θέλεις εκείνη τη μέρα, μεταξύ των λήψεων, να είσαι απομονωμένος και συγκεντρωμένος ώστε να διατηρήσεις το συναίσθημα που επιθυμείς. Είναι σαν ένα άθλημα, ένα παιχνίδι - μόνο που για να γίνεις ο καλύτερος μπασκετμπολίστας δε χρειάζεται να ντριμπλάρεις όλη την ώρα. Δε δουλεύει έτσι το πράγμα. Κάνεις τη μελέτη σου και προετοιμάζεσαι. Ανάμεσα στο 'action' και το 'cut' υπάρχει μόνο μια ψευδής πραγματικότητα".

Η παραπάνω τοποθέτηση έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον, εάν αναλογιστούμε πως χάρη στον Αρονόσφκι ο Μπρένταν Φρέιζερ απέσπασε το πρώτο Όσκαρ του για τη "Φάλαινα" και ο Μίκι Ρουρκ θα έπρεπε να είχε κερδίσει για τον "Παλαιστή". Έχασε, τότε, από τον Σον Πεν του "Milk", για όνομα... Πάντως, αναρωτιόμαστε αν αυτή η άποψη του σκηνοθέτη σχετίζεται με τα γυρίσματα της νέας ταινίας του με τίτλο "Caught Stealing". Στο θρίλερ πρωταγωνιστεί ο Όστιν Μπάτλερ, ηθοποιός που είναι γνωστό ότι εφαρμόζει πιστά τη Μέθοδο, αφού όταν υποδύεται τον βασιλιά του ροκ εντ ρολ στο "Elvis" (2022) χρησιμοποιούσε για χρόνια διαφορετική φωνή από την κανονική του. Ο Αρονόφσκι, βέβαια, έχει δηλώσει πως έστησε ολόκληρη την ταινία γύρω από τον Μπάτλερ, οπότε μάλλον όχι...

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες του Τζέιμς Κάμερον σε σειρά αξιολόγησης

Ένα ranking των ταινιών του κινηματογραφικού μύθου, με αφορμή την κυκλοφορία του Avatar: Φωτιά και Στάχτη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΠΑΜΠΗς ΔΟΥΚΑς
19/12/2025

Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Δύο ξεχωριστές ταινίες, αποκατεστημένες και προσβάσιμες για όλους

"Πικρό ψωμί" και "Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις" προβάλλονται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον έχτισε τον μύθο του πολύ πριν το 'Avatar: Φωτιά και Στάχτη'

Για περισσότερα από 45 χρόνια, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης μετατρέπει το αδύνατο σε κινηματογραφική τελειότητα, αναγκάζοντας κάθε φορά Χόλιγουντ και κοινό σε βαθιά υπόκλιση.

Τελικά, αξίζει να δούμε το νέο "Avatar: Φωτιά και Στάχτη";

Με αφορμή την πρεμιέρα της τρίτης ταινίας του μπλε franchise επιστημονικής φαντασίας, εξερευνούμε τον αντι-αποικιοκρατικό (;) κόσμο του Τζέιμς Κάμερον.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.