Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου αναρωτιέται: Ποιος φοβάται τη σύγχρονη τέχνη;

Το πρόσφατο «Λάνθιμος-gate» με την Ακρόπολη συνεχίζει να προβληματίζει με την ΕΑΚ να επικρίνει τη στάση της Πολιτείας.

Ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό απευθύνει η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου

Οι διαμαρτυρίες γύρω από το θέμα που έχει προκύψει σχετικά την απόρριψη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για άδεια γυρισμάτων στην Ακρόπολη στην εταιρία παραγωγής του "Bugonia", της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, συνεχίζονται αμείωτες.

Μετά τις ανακοινώσεις του ΣΑΠΟΕ και της ΕΣΠΕΚ, σειρά παίρνει και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ). Σε δελτίο τύπου με τίτλο το ρητορικό ερώτημα "ποιος φοβάται τη σύγχρονη τέχνη;", το Διοικητικό Συμβούλιο εκφράζει τους προβληματισμούς του γύρω από το συνολικό χειρισμό της κατάστασης αναφέροντας ενδεικτικά: "Από τη μια, περηφάνια για το ένδοξο (αρχαιοελληνικό) παρελθόν, από την άλλη, δέος και αμηχανία μπροστά στην ευθύνη να φανούμε αντάξιοι κληρονόμοι του. Αυτό το εθνικό σύμπλεγμα 'κληρονομικής κατωτερότητας' θα καθιστά τον σύγχρονο πολιτισμό αενάως απολογούμενο και μετεξεταστέο". Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο.

Συνέντευξη τύπου Γιώργου Λάνθιμου 1
@papadakispress

Η ανακοίνωση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:

"ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ;

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου δηλώνει τον έντονο προβληματισμό της για την πρόσφατη άρνηση έκδοσης άδειας γυρισμάτων στην Ακρόπολη για την ταινία 'Βugonia' του Γιώργου Λάνθιμου. Το σκεπτικό της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου αναφέρει πως 'οι σκηνές που προτείνεται να κινηματογραφηθούν στον μνημειακό χώρο είναι ασύμβατες με τους συμβολισμούς που εκπέμπει και τις αξίες που προβάλλει η Ακρόπολη και ιδιαιτέρως ο Παρθενώνας, ως ένα οικουμενικό μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς'.

Οι λιγοστές αυτές φράσεις αναδεικνύουν την φοβική σχέση που έχει η Ελληνική Πολιτεία με την πολιτισμική μας κληρονομιά. Από τη μια, περηφάνια για το ένδοξο (αρχαιοελληνικό) παρελθόν, από την άλλη, δέος και αμηχανία μπροστά στην ευθύνη να φανούμε αντάξιοι κληρονόμοι του. Αυτό το εθνικό σύμπλεγμα 'κληρονομικής κατωτερότητας' θα καθιστά τον σύγχρονο πολιτισμό αενάως απολογούμενο και μετεξεταστέο.

Η οικουμενικότητα της Ακρόπολης δεν προκύπτει από το αμετάβλητο της ουσίας της στην πάροδο του χρόνου. Αντιθέτως. Η Ακρόπολη είναι ένα διαχρονικό σύμβολο ακριβώς επειδή μεταλλάσσεται και μετουσιώνεται ανά τους αιώνες, γενόμενη καμβάς νέων νοημάτων και αφηγήσεων σε διάλογο με το εκάστοτε παρόν.

Με την παρούσα επιστολή, ζητάμε από την Υπουργό Πολιτισμού να αναλάβει την ευθύνη επανεξέτασης του αιτήματος. Η στέρηση της δυνατότητας συνομιλίας του μνημείου της Ακρόπολης με τον σύγχρονο πολιτισμό μόνο πλήγμα μπορεί να αποτελεί στην παγκόσμια εμβέλειά του.

Το ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2025: Από την Finos Film στην Ιζαμπέλ Ιπέρ

Μέσα από δυο τιμητικές βραβεύσεις, το φεστιβάλ υποκλίθηκε στη μεγάλη ντίβα του ευρωπαϊκού σινεμά, αλλά και στους σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Υπάρχει όμως και ο σύγχρονος...

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/11/2025

Η τρελή σκηνή της Έμα Στόουν στο ‘Βουγονία’ και η ανάμειξη της Τζένιφερ Άνιστον

Η εμφάνιση- έκπληξη της Τζένιφερ Άνιστον σε μία από τις πρώτες σκηνές της ταινίας και πώς συνέβη.

Ελληνικό box office: Πόσα εισιτήρια κόπηκαν στην Γιορτή του Σινεμά;

Η τελευταία Πέμπτη του Οκτωβρίου έχει πλέον καθιερωθεί ως μέρα Γιορτής του Σινεμά, με το αντίστοιχο τετραήμερο να σημειώνει κάθε φορά ρεκόρ προσέλευσης. Είναι όμως πολλά τα 119.097 εισιτήρια που κόπηκαν στις 30/10;

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας, η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του 'Predator', τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 05/11.

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2025: Όλοι μιλούν για τον "Άμνετ"

Μια πρωτότυπη, υποβλητική και συγκινητικότατη προσέγγιση στον σαιξπηρικό πρίγκιπα της Δανιμαρκίας, η οποία μπορεί να φτάσει και σε διψήφιο αριθμό οσκαρικών υποψηφιοτήτων, ανέβασε κατακόρυφα τις εντάσεις της φετινης διοργάνωσης.

"Αποκατεστημένες και υπέροχες": Ταινίες που ξεχάστηκαν στο χρόνο ζωντανεύουν στην οθόνη

Το 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με διαμαντάκια από το παγκόσμιο σινεμά και βωβά αριστουργήματα.

Οδηγός επιβίωσης για το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Αθήνας 2025 powered by ΔΕΗ

Το αγαπημένο σινε-event των ανήλικων σινεφίλ σηκώνει αυλαία για όγδοη φορά και από 10-16/11 μας ταξιδεύει σε ένα συναρπαστικό κόσμο θεαματικής φαντασίας, αλλά και κοινωνικού προβληματισμού. Αυτά είναι τα highlights του πλούσιου, πολυσυλλεκτικού προγράμματός του.