Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου αναρωτιέται: Ποιος φοβάται τη σύγχρονη τέχνη;

Το πρόσφατο «Λάνθιμος-gate» με την Ακρόπολη συνεχίζει να προβληματίζει με την ΕΑΚ να επικρίνει τη στάση της Πολιτείας.

Ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό απευθύνει η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου

Οι διαμαρτυρίες γύρω από το θέμα που έχει προκύψει σχετικά την απόρριψη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για άδεια γυρισμάτων στην Ακρόπολη στην εταιρία παραγωγής του "Bugonia", της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, συνεχίζονται αμείωτες.

Μετά τις ανακοινώσεις του ΣΑΠΟΕ και της ΕΣΠΕΚ, σειρά παίρνει και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ). Σε δελτίο τύπου με τίτλο το ρητορικό ερώτημα "ποιος φοβάται τη σύγχρονη τέχνη;", το Διοικητικό Συμβούλιο εκφράζει τους προβληματισμούς του γύρω από το συνολικό χειρισμό της κατάστασης αναφέροντας ενδεικτικά: "Από τη μια, περηφάνια για το ένδοξο (αρχαιοελληνικό) παρελθόν, από την άλλη, δέος και αμηχανία μπροστά στην ευθύνη να φανούμε αντάξιοι κληρονόμοι του. Αυτό το εθνικό σύμπλεγμα 'κληρονομικής κατωτερότητας' θα καθιστά τον σύγχρονο πολιτισμό αενάως απολογούμενο και μετεξεταστέο". Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο.

Συνέντευξη τύπου Γιώργου Λάνθιμου 1
@papadakispress

Η ανακοίνωση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:

"ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ;

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου δηλώνει τον έντονο προβληματισμό της για την πρόσφατη άρνηση έκδοσης άδειας γυρισμάτων στην Ακρόπολη για την ταινία 'Βugonia' του Γιώργου Λάνθιμου. Το σκεπτικό της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου αναφέρει πως 'οι σκηνές που προτείνεται να κινηματογραφηθούν στον μνημειακό χώρο είναι ασύμβατες με τους συμβολισμούς που εκπέμπει και τις αξίες που προβάλλει η Ακρόπολη και ιδιαιτέρως ο Παρθενώνας, ως ένα οικουμενικό μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς'.

Οι λιγοστές αυτές φράσεις αναδεικνύουν την φοβική σχέση που έχει η Ελληνική Πολιτεία με την πολιτισμική μας κληρονομιά. Από τη μια, περηφάνια για το ένδοξο (αρχαιοελληνικό) παρελθόν, από την άλλη, δέος και αμηχανία μπροστά στην ευθύνη να φανούμε αντάξιοι κληρονόμοι του. Αυτό το εθνικό σύμπλεγμα 'κληρονομικής κατωτερότητας' θα καθιστά τον σύγχρονο πολιτισμό αενάως απολογούμενο και μετεξεταστέο.

Η οικουμενικότητα της Ακρόπολης δεν προκύπτει από το αμετάβλητο της ουσίας της στην πάροδο του χρόνου. Αντιθέτως. Η Ακρόπολη είναι ένα διαχρονικό σύμβολο ακριβώς επειδή μεταλλάσσεται και μετουσιώνεται ανά τους αιώνες, γενόμενη καμβάς νέων νοημάτων και αφηγήσεων σε διάλογο με το εκάστοτε παρόν.

Με την παρούσα επιστολή, ζητάμε από την Υπουργό Πολιτισμού να αναλάβει την ευθύνη επανεξέτασης του αιτήματος. Η στέρηση της δυνατότητας συνομιλίας του μνημείου της Ακρόπολης με τον σύγχρονο πολιτισμό μόνο πλήγμα μπορεί να αποτελεί στην παγκόσμια εμβέλειά του.

Το ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα must blockbusters που κάνουν πρεμιέρα το φθινόπωρο

Οι μεγάλοι εμπορικοί τίτλοι που πρόκειται να δούμε σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
08/09/2025

Είστε έτοιμοι για το Animasyros 2025;

Δείτε πώς το Φεστιβάλ θα σας ταξιδέψει σε ένα φανταστικό σύμπαν κινουμένων σχεδίων και πώς μπορείτε να συμμετάσχετε δωρεάν στα εκπαιδευτικά του εργαστήρια στη Σύρο.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 11/9

Horror, arthouse δράματα και must επανεκδόσεις στο μενού των προσεχώς της επόμενης εβδομάδας.

Η γνώμη του "α" για την ταινία του Τζιμ Τζάρμους που κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι

Το "Father Mother Brother Sister" έφερε στον Αμερικανό σκηνοθέτη τη μεγαλύτερη διάκριση της καριέρας του.

"Ας περιμένουν οι γυναίκες" (και) με live μουσική απόψε στην Τεχνόπολη

Το καλτ φιλμ του Σταύρου Τσιώλη θα προβληθεί με όλα τα τραγούδια του ερμηνευμένα επί σκηνής από την Babis Batmanidis Co(m)pany.

Ο Τζιμ Τζάρμους έκανε ανατροπή και απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία

Σχεδόν από το πουθενά ο Αμερικανός σκηνοθέτης θριάμβευσε στη Μόστρα με το "Father Mother Sister Brother".

Ταινίες με κλοπές που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Ληστείες, προδοσίες και ακραίες παρεξηγήσεις που παίζουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων αυτές τις μέρες.