Ο Πάμπλο Αγουέρο μας συστήνει το δικό του Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί

Ο Αργεντίνος σκηνοθέτης μιλάει για το συγγραφέα του «Μικρού πρίγκιπα» και την απίστευτη αληθινή ιστορία η οποία ενέπνευσε τη θεαματική βιογραφική περιπέτεια «Saint-Exupery».

Saint-Exupery2

Φαντάζομαι πως η πρώτη σας γνωριμία με τον Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί έγινε μέσω του "Μικρού πρίγκιπα".
Ήμουν 15 ετών, πήγαινα φανατικά σινεμά και περνούσα πολύ χρόνο μόνος μου. Θυμάμαι να διαβάζω τον "Μικρό πρίγκιπα" υπό το φως των κεριών και να ζωγραφίζω τις δικές μου ιστορίες πάνω στα περιθώρια του βιβλίου. Ήταν μια από τις βασικότερες επιρροές στη ζωή μου τόσο το μυθιστόρημα όσο και ο συγγραφέας του.

Η ιστορία της ταινίας, η οποία εξελίσσεται το 1930, έχει να κάνει και με την Αργεντινή, την πατρίδα σας, όταν το αεροπλάνο του Ανρί Γκιγιόμέ πέφτει στις Άνδεις και ο φίλος του και επίσης πιλότος Σεντ-Εξιπερί ξεκινάει έναν απέλπιδο αγώνα διάσωσής του.
Η ταινία μας αφηγείται εφτά ημέρες από τη ζωή του Σεντ-Εξιπερί και είναι σε εκείνες τις εφτά ημέρες όπου ο Σεντ-Εξιπερί γίνεται ο Σεντ-Εξιπερί. Αυτή η περιπέτεια θα τον κάνει να ανυψωθεί ως αεροπόρος και να φτάσει στο ύψος του προτύπου του, του Γκιγιομέ. Επειδή έπρεπε να σώσει πάση θυσία το φίλο και συγχρόνως ήρωά του, μιας και ο Γκιγιομέ θεωρούνταν ο καλύτερος πιλότος που υπήρχε. Και ταυτόχρονα θα βρει τις πηγές έμπνευσης για αυτό που θα γίνει το αριστούργημά του, "Ο μικρός πρίγκιπας", σώζοντας και τον εαυτό του με αυτόν τον τρόπο. Γιατί θα κάνει επιλογές που θα καθορίσουν τις αξίες του και θα βάλει προτεραιότητες ζωής.

Πάμπλο Αγουέρο
Πάμλο Αγουέρο

Εσείς έχετε βιώσει τέτοιες εφτά ημέρες οι οποίες σας έκαναν αυτό που είστε;
Ναι, τα γυρίσματα του "Saint-Exupéry". Δεν ήταν εφτά μέρες φυσικά, αλλά ήταν μια δύσκολη και μακρά εμπειρία. Βρήκα κάτι μετά. Η προετοιμασία κράτησε τρία χρόνια, αλλά στην πραγματικότητα το πιο απαιτητικό ήταν να οικοδομήσουμε ένα σύμπαν που να είναι συνεκτικό. Έπρεπε να γυρίσουμε σκηνές ακριβώς τη στιγμή που ο ήλιος ανατέλλει και άλλες όταν δύει, αποτυπώνοντας αυτό το μαγικό χρυσό και ασημί χρώμα το οποίο δεν μπορείς να κλέψεις με ψηφιακά εφέ.

Οπότε οι εναέριες σκηνές που βλέπουμε έχουν γυριστεί χωρίς εφέ;
Δεν είμαι ειδικός και δεν μπορούσα να πω πως ακριβώς θα πετυχαίναμε τη σωστή ατμόσφαιρα. Ήξερα, όμως, πως το "χειροποίητο" και το παλιομοδίτικο εφέ θα ήταν αποτελεσματικότερο. Δουλέψαμε φωτογραφίζοντας όλες τις πραγματικές καταστάσεις και αντικείμενα και στη συνέχεια κάναμε κολλάζ. Έτσι, χωρίς CGI, χωρίς σάρωση 360 μοιρών, ό,τι βλέπετε είναι πραγματικές λήψεις. Μερικές απ’ αυτές 50 φορές πιο δύσκολες από το να χρησιμοποιούσαμε ψηφιακά εφέ. Γιατί η ταινία έχει μια ονειρική και μελαγχολική διάθεση, την οποία δεν ήθελα να ακυρώσουν τα ψυχρά εφέ των κομπιούτερ.

Και τα γεγονότα που βλέπουμε, πόσο κοντά είναι στα πραγματικά; Γιατί μια ταινία απαιτεί μυθοπλαστικές αλλαγές.
Είναι όλα πραγματικά, όπως και οι χαρακτήρες. Μερικές φορές συγκεντρώνω σε μια μέρα πράγματα που συνέβησαν σε περισσότερες, αλλά η ουσία είναι εκεί. Για παράδειγμα, η τελευταία σκηνή όπου ο Σεντ-Εξιπερί προσγειώνεται τη νύχτα, δεν συνέβη. Με αυτόν τον τρόπο βρήκε τον φίλο του, αλλά η αλυσίδα των γεγονότων ήταν διαφορετική, αν και τα γεγονότα είναι όλα εκεί. Ακόμα και η σφραγίδα του ταχυδρομείου, είναι η αυθεντική.

Saint-Exupery1

Έγιναν γυρίσματα στις Άνδεις;
Τα περισσότερα έγιναν στην Γαλλία και το Βέλγιο, αλλά γυρίσαμε και στην Αργεντινή. Ανεβήκαμε στις Άνδεις, όχι όμως στο ίδιο βουνό που χάθηκε ο Γκιγιομέ. Μας βόλευε πολύ περισσότερο κάποιο άλλο, το οποίο έδινε γλαφυρά αυτή την αίσθηση του τείχους που υψώνεται κάθετα από τη θάλασσα προς τον ουρανό το οποίο έχεις όταν πετάς πάνω από τις Άνδεις.

Πως κάνατε την επιλογή των πρωταγωνιστών;
Η βασικότερη επιλογή ήταν να μην κάνω μια ταινία απομίμησης. Δεν ήθελα ο ηθοποιός που θα υποδυόταν τον Σεντ-Εξιπερί να του μοιάζει φυσιογνωμικά και να αντιγράφει την εικόνα την οποία όλοι γνωρίζουμε γι’ αυτόν. Ήθελα να ενσαρκώσει την πεμπτουσία του χαρακτήρα, δηλαδή τον ονειροπόλο, τυχοδιώκτη, λίγο αλλοπαρμένο και πολύ Γάλλο. Αυτός είναι ο ήρωάς μας, σωστά; Και ο Λουί Γκαρέλ έχει αυτό το ονειροπόλο ύφος και το περιπετειώδες πνεύμα. Είναι φυσικά και… εντελώς Γάλλος, ικανός να υποδυθεί μια τεράστια γκαλερί χαρακτήρων. Και για τους τρεις πρωταγωνιστές, όμως, έκανα ακριβώς το ίδιο, προσπαθώντας να αναζητήσω την πεμπτουσία του Αντουάν, του Ανρί και της Νοέλ. Ήταν όλοι τους οι πρώτες μου επιλογές, μα πως να μην πάει κατευθείαν ο νου σου στον Βενσάν Κασέλ όταν σκέφτεσαι έναν ατρόμητο Γάλλο ο οποίος είναι ο καλύτερος πιλότος στον κόσμο;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 11/9

Horror, arthouse δράματα και must επανεκδόσεις στο μενού των προσεχώς της επόμενης εβδομάδας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
07/09/2025

Η γνώμη του "α" για την ταινία του Τζιμ Τζάρμους που κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι

Το "Father Mother Brother Sister" έφερε στον Αμερικανό σκηνοθέτη τη μεγαλύτερη διάκριση της καριέρας του.

"Ας περιμένουν οι γυναίκες" (και) με live μουσική απόψε στην Τεχνόπολη

Το καλτ φιλμ του Σταύρου Τσιώλη θα προβληθεί με όλα τα τραγούδια του ερμηνευμένα επί σκηνής από την Babis Batmanidis Co(m)pany.

Ο Τζιμ Τζάρμους έκανε ανατροπή και απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία

Σχεδόν από το πουθενά ο Αμερικανός σκηνοθέτης θριάμβευσε στη Μόστρα με το "Father Mother Sister Brother".

Ταινίες με κλοπές που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Ληστείες, προδοσίες και ακραίες παρεξηγήσεις που παίζουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων αυτές τις μέρες.

Φεστιβάλ Βενετίας: Φαβορί και αουτσάιντερ

Οι προβλέψεις της τελευταίας στιγμής για τα βραβεία λένε πως "Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ" δεν έχει αντίπαλο, το "No Other Choice" του Παρκ Τσαν-γουκ κοιτάζει ψηλά και ο Λάνθιμος δύσκολα θα φύγει από το Λίντο με άδεια χέρια.

Οι 51 μικρού μήκους που διαγωνίζονται στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακοινώθηκαν οι τίτλοι που διεκδικούν τα βραβεία του τμήματος "Ελληνικές Μικρές Ιστορίες".