"Πρώτο Τραπέζι": Μια νύχτα αναμονής που γίνεται σινεμά με τη δική σας στήριξη

Μια νέα ανεξάρτητη ελληνική ταινία επιχειρεί να αναδείξει τη συλλογική δύναμη του κοινού, καλώντας θεατές και δημιουργούς να στηρίξουν την παραγωγή της μέσα από μια καμπάνια crowdfunding.

Πρωτο τραπέζι

Η ανεξάρτητη κινηματογραφική παραγωγή βρίσκει έναν νέο τρόπο να ανθίσει στην Ελλάδα, μέσα από την ενεργή συμμετοχή των κοινοτήτων. Η ομάδα πίσω από την επερχόμενη ταινία "Πρώτο Τραπέζι" ("Arkansas"), σε σκηνοθεσία Γιάννη Καρπούζη και σενάριο Τριαντάφυλλου Κλαμούρη και Κωστή Πλεύρη, ξεκίνησε μια καμπάνια crowdfunding, με στόχο να φέρει στο φως ένα νέο μοντέλο στήριξης της τέχνης, στηριζόμενο στη συλλογική δύναμη του κοινού.

Το "Πρώτο Τραπέζι" δεν είναι απλώς μια ακόμα ταινία, αλλά μια απόπειρα να καταδειχθεί πως οι κοινότητες μπορούν να στηρίζουν ενεργά τις ανεξάρτητες παραγωγές, δημιουργώντας έτσι μια διαφορετική κουλτούρα γύρω από τον κινηματογράφο. Σε μια χώρα όπου η πρακτική του crowdfunding δεν έχει ακόμη εδραιωθεί, αυτό το εγχείρημα έχει βαθιά πολιτική σημασία, δοκιμάζοντας νέους τρόπους χρηματοδότησης και παραγωγής ταινιών.

Λίγα λόγια για την ιστορία της ταινίας

Η Μπέτυ, μια νεαρή γυναίκα, βρίσκεται για ώρες στο λαϊκό νυχτερινό κέντρο "Άρκάνσας", περιμένοντας να εμφανιστεί ο αγαπημένος της τραγουδιστής. Καθώς η νύχτα προχωρά, η προσμονή της μετατρέπεται σε εσωτερική αγωνία, ενώ το περιβάλλον του κέντρου αναδεικνύει έναν μικρόκοσμο ανεκπλήρωτων επιθυμιών, σχέσεων εξουσίας και ματαιωμένων ελπίδων.

Η ιστορία ξεκίνησε από μία επεισοδιακή επίσκεψη των δύο σεναριογράφων σε ένα σκυλάδικο της επαρχίας, όπου περίμεναν για ώρες να γεμίσει το πρώτο τραπέζι και να βγει το μεγάλο όνομα στην πίστα. Με εκκίνηση αυτήν την εμπειρία, ο Άκης και ο Κωστής έχτισαν ένα σπονδυλωτό σενάριο, εξερευνώντας τις συμπεριφορές ενός πλήθους χαρακτήρων (πελάτες, γκαρσόνια, μπράβοι, τραγουδιστές) κατά τη διάρκεια μιας αντίστοιχης αναμονής.

Με σαφείς επιρροές από το "Περιμένοντας τον Γκοντό", το "Mulholland Drive" και τον "Εξολοθρευτή Άγγελο", η ταινία συνθέτει μια σουρεαλιστική αφήγηση γύρω από την αναμονή και τη ματαίωση. Ο Θέμης, συνάδελφος της Μπέτυς, τη συνοδεύει στο "Άρκάνσας", σκοπεύοντας να της εξομολογηθεί τα συναισθήματά του. Όμως, η ατμόσφαιρα της νύχτας τους καταπίνει, καθώς το πρώτο τραπέζι του κέντρου παραμένει άδειο, αναμένοντας μία ελίτ παρέα που ποτέ δεν φτάνει. Η Μπέτυ αναρωτιέται: "Αν μόνο καταφέρναμε κάπως να γεμίσει το πρώτο τραπέζι, ο μεγάλος τραγουδιστής θα έβγαινε στην πίστα και θα ήμουν ευτυχισμένη... 'Ή μήπως όλα αυτά είναι ένας σκοτεινός εφιάλτης;"

Η συνθήκη του σκυλάδικου έχει μεγάλο κινηματογραφικό ενδιαφέρον, όπως έχουμε δει μέσα από ελληνικές ταινίες σαν το "Όλα είναι Δρόμος" και το "Αυτή η Νύχτα Μένει". Μέσα από την απεικόνιση του νυχτερινού μαγαζιού γεννιέται ένα σουρεαλιστικό κολάζ από φώτα, μουσικές, τραγούδια, διαλόγους, καπνούς, ρούχα και πλούσια σκηνογραφία στις αποχρώσεις του κόκκινου, του μπλε και του ματζέντα.

Οι συντελεστές

Ως εκ τούτου, η ομάδα παραγωγής και ο σκηνοθέτης κάλεσαν βασικούς συντελεστές από τα παραπάνω έργα ώστε να συνεισφέρουν στην οικοδόμηση του "Άρκάνσας", του δικού μας νυχτερινού κέντρου. Στη φωτογραφία θα εργαστεί ο Γιώργος Φρέντζος GSC ("Όλα είναι Δρόμος"), στο μοντάζ ο Γιάννης Χαλκιαδάκης ("Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς"), και σε κεντρικούς ρόλους του έργου θα εμφανιστούν ο Αργύρης Μπακιρτζής ("Ας Περιμένουν οι Γυναίκες") και ο Βασίλης Μπισμπίκης ("Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς").

Γιατί να στηρίξετε την καμπάνια;

Με τη στήριξη του κοινού, η ταινία "Πρώτο Τραπέζι" μπορεί να γίνει πραγματικότητα, αποδεικνύοντας πως ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να ανθήσει έξω από τις καθιερωμένες δομές χρηματοδότησης. Αυτή η καμπάνια crowdfunding δεν είναι απλώς μια οικονομική ενίσχυση, αλλά μια δήλωση στήριξης προς μια νέα, συλλογική προσέγγιση της τέχνης.

Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, δημιουργείται ένας νέος δρόμος για τις ανεξάρτητες κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα. Ένα πείραμα που, αν πετύχει, μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για μελλοντικές δημιουργίες που στηρίζονται από την ίδια την κοινότητα των θεατών.

Περισσότερες πληροφορίες για αυτό το εγχείρημα εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας, η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του 'Predator', τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 05/11.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
03/11/2025

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2025: Όλοι μιλούν για τον "Άμνετ"

Μια πρωτότυπη, υποβλητική και συγκινητικότατη προσέγγιση στον σαιξπηρικό πρίγκιπα της Δανιμαρκίας, η οποία μπορεί να φτάσει και σε διψήφιο αριθμό οσκαρικών υποψηφιοτήτων, ανέβασε κατακόρυφα τις εντάσεις της φετινης διοργάνωσης.

"Αποκατεστημένες και υπέροχες": Ταινίες που ξεχάστηκαν στο χρόνο ζωντανεύουν στην οθόνη

Το 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με διαμαντάκια από το παγκόσμιο σινεμά και βωβά αριστουργήματα.

Οδηγός επιβίωσης για το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Αθήνας 2025 powered by ΔΕΗ

Το αγαπημένο σινε-event των ανήλικων σινεφίλ σηκώνει αυλαία για όγδοη φορά και από 10-16/11 μας ταξιδεύει σε ένα συναρπαστικό κόσμο θεαματικής φαντασίας, αλλά και κοινωνικού προβληματισμού. Αυτά είναι τα highlights του πλούσιου, πολυσυλλεκτικού προγράμματός του.

Το cult αριστούργημα "Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο" ξανά στην μεγάλη οθόνη

Η θρυλική ταινία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου επιστρέφει στον Δαναό για μια μοναδική προβολή, φέρνοντας μαζί της γέλιο, συγκίνηση και ένα καστ γεμάτο αγαπημένους ηθοποιούς.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφος την Πέμπτη 05/11

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του "Predator", τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στους κινηματογράφους τον Νοέμβριο

Ο νέος Λάνθιμος, οσκαρικά φαβορί και πολυαναμενόμενα arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.