
Κοντεύουν 30 χρόνια από την τελευταία σπουδαία ταινία του Ατόμ Εγκογιάν ("Γλυκό Πεπρωμένο") και ο 65χρονος Καναδός σκηνοθέτης συνεχίζει να ταλαιπωρείται από τα ίδια κινηματογραφικά ερωτήματα πάνω στο παρελθόν, τη μνήμη και τη σχέση ζωής και τέχνης (ως αναπαράστασή της). Τα είχε επαναθέσει με ενδιαφέρον στον πρόσφατο "Τιμώμενο Επισκέπτη" (2019), δεν καταφέρνει όμως το ίδιο και στα "Επτά Πέπλα", βασισμένα στο δικό του οπερατικό παρελθόν.
Η Ζανίν αναλαμβάνει να αναβιώσει το ανέβασμα της όπερας "Σαλώμη" του Ρίχαρντ Στράους όπως την είχε σκηνοθετήσει ο πρώην μέντορας και εραστής της. Ενώ εργάζεται στην παραγωγή της παράστασης (εδώ τη βλέπουμε όπως την έχει ανεβάσει ο ίδιος ο Εγκογιάν για την Canadian Opera Company), κάθε λογής πιέσεις την αναγκάζουν να επαναδιαπραγματευτεί τις σχέσεις με τους γύρω της, αλλά και με τον ίδιο της τον εαυτό. Θα ανακαλύψει πατριαρχική βία και κρυμμένα τραύματα, διαχρονικά διατυπωμένα μέσα από μύθους και καλλιτεχνικές ερμηνείες. Βραχυκυκλωμένος ανάμεσά τους και αποπροσανατολισμένος από τις πολυδιάστατες αλληγορίες (έργο μέσα σε έργο), ο Εγκογιάν θα εγκλωβιστεί κι αυτός σε ένα στείρο, δραματικά στεγνό και μακρόσυρτο ψυχογράφημα με απολύτως κοινότοπα συμπεράσματα.
Καναδάς, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 107΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM
Περισσότερες πληροφορίες
Επτά Πέπλα
Η Ζανίν αναλαμβάνει να αναβιώσει το ανέβασμα της όπερας «Σαλώμη» όπως την είχε σκηνοθετήσει ο πρώην μέντορας και εραστής της. Ενώ εργάζεται στην παραγωγή της παράστασης, εργασιακές και προσωπικές πιέσεις την αναγκάζουν να επαναδιαπραγματευτεί τις σχέσεις με τους γύρω της, αλλά και με τον ίδιο της τον εαυτό.