Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2025: Πόσος Δημήτρης Παπαϊωάννου χωράει στην "Καρδιά του Ταύρου";

Making of μιας χορευτικής παράστασης, η ταινία της Εύας Στεφανή είναι ταυτόχρονα το λοξό πορτραίτο ενός οραματιστή καλλιτέχνη και η συγκινητική ιστορία ενηλικίωσης ενός μοναχικού αγοριού.

Η_Καρδιά_του_Ταύρου_5

Η ελληνική σινε-παραγωγή αντιπροσωπεύεται στο φετινό διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ με τρία φιλμ τεκμηρίωσης καταξιωμένων δημιουργών. Πριν τις "Σμιλεμένες Ψυχές" του Σταύρου Ψυλλάκη και τα "Τέρματα του Αυγούστου" του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, πρώτη προβλήθηκε η "Καρδιά του Ταύρου" της Εύας Στεφανή ("Οι Λουόμενοι", "Μέρες και Νύχτες της Δήμητρας Κ."), η οποία είχε πρωτοπαρουσιαστεί στην περσινή διοργάνωση ως work in progress. Επανήλθε φέτος στην τελική μορφή της ως το πορτραίτο ενός καλλιτέχνη, "σκιτσαρισμένο" από έναν κοντινό του άνθρωπο ο οποίος αναζητά τη σωστή απόσταση παρατήρησης. Πρόκειται για μια κρίσιμη επιλογή που απασχολεί κάθε φορά την ευρηματική ντοκιμαντερίστρια, η οποία ανάλογα το θέμα που έχει μπροστά στο φακό της περνά από τη φαινομενολογική προσέγγιση στην ποιητική ματιά κι από εκεί στην πειραματική αφήγηση.

Η Καρδιά του Ταύρου3

Ακολουθώντας τις - μακρές (λόγω πανδημίας) και  επίπονες - πρόβες και κατόπιν την ανά τον κόσμο περιοδεία της χορευτικής παράστασης του Δημήτρη Παπαϊωάννου "Εγκάρσιος προσανατολισμός", η Στεφανή βάζει και τον εαυτό της στο παιχνίδι. Φίλη τού διάσημου χορογράφου, τον κινηματογραφεί μετωπικά κι επίσημα την ώρα της δουλειάς, με τρυφερή χαλαρότητα στα διαλείμματα. Σπάνια τον ακολουθεί μακριά από τη σκηνή. Του θέτει απλές ερωτήσεις κι εκείνος μπαίνει στα δικά της όνειρα. Μια ιστορία ενηλικίωσης ξετυλίγεται. Η παράσταση μετατρέπεται σιγά σιγά σε ψυχαναλυτική συνεδρία. Ο σκηνοθέτης της είναι ο πρωταγωνιστής – σταρ αυτού του κινηματογραφικού πορτραίτου, αλλά η ερώτηση "γιατί κάνουμε αυτό που κάνουμε;" αφορά και τη σκηνοθέτη που τον σκηνοθετεί. Κι αν η απάντηση διαφεύγει αμφοτέρων, η προσπάθειά τους να την ανακαλύψουν είναι εξομολογητική, παιχνιδιάρικη και ειλικρινής. Έτσι, αυτό το οποίο ξεκινάει ως το making of ενός χορευτικού σόου, μετατρέπεται με αβίαστη χάρη σε μια (αυτή της Εύας Στεφανή) από τις πολλές εκδοχές μιας περίπλοκης καλλιτεχνικής αλήθειας (εκείνης του Δημήτρη Παπαϊωάννου).

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.