
Έχει ενδιαφέρον να ξεκινήσει κανείς από τον τίτλο της τελευταίας ταινίας του Τζία Ζανγκ-Κε, η οποία έκανε πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του τελευταίου φεστιβάλ των Καννών. Ο ελληνικός είναι "Άγριες Πληγές", ο γαλλικός "Οι Άγριες Φωτιές" και ο αγγλόφωνος "Παρασυρμένοι από την Πλημμύρα", ενώ ο πρωτότυπος μπορεί να αποδοθεί ως "Η Ρομαντική Γενιά" (ή "Η Περιπλανώμενη Γενιά"). Καθόλου παράξενο για μια εντελώς ακατάτακτη ως είδος και πρωτότυπη ως ύφος διπλή κινηματογραφική διαδρομή, αφενός στην Κίνα του 21ου αιώνα και αφετέρου στην ίδια τη φιλμογραφία του πολυβραβευμένου δημιουργού ("Ακίνητες Ζωές", "Αίσθηση Αμαρτίας", "Οι Στάχτες Μιας Αγάπης").
Εικόνες από ντοκιμαντερίστικες καταγραφές του σκηνοθέτη κατά τη διάρκεια της τελευταίας 25ετίας, πολλές γυρισμένες με τηλέφωνο, συνδυάζονται με αποσπάσματα παλαιότερων ταινιών του Ζανγκ-Κε και φρέσκο μυθοπλαστικό υλικό (το τελευταίο κεφάλαιο του φιλμ), σε ένα τολμηρό σινε-υβρίδιο το οποίο ακολουθεί "από απόσταση" μια ερωτική ιστορία: στην αλλαγή της χιλιετίας και εν μέσω εθνικής ανάτασης, το Πεκίνο αναλαμβάνει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008 και η νεαρή Κιάο ερωτεύεται τον Μπιν. Αυτός, όμως, αποφασίζει να φύγει από την Ντατόνγκ κυνηγώντας μια καλύτερη τύχη κι εκείνη θα περάσει τα επόμενα χρόνια αναζητώντας τον. Θα τον συναντήσει μετά από δυο δεκαετίες, έχοντας μπροστά της μια εντελώς διαφορετική εικόνα από αυτήν την οποία είχε φανταστεί.
Η Κιάο θα διασχίσει ένα χωροχρόνο όπου τα πάντα γύρω της αλλάζουν – ακόμα και η μουσική, από παραδοσιακή σε ροκ και τέκνο - παρασύροντάς την σε μια περιπέτεια ενηλικίωσης την οποία συνοδεύουν βίαιες συμπεριφορές, οικονομικά προβλήματα, ηθικές χρεοκοπίες και κοινωνικές αναταραχές. Παράλληλα, ως ηθοποιός Τάο Ζάο, μόνιμη πρωταγωνίστρια – και σύζυγος – του σκηνοθέτη, θα διασχίσει μια πλούσια φιλμογραφία η οποία αποκαλύπτει την προσήλωση του Ζανγκ-Κε σε σταθερές θεματικές, οι οποίες περιστρέφονται γύρω από την αναζήτηση μιας θηλυκής ταυτότητας σε μια σύγχρονη και αβέβαιη Κίνα απρόβλεπτων μεταμορφώσεων και πολλαπλών ταχυτήτων. Και σ’ αυτό το τολμηρό όσο και αυτοαναφορικό πείραμά του λοιπόν, ο 55χρονος auteur θα γίνει για ακόμα μια φορά ο μελαγχολικός παρατηρητής μιας γυναίκας και μιας χώρας οι οποίες περνούν από τον ενθουσιασμό και την προσδοκία στην απάθεια (και τη συνειδητοποίηση;). Η ματιά του δεν σκαλώνει στη νοσταλγία, χρωματίζει μουσικά τις σκυθρωπές εικόνες και ντύνει με χιούμορ το σκεπτικισμό του (η σκηνή της Κιάο με το ρομπότ στο σούπερμαρκετ). Ταυτόχρονα, ανακεφαλαιώνει τις καλλιτεχνικές αναζητήσεις του και συνδυάζοντας πολιτική ευαισθησία, πικρή ειρωνεία και συγκινητική ανθρωπιά δοκιμάζει δημιουργικά, αν και όχι δίχως αφηγηματικές αναταράξεις, τα όρια αληθινής ζωής και κινηματογραφικής αναπαράστασής της.
Κίνα. 2024. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: AMA FILMS
Περισσότερες πληροφορίες
Άγριες Πληγές
Στην αλλαγή της χιλιετίας, το Πεκίνο αναλαμβάνει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008 και η Κιάο ερωτεύεται τον Μπιν. Αυτός, όμως, αποφασίζει να φύγει από την Ντατόνγκ κι εκείνη θα περάσει τα επόμενα χρόνια αναζητώντας τον.