Η Μαριάν Φέιθφουλ έγινε μύθος χάρη σε μία αληθινά cult ταινία

Ολόσωμο δερμάτινο, μηχανή, ο ανοιχτός δρόμος και ο (τότε) ακαταμάχητος Αλέν Ντελόν δίνουν τον τόνο σε ένα φιλμ - ορισμό των '60s.

The Girl on a Motorcycle 1 «The Girl on a Motorcycle»

Μία από τις διασημότερες φωτογραφίες της Μαριάν Φέιθφουλ, της θρυλικής τραγουδοποιού που πέθανε σε ηλικία 78 ετών, είναι από τα τέλη της δεκαετίας του '60 στο απόγειο, δηλαδή, της σεξουαλικής ελευθεριακότητας, των ψυχεδελικών και μη πειραματισμών, του πολιτικού ακτιβισμού και της μουσικής άνθισης όλων των ειδών. Είναι το καρέ στο οποίο η Φέιθφουλ βρίσκεται σε ένα καναπέ έχοντας δεξιά της τον Αλέν Ντελόν να την φλερτάρει και αριστερά τον Μικ Τζάγκερ, τότε σύντροφό της, να κοιτάζει ξενερωμένος τα παπούτσια του σαν ηττημένος. Το στιγμιότυπο αυτό ήταν από την εποχή των γυρισμάτων του "The Girl on a Motorcycle" (Τζακ Κάρντιφ, 1968) όπου η Βρετανίδα συμπρωταγωνιστούσε με τον Γάλλο, ένα ακαριαία cult φιλμ το οποίο αποτυπώνει όσο λίγα το ερωτικά φορτισμένο και ανέμελο κλίμα της περιόδου.

The Girl on a Motorcycle 2
"The Girl on a Motorcycle"

Για να υποστηρίξω το παραπάνω επιχείρημα, θα αναφέρω μονάχα πως ο εναλλακτικός τίτλος ήταν "Naked Under Leather" (σ.σ.: "Γυμνή Κάτω από το Δερμάτινο"), συντονισμένος με τη sexploitation τάση των b-movies που κυκλοφορούσαν τότε, ο οποίος υποσχόταν πολλά περισσότερα από ότι, τελικά, θα παρέδιδε, ωστόσο, δεν τον λες ανειλικρινή. Διότι, όπως κάθε χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγή που σέβεται τον εαυτό της, η ταινία αφορά πράγματι μια γυναίκα που φορά ολόσωμα δερμάτινα, παρατάει τον μικροαστό σύζυγό της, καβαλάει μια μηχανή και πάει να βρει τον Ντελόν. Από εκεί και πέρα, μην περιμένετε πολλά περισσότερα από ένα λιβιδινικό road trip, ένα "τριπαρισμένο" υγρό όνειρο της Φέιθφουλ στις Άλπεις, γοητευτικό κάπνισμα πολλών τσιγάρων και ένα φινάλε... for the ages, για μια πιο '60s πεθαίνεις ταινία.

Made in U.S.A.
"Made in U.S.A."

Δυστυχώς ή ευτυχώς, κάπως αντίστοιχη ήταν η πορεία της Φέιθφουλ στον κινηματογράφο. Από τις στιγμές που ξεχωρίζουν είναι, φυσικά, η εμφάνισή της στο "Made in U.S.A." (1966) όπου ερμηνεύει το σουξέ της "As Tears Go By", όπως επίσης η ενσάρκωση της θεάς Λίλιθ στο αταξινόμητο "Lucifer Rising" (1972) του αιρετικού Κένεθ Άνγκερ. Πιο πρόσφατα, ο Αμερικανός σκηνοθέτης Γκας Βαν Σαντ την επέλεξε για το "Le Marais", τη συνδρομή του στην ταινία ανθολογίας "Παρίσι, σ' αγαπώ" (2006), ενώ την ίδια χρονιά η Σοφία Κόπολα την τίμησε επιλέγοντάς τη στο ρόλο της αυτοκράτειρας Μαρίας Τερέζας στη "Μαρία Αντουανέτα".

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
12/12/2025

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 11 Δεκεμβρίου.

Στο "Αν Είχα Πόδια Θα σε Κλοτσούσα", η Ρόουζ Μπερν διεκδικεί το πρώτο της Όσκαρ

Στη νέα δραματική ταινία της Μέρι Μπρόνσταϊν, η Αυστραλή ηθοποιός ισορροπεί ανάμεσα στην απόγνωση και τη μαύρη κωμωδία, αποσπώντας την Αργυρή Άρκτο στην Μπερλινάλε του 2025.

Η αριστουργηματική "Γκαρσονιέρα" του Μπίλι Γουάιλντερ σε μία δωρεάν χριστουγεννιάτικη προβολή

Η βραβευμένη με πέντε Όσκαρ κομεντί μας επιστρέφει πίσω στην εποχή του χρυσού Χόλιγουντ.