Υπάρχω

2,5

Ορθογραφημένη, σεναριακά διεκπεραιωτική, μα σκηνοθετημένη με ευαισθησία βιογραφία ενός θρυλικού λαϊκού ειδώλου (πετυχημένη πρωταγωνιστική επιλογή ο Χρήστος Μάστορας), η οποία προσηλώνεται στο ανθρώπινο δράμα.

Υπάρχω

Πέντε χρόνια μετά τη μουσική σινε-βιογραφία της στιχουργού "Ευτυχίας" Παπαγιαννοπούλου, η οποία –μαζί με το "Ένας Άλλος Κόσμος"– εξελίχθηκε στην εμπορικότερη ελληνική ταινία της δεκαετίας, η δημιουργική της ομάδα (ο παραγωγός Διονύσης Σαμιώτης, η σεναριογράφος Κατερίνα Μπέη, ο φωτογράφος Γιάννης Δρακουλαράκος, ο συνθέτης Μίνως Μάτσας) αναβιώνει τώρα στην οθόνη τη ζωή ενός ακόμα θρύλου του λαϊκού τραγουδιού. Του μεγαλύτερου ίσως απ’ όλους: στα τέλη της δεκαετίας του ’70 ο Στέλιος Καζαντζίδης έχει αποσυρθεί από το τραγούδι και έχει επιστρέψει από τη σχεδόν διετή παραμονή του στις ΗΠΑ. Έχει συμφωνήσει να δώσει συνέντευξη σε έναν νεαρό δημοσιογράφο, ο οποίος τον βρίσκει να ψαρεύει ανοιχτά από το εξοχικό του στον Άγιο Κωνσταντίνο. Πάνω στη βάρκα, λοιπόν, και επί πολλές ώρες, ο Καζαντζίδης θα διηγηθεί τη ζωή του στον Γιώργο (Λιάνη, μια συνάντηση που στην πραγματικότητα έγινε μια δεκαετία πριν στη Χαλάστρα), ξεκινώντας από τον πατέρα του, μετανάστη από τον Πόντο, ο οποίος τα χρόνια του εμφυλίου δολοφονήθηκε στις Σέρρες από παρακρατικούς εθνικόφρονες.


Η διήγηση θα περάσει από τα δύσκολα νεανικά του χρόνια στη Μακεδονία και τη Νέα Ιωνία Αττικής, τις διάφορες δουλειές που έκανε για να συντηρήσει τη μητέρα και το μικρότερο αδελφό του, το ξεκίνημά του ως τραγουδιστή το 1950, τις σχέσεις του με τις τραγουδίστριες Καίτη Γκρέυ και Μαρινέλλα, την ανακήρυξή του σε λαϊκό είδωλο, τις απανωτές κόντρες του με τις δισκογραφικές εταιρείες, μέχρι και την απόφασή του να αποσυρθεί από τα νυχτερινά κέντρα το 1966 και τελικά, μετά την ανεπανάληπτη επιτυχία του "Υπάρχω" το 1975, να σταματήσει να δισκογραφεί.


Πρόκειται για μια συναρπαστική διαδρομή, η οποία διασχίζει τη μεταπολεμική Ελλάδα, συλλογικά αισθήματα της οποίας εξέφρασε με μοναδική ευαισθησία η φωνή του Στέλιου Καζαντζίδη. Ενός ανθρώπου γεμάτου αντιφάσεις, δέσμιου του μύθου του, της εποχής του και της καταγωγής του, ιδανικού λοιπόν να μεταμορφωθεί μυθοπλαστικά σε ένα αυθεντικά σκορσεζικό χαρακτήρα. Η σεναριακή προσέγγισή του, όμως, επιλέγει μια πιο ασφαλή και στρωτή, αλλά και διεκπεραιωτική αφήγηση βιογραφικών "επεισοδίων", προσπαθώντας να αποφύγει τόσο την αγιογραφία (αν και λειαίνει πολλές γωνίες) όσο και το πικάντικο κουτσομπολιό. Από την πλευρά του, ο πάντα κομψός σκηνοθετικά Γιώργος Τσεμπερόπουλος ("Ξαφνικός Έρωτας", "Πίσω Πόρτα", "Ο Εχθρός μου") αναδεικνύει δεξιοτεχνικά το πρώτο υλικό και "βγάζει ζουμί" εστιάζοντας στα πρόσωπα του δράματος. Έτσι, το ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό φόντο θολώνει, αλλά το ανθρώπινο στοιχείο έρχεται δυναμικά σε πρώτο πλάνο, με τον Χρήστο Μάστορα, ο οποίος ερμηνεύει πειστικότατα ο ίδιος τα τραγούδια, να κλέβει τις εντυπώσεις από το υποδειγματικό πρωταγωνιστικό τρίο.

Ελλάδα. 2024. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: TANWEER

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Υπάρχω

2,5
  • Δραματική
  • 2024
  • Διάρκεια: 132 '
  • Γιώργος Τσεμπερόπουλος

Παιδί Μικρασιατών προσφύγων, ο Στέλιος Καζαντζίδης μεγαλώνει με τη μητέρα του και τον μικρότερο αδελφό του στη Νέα Ιωνία του ’40. Κάνει διάφορες δουλειές για να συντηρήσει την οικογένειά του, μέχρι που το αφεντικό του στο εργοστάσιο τον ακούει να τραγουδάει και του χαρίζει μια κιθάρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι υποψήφιες για Χρυσές Σφαίρες ταινίες που μπορούμε να δούμε στη Nova

Τα κινηματογραφικά φαβορί της 83ης τελετής θα δούμε στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
15/12/2025

10 περιπτώσεις στις οποίες ο Άγιος Βασίλης ήταν πραγματικά "λέρα"

Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα μερικές από τις φορές που ο καλοσυνάτος άντρας μας έχει απογοητεύσει στη μεγάλη οθόνη.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18/12

Άλλο ένα ταξίδι στην Πανδώρα του Τζέιμς Κάμερον, η Σίτνεϊ Σουίνι και η Αμάντα Σέιφριντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.