Δείτε την αφίσα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Γεμάτο χρώματα το φετινό εικαστικό της διοργάνωσης που φέρει την υπογραφή της εικαστικού Στέλλας Καπενάζου.

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2024 αφίσα Α

Γεμάτη χρώματα είναι η οπτική ταυτότητα του 65ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (31/10-10/11) που βρίσκεται προ των πυλών, έχοντας ήδη ανακοινώσει το μεγάλο αφιέρωμά του "Εμείς, το τέρας".

Η φετινή αφίσα, λοιπόν, φέρει την υπογραφή της εικαστικού Στέλλας Καπεζάνου, η οποία μοιράζεται με τους σινεφίλ το σκεπτικό γύρω από τη δημιουργία της: "Στο έργο Corn Maidens, 2024 (Οι Παρθένες του Καλαμποκιού) επιδίωξα να αποτυπώσω διαπολιτισμικά σύμβολα, δημιουργώντας μια εικαστική γλώσσα όπου μυθολογικές και ψυχολογικές αναφορές ενώνονται σε έναν χορό-ωδή στη θεϊκή γυναικεία δύναμη, αλλά και στη Μητέρα Φύση, με τη διττή της ιδιότητα ως δημιουργού (θρεπτικό καλαμπόκι) αλλά και καταστροφέα (φωτιά). Η ζωγραφική μου σκηνή συνδυάζει τις 'παρθένες' που αφιερώνουν τα νιάτα τους στην προσευχή για τη νέα σοδειά –σύμφωνα με τις παραδόσεις των ιθαγενών λαών της Αμερικής–, με το καλαμπόκι ως καρπό που δίνει ζωή και χρησιμοποιείται στις τελετές, το αίμα ως σημάδι πόνου αλλά και έναρξης ενός νέου κύκλου ζωής, τα κοράκια ως σύμβολα του πνεύματος, αγγελιοφόρους ανάμεσα στις διαστάσεις, αλλά και διφορουμενους προστάτες ενάντια στο κακό (όπως άλλωστε και οι μαύρες γάτες). Τα δικά μου θηλυκά 'τέρατα' τυλίγονται στις φλόγες, σε μία κόλαση-πάρτι, λαμπερή και φιλήδονη, όπου εν έτει 2024, μπορούν πλέον να την απολαμβάνουν".

Το βιογραφικό της Στέλλας Καπεζάνου:

Η Στέλλα Καπεζάνου είναι εικαστικός με έδρα την Αθήνα. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, απ’ όπου και απέσπασε τιμητική υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών κατά την εισαγωγή της. Στη συνέχεια απέκτησε Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών (MA Fine Arts) από το Chelsea College of Arts του Λονδίνου, με διπλή υποτροφία, από τη Motor Oil Hellas και τη Sir Frank Bowling Scholarship. To 2024, απέσπασε την καλλιτεχνική υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright, για το διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών του Santa Fe Art Institute στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ. Τα πιο πρόσφατα έργα της μελετούν την έννοια της κυριαρχίας ως δύναμης που απορρέει από το γυναικείο σώμα, εξελίσσοντας την έρευνα που χαρακτηρίζει το έργο της γύρω από ζητήματα φύλου, σωματικής αυτονομίας και αυτοδιάθεσης. Για το έργο της έχει λάβει διακρίσεις όπως το βραβείο Clyde & Co Emerging Star Award και το Cass Art Prize. Έχει συμμετάσχει ως artist-in-residence σε προγράμματα φιλοξενίας καλλιτεχνών σημαντικών ιδρυμάτων και θεσμών, όπως το CARV Residency στην Κύπρο (2023), το iAR Residency στην Κωνσταντινούπολη (2020), το AucArt LAB Residency στο Λονδίνο (2019) και το Goethe-Institut Bonn στην Κολωνία και στο Βερολίνο (2014). Το έργο της έχει παρουσιαστεί διεθνώς σε ατομικές εκθέσεις, με πιο πρόσφατη την Corn Maidens (διπλή ατομική έκθεση), The Opening Gallery, Νέα Υόρκη (2024). Τέλος, έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε διεθνή κλίμακα. Ενδεικτικά: Unapologetic WomXn, Ross Sutton Gallery, Βενετία (2024), Sunburn, Studio West Gallery, Λονδίνο (2023), Στίγμα, Δρομοκαΐτειο ΨΝΑ, Αθήνα (2023), Now Women, Fougaro, Ναύπλιο (2023), Contemporary Now, The Edit Gallery, Λευκωσία (2022), Lusus Naturae, BcmA Gallery, Βερολίνο (2021), iAR Project, Akaretler Gallery, Κωνσταντινούπολη (2020), Love is a Dog from Hell, Μουσείο Φρυσίρα, Αθήνα (2019). 

Περισσότερες πληροφορίες για τη δημιουργό και το έργο της μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.stellakapezanou.com.

Διαβάστε όλα τα νεότερα για το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εδώ.

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2024 αφίσα Α

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2024 αφίσα Β

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Father Mother Sister Brother

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα και μια ειρωνική, γλυκόπικρη ματιά στα μυστικά και ψέματα που συντηρούν το εύθραυστο σύγχρονο οικογενειακό οικοδόμημα. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/12/2025

Καποδίστριας

Ο Σμαραγδής, η Wikipedia και ακόμα ένα αγιογραφικό πορτρέτο μιας επιφανούς προσωπικότητας της ελληνικής ιστορίας, χρωματισμένο με έντονη θρησκευτικότητα, ξέχειλο πατριωτισμό και μελοδραματικό μανιχαϊσμό. | Powered by Uber.

Ο Έρωτας Γράφεται...

Συνταγογραφημένη ρομαντική κωμωδία με σκόρπιες καλές ιδέες κι ένα ταιριαστό πρωταγωνιστικό δίδυμο. Σκηνοθετημένη όμως διεκπεραιωτικά, σαν διπλό τηλεοπτικό επεισόδιο. | Powered by Uber.

Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή

Σπιρτόζικο χιούμορ, έξυπνες ατάκες και σινεφίλ αναφορές, σε μια θεαματική ανήλικη περιπέτεια κινηματογραφικών προδιαγραφών, πιστή στο πνεύμα της τηλεοπτικής σειράς. | Powered by Uber.

Γαλάζιο Μονοπάτι

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα διαφορετικό… river movie αυτογνωσίας, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία. | Powered by Uber.

The Loner

Ξεπερνώντας τον εαυτό του ("Ο Λέων της Πεντέλης", "Αλέξανδρος ο Μακεδών"), ο Τάκης Βογόπουλος υπογράφει το πιο άτεχνο και (αθέλητα;) αστείο σπαγγέτι γουέστερν του παγκόσμιου σινεμά. | Powered by Uber.

Συνέντευξη: Ο Τζιμ Τζάρμους μάς αφηγείται εναλλακτικές οικογενειακές ιστορίες

Ο πιο cool Αμερικανός σκηνοθέτης μιλάει για την τηλεόραση, την Νέα Υόρκη, τις ιταλικές μοτοσικλέτες και φυσικά το "Father Mother Sister Brother", το οποίο του χάρισε το Χρυσό Λιοντάρι του φεστιβάλ Βενετίας.