Lee

2

Μια διεκπεραιωτική, εν πολλοίς άτολμη και καλογυαλισμένη βιογραφία που αδικεί τη σαρωτική ερμηνεία της πρωταγωνίστριας Κέιτ Γουίνσλετ.

Lee 2

Θα φανεί παράξενο, αλλά πολλές φορές το γεγονός ότι μια βιογραφία βασίζεται σε μια πραγματικά ανεπανάληπτη και πληθωρική ζωή, μπορεί σεναριακά να εξελιχθεί σε πρόβλημα. Γιατί πώς να χωρέσεις σε μια ταινία συμβάντα, εμπειρίες, στιγμιότυπα τα οποία είναι αδύνατο ακόμα και να τα σκαρφιστείς, παράλληλα να αποδώσεις με αξιοπρέπεια την αλήθεια ενός ανθρώπου, αλλά και να στήσεις μια ικανοποιητική δραματουργία; Είναι φορές, δηλαδή, που έχεις στη διάθεσή σου "too much of a good thing", που λένε κι οι Άγγλοι. Ένα τέτοιου είδους πρόβλημα αντιμετώπισε, εν προκειμένω, η πολύπειρη διευθύντρια φωτογραφίας και σκηνοθέτρια Έλεν Κούρας, στην απόπειρά της να δώσει σάρκα και οστά στη φαντασμαγορική περίπτωση της φωτογράφου Λι Μίλερ.

Η Μίλερ –άψογη στο ρόλο η οσκαρική Κέιτ Γουίνσλετ– υπήρξε μια ατρόμητη γυναίκα, η οποία από μοντέλο την περίοδο του Μεσοπολέμου έφτασε να φωτογραφίζει τη βία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από τα χαρακώματα για λογαριασμό της "Vogue"(!). Μια θέση που διεκδίκησε με νύχια και με δόντια, όπως εξάλλου καθετί στη ζωή της. Ο αμείλικτος ρεαλισμός των καρέ που τράβηξε αποδείχθηκε καθοριστικός στην εποχή της για την ανάδειξη των ναζιστικών φρικαλεοτήτων, ωστόσο μόλις τις τελευταίες δεκαετίες άρχισε να εκτιμάται σοβαρά τόσο η επίδρασή τους όσο και η φωτογραφική τους αξία. Διόλου πρωτάκουστο, δυστυχώς, το έργο μιας γυναίκας να αποσιωπάται για δεκαετίες προτού αναγνωριστεί αργοπορημένα.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η Κούρας αντιλαμβάνεται με ειλικρινές δέος τη Μίλερ, γι’ αυτό και στην ταινία την προσεγγίζει από όλες τις πιθανές μεριές· ως ελευθεριακή θηλυκότητα που αντιμετώπιζε απενοχοποιημένα το σεξ, ως πρωτοποριακή καλλιτέχνιδα και ως ύπαρξη δίχως σύγκριση. Παρ’ όλα αυτά, το "Lee" δεν υιοθετεί την τόλμη της ηρωίδας του, αντιθέτως μοιάζει καλογυαλισμένο και διεκπεραιωτικό, σε σημείο που ακόμα και οι σκληρές σκηνές πολέμου έχουν περιορισμένο αντίκτυπο. Έπειτα, δεν αποφεύγονται ορισμένα ξεπερασμένα κλισέ (στις ενότητες της Γαλλίας), με αποτέλεσμα συνολικά η ταινία να μοιάζει περισσότερο με εγκυκλοπαιδική σελίδα, παρά με ένα σαρωτικό ψυχογράφημα μιας εμβληματικής μορφής.

Αγγλία, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: FILM GROUP.

Περισσότερες πληροφορίες

Lee

2
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 116 '
  • Έλεν Κιούρας

Μια Αμερικανίδα επιχειρεί να αφήσει την καριέρα του μοντέλου και να γίνει πολεμική ανταποκρίτρια κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, παρά την απειρία και τις εις βάρος της προκαταλήψεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι "ψαγμένες" ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι σινεφίλ και arthouse παραγωγές που παίζονται στις μεγάλες οθόνες της πόλης έως και την Τετάρτη 26/11.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2025

Το Ethnofest είναι και πάλι εδώ!

Η 16η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με αφιέρωμα στην εκτός σχεδίου Ελλάδα και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ.

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τις νέες ταινίες της εβδομάδας στους κινηματογράφους της Αθήνας.

Πού θα δεις όλες τις ταινίες του Γιάννη Οικονομίδη

Λίγο πριν την κυκλοφορία της νέας του ταινίας, όλη η φιλμογραφία του Γιάννη Οικονομίδη αποκλειστικά στο cinobo.com

Ξεκινάει το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Μπαίνοντας δυναμικά στη δεύτερη δεκαετία του, το πετυχημένο σινε-event της Καλαμάτας σηκώνει αυλαία και από τις 21 έως τις 30/11 παρουσιάζει ένα διευρυμένο πρόγραμμα 108 ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, αλλά και ένα πλούσιο καλειδοσκόπιο παράλληλων δράσεων.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (20-26/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Χλίνουρ Πάλμασον έκανε μια ταινία για την "Αγάπη που Απομένει"

Μιλήσαμε με τον διακεκριμένο Ισλανδό δημιουργό που σκηνοθετεί ένα βραδυφλεγές οικογενειακό δράμα με φόντο τα επιβλητικά τοπία του απομακρυσμένου νησιού.