Buzzheart

1,5

Το «Τρέξε!» συναντά τον Πολάνσκι σε ένα ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο προσπαθεί να εκβιάσει την αγωνία μέσα από μια εξωφρενικά αλλόκοτη κι ελάχιστα πειστική προϋπόθεση.

Buzzheart

Δύο δεκαετίες μετά το ολόφρεσκο ντεμπούτο του ("Hardcore"), ο Ντένης Ηλιάδης επιστρέφει στα πάτρια εδάφη. Η κινηματογραφική εμπειρία του στην άλλη άκρη του Ατλαντικού αποδείχθηκε πολύπαθη, μιας και το πετυχημένο ριμέικ του "Το Τελευταίο Σπίτι Αριστερά" (2009) ακολούθησαν τρεις ταινίες φαντασίας και τρόμου ("Plus One", "Delirium", "He's Out There") με προβλήματα διανομής και ψυχρή κριτική υποδοχή. Αλλαγή γλώσσας και μεγέθους παραγωγής, όμως, δεν σημαίνει και αλλαγή στιλ, με τον Ηλιάδη να επιμένει στο είδος του θρίλερ, ξεκινώντας την ιστορία του με μια παράξενη συνάντηση, η οποία γεννά αμφιβολίες και υποσχέσεις: ο Αργύρης είναι ένας ντροπαλός νεαρός που επισκέπτεται ένα "στούντιο μασάζ", όπου δέχεται τις περιποιήσεις της όμορφης Μαίρης. Μαζεύοντας το κουράγιο του, της ζητάει ραντεβού και εκείνη αμέσως τον προσκαλεί να περάσουν το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας στο οικογενειακό της εξοχικό. Φτάνοντας στο απομονωμένο οίκημα, όμως, ο Αργύρης θα βρεθεί μπροστά σε απανωτές εκπλήξεις, οι οποίες αρχίζουν από την προειδοποίηση των γονιών της Μαίρης πως η κόρη τους αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα και προκειμένου να βεβαιωθούν πως αυτός είναι ο κατάλληλος σύντροφός της, θα πρέπει να τον υποβάλλουν σε μια σειρά από τεστ συμπεριφοράς.


Για ακόμα μία φορά, ο Ηλιάδης, ο οποίος όπως στο "Hardcore" και το "Plus One" υπογράφει και το σενάριο, ρίχνει τους νεαρούς, αθώους ήρωές του σε έναν κυνικό κόσμο ενηλίκων, ο οποίος θα τους παγιδεύσει σε έναν κύκλο ψυχολογικής και σωματικής βίας. Εδώ, μέσα από μια επιστημονικοφανή διαδικασία απανθρωποποίησης, η οποία ξεκινά ως απειλητική παραξενιά και εξελίσσεται, καθώς το "Τρέξε!" συναντά τον Πολάνσκι, σε μια εξωφρενικά αλλόκοτη κι ελάχιστα πειστική συνθήκη. Έξυπνα ευρήματα μένουν ανεκμετάλλευτα (η λεκάνη στο υπνοδωμάτιο), οι διαρκείς ασυνέχειες της πλοκής ξεκουρδίζουν την αφηγηματική συνέπεια και οι αμήχανες ερμηνείες επιτείνουν τη σύγχυση. Η επιδέξια, ατμοσφαιρική σκηνοθεσία πολεμά μόνη εναντίον όλων, αλλά οι τελικές εξηγήσεις, πολλές μέσα από την ευκολία των φλασμπάκ, επιβάλλουν ένα εκβιαστικά βολικό φινάλε και αφήνουν ξεκρέμαστη κάθε ενδιαφέρουσα αλληγορία.

 

Ελλάδα. 2024. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM

Περισσότερες πληροφορίες

Buzzheart

1,5
  • Θρίλερ
  • 2024
  • Διάρκεια: 110 '
  • Ντένης Ηλίαδης

Όταν ο Αργύρης γνωρίζει τη Μαίρη σε ένα «στούντιο μασάζ», της ζητά ραντεβού και εκείνη του προτείνει να τη συνοδεύσει σε μια τριήμερη εκδρομή στο απομονωμένο εξοχικό των γονιών της, όπου τον περιμένουν μια σειρά από εκπλήξεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.