Το Κοράκι

1,5

Ριμέικ που (απο)μιμείται αισθητικά την ταινία του Άλεξ Πρόγιας, χωρίς αίσθηση προσανατολισμού και με πλήρη απουσία καινοτόμων ιδεών που να δικαιολογούν την ύπαρξή του.

Το Κοράκι

Ας ξεκινήσουμε με μια φιλολογική απορία: Θα ερχόταν ποτέ η στιγμή να δούμε ένα ριμέικ του "Κορακιού" (Άλεξ Πρόγιας, 1994), εάν το Χόλιγουντ δεν διένυε παρατεταμένη περίοδο δυσανεξίας προς τις νέες, αυθεντικές, πρωτότυπες ιδέες; Πιθανότατα όχι, για περισσότερους από έναν λόγους. Αφενός, η ταινία του Πρόγιας, εκτός από το cult status της, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μύθο του Μπράντον Λι. Το γιο του Μπρους, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ενσαρκώνοντας τον Έρικ Ντρέιβεν, ένα μουσικό που επιστρέφει στη ζωή για να εκδικηθεί τη δολοφονία του ίδιου και της συντρόφου του. Αφετέρου, το πρωτότυπο "Κοράκι" αποτύπωσε επιδέξια το πνεύμα της εποχής του, τόσο χάρη στην αξέχαστη γοτθική εικονογραφία όσο και στις μουσικές επιλογές, που περιλαμβάνουν συγκροτήματα όπως οι Cure, οι Nine Inch Nails και οι Jesus and Mary Chain. Κοινώς, εάν αποφασίσεις να διασκευάσεις αυτό το φιλμ, το λιγότερο που οφείλεις είναι να το κάνεις αξιοπρεπώς.

Ο Ρούπερτ Σάντερς ("Το Φάντασμα στο Κέλυφος") είχε σίγουρα κάθε καλή πρόθεση να σκηνοθετήσει ένα τίμιο ριμέικ, μόνο που η απόπειρά του είναι τόσο συγκεχυμένη ώστε χρειάζεται ειλικρινής προσπάθεια για να εντοπίσεις τα όποια θετικά στοιχεία της· οι οποίες, βασικά, περιορίζονται στις ερμηνείες των Μπιλ Σκάρσγκαρντ και FKA Twigs. Από εκεί και πέρα, το μοντέρνο "Κοράκι" μοιάζει αναποφάσιστο σε κάθε επίπεδο, γι’ αυτό και πολύ γρήγορα εκτροχιάζεται. Πότε επενδύει στο να μοιάζει με αδέξια υπερηρωική περιπέτεια, έχοντας ως άλλοθι το κόμιξ του Τζέιμς Ο’Μπαρ στο οποίο βασίζεται, πότε θυμίζει μια σκοτεινή ερωτική ιστορία που, όμως, δεν προλαβαίνει να αναπτυχθεί πειστικά. Και, παράλληλα, αποφεύγει να ψηλαφήσει τις θεματικές που προσδίδουν ουσία στην ιστορία, όπως αυτή του πένθους. Επιπλέον φάουλ, το δανεισμένο από το παρελθόν στιλιζάρισμα, ελλείψει οποιασδήποτε αισθητικής καινοτομίας, το οποίο προσδίδει οφθαλμοφανείς ιδιότητες (απο)μίμησης και ισχνής δημιουργικότητας στο τελικό αποτέλεσμα. Δηλαδή, αλήθεια, το "Disorder" (Joy Division) στο σάουντρακ; Ριζοσπαστικό…

ΗΠΑ, Αγγλία. 2024. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κοράκι

The Crow
1,5
  • Περιπέτεια
  • 2024
  • Διάρκεια: 111 '
  • Ρούπερτ Σάντερς

Μετά την άγρια δολοφονία του ίδιου και της συντρόφου του, ο Έρικ κερδίζει μια δεύτερη ευκαιρία για να επιστρέψει στη ζωή και να πάρει εκδίκηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τις νέες ταινίες της εβδομάδας στους κινηματογράφους της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/11/2025

Πού θα δεις όλες τις ταινίες του Γιάννη Οικονομίδη

Λίγο πριν την κυκλοφορία της νέας του ταινίας, όλη η φιλμογραφία του Γιάννη Οικονομίδη αποκλειστικά στο cinobo.com

Ξεκινάει το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Μπαίνοντας δυναμικά στη δεύτερη δεκαετία του, το πετυχημένο σινε-event της Καλαμάτας σηκώνει αυλαία και από τις 21 έως τις 30/11 παρουσιάζει ένα διευρυμένο πρόγραμμα 108 ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, αλλά και ένα πλούσιο καλειδοσκόπιο παράλληλων δράσεων.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (20-26/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Χλίνουρ Πάλμασον έκανε μια ταινία για την "Αγάπη που Απομένει"

Μιλήσαμε με τον διακεκριμένο Ισλανδό δημιουργό που σκηνοθετεί ένα βραδυφλεγές οικογενειακό δράμα με φόντο τα επιβλητικά τοπία του απομακρυσμένου νησιού.

Pt-shorts: Οι βραβευμένες ταινίες του 2025 στην Αθήνα

Tο pt-shorts: Potidania Film Festival επιστρέφει στην Αθήνα με μια ειδική προβολή των 6 βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους του 2025.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 20 Νοεμβρίου.