Η Πύλη της Κολάσεως

4

Μεγάλο Βραβείο στις Κάνες και ξενόγλωσσο Όσκαρ για μια συγκινητική και εικαστικά εντυπωσιακή ιστορία πάθους τραγικών διαστάσεων, από τις πρώτες διεθνείς επιτυχίες του γιαπωνέζικου κινηματογράφου.

Η Πύλη της Κολάσεως

Από τους σπουδαιότερους δημιουργούς του γιαπωνέζικου κινηματογράφου, ο Τεϊνοσούκε Κινουγκάσα (1896-1982) γύρισε στην καριέρα του περισσότερες από 120 ταινίες, μερικές μάλιστα από τις πιο πρωτοποριακές του βωβού σινεμά. Όπως το τολμηρό μελόδραμα "Jûjiro" ("Crossroads", 1928) ή το σοκαριστικά μοντέρνο "Kurutta Ippêji" ("A Page of Maddness", 1926), ένας ανατολίτικος "Δόκτωρ Καλιγκάρι", το σενάριο του οποίου συνυπέγραψε ο νομπελίστας Γιασουνάρι Καβαμπάτα. Το φιλμ όμως που τον έκανε παγκόσμια διάσημο και ήταν ένα από τα πρώτα τα οποία σύστησαν, αμέσως μετά το "Ρασομόν", το ασιατικό σινεμά στη Δύση είναι η βραβευμένη με τον Χρυσό Φοίνικα (Μεγάλο Βραβείο τότε) του Φεστιβάλ Κανών και τα Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και κοστουμιών "Πύλη της Κολάσεως".


Η αναπαράσταση εποχής εντυπωσιάζει εξαρχής σε αυτό το Jidaigeki (ιστορικό δράμα), το οποίο εξελίσσεται κατά τον 12ο αιώνα, όταν δύο πολέμαρχοι κινούνται πραξικοπηματικά κατά του τοπικού άρχοντα Κιγιομόρι, τον οποίο υπερασπίζεται γενναία ο σαμουράι Μορίτο. Κερδίζει έτσι την εύνοιά του και μετά τη νίκη του ηγεμόνα τού ζητά ως επιβράβευση των υπηρεσιών του την άδεια να κάνει δική του την όμορφη Κέσα, μια γυναίκα της αυλής, η οποία όμως είναι παντρεμένη με έναν άλλον σαμουράι. Αλλά ακόμη και η διακριτική παρέμβαση του Κιγιομόρι δεν μπορεί να κάμψει την άρνηση της Κέσα, κάτι που θα οδηγήσει τον παθιασμένο Μορίτο στα (ψυχολογικά και ηθικά) όριά του.


Μια ερωτική ιστορία τραγικών διαστάσεων ξεπηδά μέσα από μια πολεμική περιπέτεια, μιας και η "Πύλη…" ξεκινάει με μια σειρά σκηνών δράσης και θεαματικών συγκρούσεων. "Κλείνει" όμως σταδιακά το κάδρο της πάνω στους πρωταγωνιστές ενός συγκινητικού (μελο)δράματος, εγκλωβισμένους μέσα σε κλειστούς, ασφυκτικούς χώρους. Τα φαντασμαγορικά, έντονα χρώματα των πλάνων σκουραίνουν, ο Μορίτο χάνει, σε καιρό ειρήνης, την ανδρεία του και μαζί τις προσωπικές του αξίες, η Κέσα εγκλωβίζεται αναπόδραστα σε έναν (αντρικό) κόσμο βίας και τυπολατρίας. Αλληγορία της μοίρας και της φεουδαρχικής πραγματικότητας της εποχής, η Πύλη της Κολάσεως θα ορίσει την τύχη τους.

Ιαπωνία. 1953. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Η Πύλη της Κολάσεως

Jigokumon / Gate of Hell
4
  • Σινεφίλ
  • 1953
  • Διάρκεια: 89 '
  • Τεϊνοσούκε Κινουγκάσα

Στην Ιαπωνία του 1160 ένας γενναίος σαμουράι ερωτεύεται μια γυναίκα της αυτοκρατορικής αυλής. Παρότι είναι παντρεμένη, εκείνος είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να την κατακτήσει.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (26/11-3/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
28/11/2025

Σινεμά και ψυχανάλυση: Ο "Κρυμμένος" στον Δαναό

Το αριστουργηματικό ψυχολογικό θρίλερ του Μίκαελ Χάνεκε για μια μοναδική προβολή, συνοδεία συζήτησης, την Κυριακή 7/12, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Σινεμά και Ψυχανάλυση".

Οι "Σμιλεμένες Ψυχές" του Σταύρου Ψυλλάκη επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη

Για τέσσερις προβολές με παρουσία του σκηνοθέτη και του Ελβετού γιατρού Ζουλιέν Γκριβέλ.

Για τον Γιάννη Οικονομίδη, το σινεμά είναι ένα όπλο

Συναντήσαμε τον κορυφαίο σκηνοθέτη στα Εξάρχεια και μιλήσαμε μαζί του, με αφορμή τη "Σπασμένη Φλέβα", την έκτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στο ρόλο ενός έκπτωτου άντρα που προσπαθεί να σωθεί από τα χρέη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 27 Νοεμβρίου.

Σπασμένη Φλέβα

Σε ένα σκληρό δράμα που αποκτά διαστάσεις μοντέρνας τραγωδίας, ο οικονομιδικός εξπρεσιονισμός "μαλακώνει", αλλά η αφηγηματική δύναμη παραμένει σαρωτική και η πολιτικοκοινωνική ματιά γίνεται οξυδερκέστερη και διεισδυτικότερη. | Powered by Uber.

Πέθανε Αγάπη μου

Μπεργκμανικό ψυχογράφημα που καταγγέλλει μέσα από μια εκκωφαντικά προφανή, επαναλαμβανόμενη και φλασάτη μανιέρα τα πατριαρχικά στερεότυπα και τον μεσοαστικό κομφορμισμό. | Powered by Uber.