Πάντα Υπάρχει το Αύριο

2

Συνταγογραφημένο ανάλαφρο μελόδραμα που χαντακώνει τον πολύτιμο αντισεξιστικό λόγο του σε ένα αφελές σενάριο.

Πάντα Υπάρχει το Αύριο 1

Ξημερώνει, η Ντέλια ξυπνάει, λέει καλημέρα στο σύζυγό της και εκείνος τη χτυπά. Έτσι, τρομοκρατικά και βίαια, εξελίσσεται η ρουτίνα της κεντρικής ηρωίδας την οποία ενσαρκώνει η Πάολα Κορτελέζι. Το ημερολόγιο γράφει 1946, ο Μουσολίνι είναι πια παρελθόν και η Ιταλία μπαίνει σε νέα εποχή. Τα συντηρητικά κατάλοιπα του φασισμού, όμως, συνεχίζουν να παρεισφρέουν στα σπίτια των φτωχών λαϊκών τάξεων, ένα εκ των οποίων είναι και της Ντέλια, η οποία προσπαθεί δουλεύοντας όπου βρει να αναθρέψει τα παιδιά της όσο ανέχεται την κακοποίηση του άντρα της. Μέχρις ότου δεν αντέχει πια.

Η Κορτελέζι, η οποία σκηνοθετεί για πρώτη φορά, διαθέτει ωστόσο αρκετή πείρα, έχοντας πρωταγωνιστήσει και υπογράψει τα σενάρια μιας σειράς κωμωδιών μαζικής απήχησης ("Δε θα Συμπεθεριάσουμε Ποτέ!", "Άντρες Εναντίον Γυναικών"). Στο ντεμπούτο της, βέβαια, επιλέγει να εμβαθύνει στις πολλαπλές εκφάνσεις της πατριαρχικής καταπίεσης και δη της σεξιστικής βίας, υιοθετώντας μια ισόποσα δραματική και ανάλαφρη προσέγγιση. Μια αντιφατική πλην γνώριμη κινηματογραφική συνταγή ("Τζότζο", "Η Ζωή Είναι Ωραία"), την οποία η δημιουργός διανθίζει με αισθητικά δάνεια από το ρεύμα του ιταλικού νεορεαλισμού ("Κλέφτης Ποδηλάτων", "Στρόμπολι"), προσθέτοντας στοιχεία μιούζικαλ για να τονιστεί το αίσθημα αποπροσωποποίησης της ηρωίδας στις βίαιες σκηνές και επενδύοντας στη νοσταλγία.

Κάπου εδώ ξεκινούν και τα φάουλ της Κορτελέζι, η οποία από τη δίκαιη καταγγελία περνά σταδιακά στην επανάληψη και τη φλυαρία. Ελαττώματα που προκύπτουν, κυρίως, από τη συνταγογραφημένη πλοκή (η συζυγική φρίκη, το ερωτικό απωθημένο) και την ανάπτυξη των χαρακτήρων, η οποία ενστερνίζεται αντί να διασκεδάζει τα στερεότυπα που επικαλείται. Κάθε ήρωας ορίζεται αποκλειστικά από την ιδιότητα που του αποδίδεται και τα δεινά τους παρουσιάζονται με μελοδραματική υπερβολή όσο και με συναισθηματικό χειρισμό. Κατ’ επέκταση, οι περίπλοκες καταστάσεις που απεικονίζονται οδηγούνται σε μια αναπόφευκτη απλοϊκότητα. Εντέλει, η Κορτελέζι προφυλάσσεται από την πολυτιμότητα όσων την ανησυχούν, παρά το γεγονός πως η σεναριακή αφέλειά της δεν μειώνεται στο ελάχιστο.

Α/Μ. Ιταλία. 2023. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Πάντα Υπάρχει Το Αύριο

C'è Ancora Domani / There Is Always Tomorrow
2
  • Δραματική κομεντί
  • 2023
  • Διάρκεια: 118 '
  • Πάολα Κορτελέζι

Στη μεταπολεμική Ιταλία, μια μητέρα προσπαθεί να αναθρέψει τα παιδιά της, αλλά και να επιβιώσει ενός κακοποιητικού συζύγου, μέχρις ότου δεν αντέχει πια και αποφασίζει να αναλάβει δράση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ας περιμένουν οι γυναίκες" (και) με live μουσική απόψε στην Τεχνόπολη

Το καλτ φιλμ του Σταύρου Τσιώλη θα προβληθεί με όλα τα τραγούδια του ερμηνευμένα επί σκηνής από την Babis Batmanidis Co(m)pany.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/09/2025

Ο Τζιμ Τζάρμους έκανε ανατροπή και απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία

Σχεδόν από το πουθενά ο Αμερικανός σκηνοθέτης θριάμβευσε στη Μόστρα με το "Father Mother Sister Brother".

Ταινίες με κλοπές που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Ληστείες, προδοσίες και ακραίες παρεξηγήσεις που παίζουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων αυτές τις μέρες.

Φεστιβάλ Βενετίας: Φαβορί και αουτσάιντερ

Οι προβλέψεις της τελευταίας στιγμής για τα βραβεία λένε πως "Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ" δεν έχει αντίπαλο, το "No Other Choice" του Παρκ Τσαν-γουκ κοιτάζει ψηλά και ο Λάνθιμος δύσκολα θα φύγει από το Λίντο με άδεια χέρια.

Οι 51 μικρού μήκους που διαγωνίζονται στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακοινώθηκαν οι τίτλοι που διεκδικούν τα βραβεία του τμήματος "Ελληνικές Μικρές Ιστορίες".

Τζένιφερ Λόρενς & Ρόμπερτ Πάτινσον ερωτευμένοι μέχρι θανάτου στο "Die My Love"

Οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στη νέα ταινία της κορυφαίας σκηνοθέτριας Λιν Ράμσεϊ ("Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν").

Η ελληνική "Αρκουδότρυπα" βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας

Το ντεμπούτο των Χρυσιάννα Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου απέσπασε το σημαντικό βραβείο Europa Cinemas Label χάρη στο οποίο η ταινία θα μπορέσει να διανεμηθεί σε σινεμά της Γηραιάς Ηπείρου.