Πάντα Υπάρχει το Αύριο

2

Συνταγογραφημένο ανάλαφρο μελόδραμα που χαντακώνει τον πολύτιμο αντισεξιστικό λόγο του σε ένα αφελές σενάριο.

Πάντα Υπάρχει το Αύριο 1

Ξημερώνει, η Ντέλια ξυπνάει, λέει καλημέρα στο σύζυγό της και εκείνος τη χτυπά. Έτσι, τρομοκρατικά και βίαια, εξελίσσεται η ρουτίνα της κεντρικής ηρωίδας την οποία ενσαρκώνει η Πάολα Κορτελέζι. Το ημερολόγιο γράφει 1946, ο Μουσολίνι είναι πια παρελθόν και η Ιταλία μπαίνει σε νέα εποχή. Τα συντηρητικά κατάλοιπα του φασισμού, όμως, συνεχίζουν να παρεισφρέουν στα σπίτια των φτωχών λαϊκών τάξεων, ένα εκ των οποίων είναι και της Ντέλια, η οποία προσπαθεί δουλεύοντας όπου βρει να αναθρέψει τα παιδιά της όσο ανέχεται την κακοποίηση του άντρα της. Μέχρις ότου δεν αντέχει πια.

Η Κορτελέζι, η οποία σκηνοθετεί για πρώτη φορά, διαθέτει ωστόσο αρκετή πείρα, έχοντας πρωταγωνιστήσει και υπογράψει τα σενάρια μιας σειράς κωμωδιών μαζικής απήχησης ("Δε θα Συμπεθεριάσουμε Ποτέ!", "Άντρες Εναντίον Γυναικών"). Στο ντεμπούτο της, βέβαια, επιλέγει να εμβαθύνει στις πολλαπλές εκφάνσεις της πατριαρχικής καταπίεσης και δη της σεξιστικής βίας, υιοθετώντας μια ισόποσα δραματική και ανάλαφρη προσέγγιση. Μια αντιφατική πλην γνώριμη κινηματογραφική συνταγή ("Τζότζο", "Η Ζωή Είναι Ωραία"), την οποία η δημιουργός διανθίζει με αισθητικά δάνεια από το ρεύμα του ιταλικού νεορεαλισμού ("Κλέφτης Ποδηλάτων", "Στρόμπολι"), προσθέτοντας στοιχεία μιούζικαλ για να τονιστεί το αίσθημα αποπροσωποποίησης της ηρωίδας στις βίαιες σκηνές και επενδύοντας στη νοσταλγία.

Κάπου εδώ ξεκινούν και τα φάουλ της Κορτελέζι, η οποία από τη δίκαιη καταγγελία περνά σταδιακά στην επανάληψη και τη φλυαρία. Ελαττώματα που προκύπτουν, κυρίως, από τη συνταγογραφημένη πλοκή (η συζυγική φρίκη, το ερωτικό απωθημένο) και την ανάπτυξη των χαρακτήρων, η οποία ενστερνίζεται αντί να διασκεδάζει τα στερεότυπα που επικαλείται. Κάθε ήρωας ορίζεται αποκλειστικά από την ιδιότητα που του αποδίδεται και τα δεινά τους παρουσιάζονται με μελοδραματική υπερβολή όσο και με συναισθηματικό χειρισμό. Κατ’ επέκταση, οι περίπλοκες καταστάσεις που απεικονίζονται οδηγούνται σε μια αναπόφευκτη απλοϊκότητα. Εντέλει, η Κορτελέζι προφυλάσσεται από την πολυτιμότητα όσων την ανησυχούν, παρά το γεγονός πως η σεναριακή αφέλειά της δεν μειώνεται στο ελάχιστο.

Α/Μ. Ιταλία. 2023. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Πάντα Υπάρχει Το Αύριο

C'è Ancora Domani / There Is Always Tomorrow
2
  • Δραματική κομεντί
  • 2023
  • Διάρκεια: 118 '
  • Πάολα Κορτελέζι

Στη μεταπολεμική Ιταλία, μια μητέρα προσπαθεί να αναθρέψει τα παιδιά της, αλλά και να επιβιώσει ενός κακοποιητικού συζύγου, μέχρις ότου δεν αντέχει πια και αποφασίζει να αναλάβει δράση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.