Μνήμη

2,5

Βραβείο αντρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα ρεαλιστικό δράμα χαρακτήρων, το οποίο σχολιάζει δηκτικά, αλλά και μεγαλόφωνα την πλαστή εικόνα της μεσοαστικής ευτυχισμένης οικογένειας.

Μνήμη

Σε κάθε –διαφορετική σε ύφος– ταινία του, ο Μισέλ Φράνκο ("Μετά τη Λουτσία", "Το Χρονικό Μιας Αθωότητας", "Η Κόρη της Απρίλ", "Νέα Τάξη") διερευνά τους τρόπους με τους οποίους απλοί άνθρωποι εγκλωβίζονται συστηματικά σε πολλαπλά ηθικά και ψυχολογικά αδιέξοδα: ατομικά, αλλά και κοινωνικά παγιδευμένοι είτε από προσωπικά απωθημένα πάθη είτε από βίαιες συμπεριφορές, οι οποίες ξεσπούν εναντίον τους, ωθώντας τους σε εκρηκτικές αντιδράσεις χωρίς "επιστροφή".


Η Σίλβια είναι μια γυναίκα που έχει προλάβει να φρενάρει λίγο πριν την καταστροφή. Με τραυματική παιδική ηλικία και πρώην αλκοολική, μεγαλώνει μόνη την έφηβη κόρη της δουλεύoντας ως κοινωνική λειτουργός. Προσπαθεί συστηματικά να κρατά τις αποστάσεις της από τον έξω κόσμο (χαρακτηριστικό το πώς κλειδώνει και ξεκλειδώνει τις πόρτες του σπιτιού), δεν έχει παρέες ή κάποιο σύντροφο και βλέπει αραιά και πού μόνο την αδελφή της. Εκείνη θα την πείσει να πάει σε μια συνάντηση παλιών συμμαθητών, όπου θα γνωρίσει τον λίγο μεγαλύτερό της Σολ (βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας για τον λιτό, μα εκφραστικότατο Πίτερ Σάρσγκαρντ), ο οποίος πάσχει από πρώιμη άνοια. Με τα πολλά θα αναλάβει να τον προσέχει τα πρωινά, μόνο και μόνο για να τον αιφνιδιάσει σε μια βόλτα τους στο πάρκο, κατηγορώντας τον πως, όταν εκείνη ήταν 12 χρόνων, την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά.


Είμαστε το παρελθόν μας ισχυρίζεται ο Φράνκο, μέσα από ένα ρεαλιστικό δράμα χαρακτήρων που σχολιάζει δηκτικά, αλλά και μεγαλόφωνα (κραυγαλέα μελοδραματική η σκηνή της αντιπαράθεσης της Σίλβια με τη μητέρα της) την πλαστή εικόνα της μεσοαστικής ευτυχισμένης οικογένειας. Μόνο που αυτό το παρελθόν, ως πάντα παρούσα ανάμνηση ή ως βαθιά απωθημένη μνήμη, δεν είναι πάντα συνώνυμο της αλήθειας. Δεμένο συχνά με συναισθηματικά τραύματα, αντανακλά τη γύρω μας πραγματικότητα μέσα από παλιοκαιρισμένους, ραγισμένους και παραμορφωτικούς καθρέφτες. Χωρίς να αποφεύγει εντελώς τις βολικές λύσεις, ο 45χρονος Μεξικανός σκηνοθέτης τούς γυαλίζει και τους επανατοποθετεί με απλές, μα καίριες κινήσεις απέναντί της, αποκαλύπτοντάς μας το τρομακτικό είδωλό της.

ΗΠΑ, Μεξικό. 2023. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM

Περισσότερες πληροφορίες

Μνήμη

Memory
2,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 103 '
  • Μισέλ Φράνκο

Η Σίλβια είναι κοινωνική λειτουργός και μητέρα μιας έφηβης και ο Σολ ένας άντρας που πάσχει από πρώιμη άνοια. Η συνάντησή τους θα αναμοχλεύσει στη Σίλβια μνήμες από το κοινό σχολικό παρελθόν τους, το οποίο εκείνη προσπαθεί απεγνωσμένα να αφήσει πίσω.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Η Έμα πήρε τ' όπλο της

Το παγωμένο θρίλερ "Στα Βάθη του Χειμώνα" με την Έμα Τόμσον ξεκίνησε δυναμικά, αλλά ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και το "Μια Μάχη Μετά την Άλλη" παρέμειναν άνετα στην κορυφή του top-10 για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
14/10/2025

Τρεις σπουδαίες προσωπικότητες του ευρωπαϊκού σινεμά στο 66ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Δύο σκηνοθέτριες και μία εμβληματική ηθοποιός πρόκειται να φιλοξενηθούν στην προσεχή διοργάνωση.

Οι μικρού μήκους που δεν πρέπει να χάσεις στο 4ο Φεστιβάλ Παλαιστινιακού Κινηματογράφου

Η πολύτιμη διοργάνωση παρουσιάζει μια σειρά ταινιών που απεικονίζουν το εδώ και το τώρα των κατεχόμενων παλαιστινιακών εδαφών και της διασποράς.

Αυτές είναι οι νικήτριες ταινίες των 31ων Νυχτών Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που απέσπασαν τις δάφνες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

Τι νέο θα δεις στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Όλες οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 16/10.

Όλα όσα είπε ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μαζί με το γιο του Ρόναν και τη Δάφνη Οικονόμου, ο οσκαρικός ηθοποιός βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της "Ανεμώνης".

Όλα όσα περιμένουμε να δούμε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Μία μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου επιστρέφει μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα.