Νέα Ήπειρος

1,5

Το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Νέα Ήπειρος

Ο Χάρης Φραγκούλης ("Άφτερλωβ", "Οι Αισθηματίες") διαθέτει μια ερμηνευτική εξωστρέφεια που παρασύρει, βοηθώντας τον να νιώθει άνετα με πληθωρικούς, οικονομιδικής κοπής ρόλους "τσαλακωμένων" χαρακτήρων. Σαν αυτόν του Φάνη, ο οποίος έχει εγκαταλείψει το κομπαρσάδικο της Μίνας, η οποία είναι παράλληλα μάνατζερ εκδιδόμενων κοριτσιών, και τη βγάζει διακινώντας κλοπιαία. Είναι ένας τσαμπουκαλεμένος μικροαπατεώνας που κυνηγάει να πιάσει την καλή, ενώ συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Μέσω της Μίνας, η τελευταία θα πιάσει δουλειά σ’ ένα escape room, ο ιδιοκτήτης του οποίου αρχίζει να τη φλερτάρει. Παράλληλα, η Μίνα πιέζει όλο και εντονότερα τον Φάνη να συνεργαστούν ξανά, ώστε να τη βοηθήσει έτσι να ξεπεράσει τα μεγάλα οικονομικά προβλήματά της. Όλα αυτά, όμως, τον εγκλωβίζουν σε έναν φαύλο κύκλο συγκρούσεων, προσδοκιών και απογοητεύσεων με θύμα τη Μαρία και τη σχέση τους.


Οι ήρωες της "Νέας Ηπείρου" θέλουν να πέσουν στα βαθιά, αλλά είναι καταδικασμένοι να κολυμπάνε μόνιμα σε ρηχά και θολά νερά. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Παντελής Παγουλάτος ("Όνειρα Γλυκά" με τον Γιάννη Φέρτη και την Μπέτυ Λιβανού) τους περιγράφει σαν θηρία στο κλουβί και προσπαθεί να ανακαλύψει τον βαθιά κρυμμένο μέσα τους ρομαντισμό, τον οποίο μια ανθρωποφάγα κοινωνία έχει μετατρέψει σε αυτοκαταστροφική οργή. Η κινηματογραφική μέθοδός του στηρίζεται σε μια αγχωμένα νευρική σκηνοθεσία, μια χειμαρρώδη ερμηνεία από έναν αεικίνητο Χάρη Φραγκούλη και ένα μονοδιάστατο σενάριο, το οποίο δεν μπορεί να προχωρήσει πέρα από νατουραλίστικα κλισέ, προφανή πολιτικοκοινωνικά σχόλια και σχηματικούς περιφερειακούς χαρακτήρες.

Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες η ταινία σταματάει για να πάρει ανάσα και τότε ένα απορημένο βλέμμα, μια περιττή χειρονομία, οι νότες του Κ. Βήτα και ένα τρυφερό κλόουζ απ πιάνουν απ’ τα μαλλιά κομμάτια κινηματογραφικής και συναισθηματικής αλήθειας. Την υπόλοιπη ώρα, το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: BAD CROWD

Περισσότερες πληροφορίες

Νέα Ήπειρος

1,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 108 '
  • Παντελής Παγουλάτος

Ο Φάνης, ο οποίος διακινεί κλοπιμαία, συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να πιάσουν την καλή, αλλά οι περιστάσεις είναι πάντα εναντίον τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι επανεκδόσεις που κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά

Όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων από τις 21 Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/08/2025

Weapons

Αγνός τρόμος, άμεση και συναρπαστική σκηνοθεσία, δίνουν τον τόνο σε μια από τις καλύτερες ταινίες τρόμου των τελευταίων ετών. | Powered by Uber.

Φέρ' την Πίσω

Σφιχτογραμμένο, αγωνιώδες και στοιχειωτικό horror που επαληθεύει το γνήσιο, πλην εκκολαπτόμενο ακόμα, ταλέντο του αυστραλέζικου σκηνοθετικού διδύμου. | Powered by Uber.

Η Ετυμηγορία

Συναρπαστικό δικαστικό δράμα από τον μετρ του είδους Σίντνεϊ Λιούμετ και με καθηλωτικό πρωταγωνιστή έναν αειθαλή Πολ Νιούμαν. | Powered by Uber.

Τα Χρώματα του Χρόνου

Αν και οι ιδέες του ξεχειλώνονται, αυτό το καλόκαρδο, στιλάτο και νοσταλγικό δράμα πετυχαίνει τους ουμανιστικά ρομαντικούς σκοπούς του. | Powered by Uber.

Το Νησί

Το δεδομένο ταλέντο των συντελεστών πηγαίνει στράφι, αφού σχεδόν τίποτα δεν δουλεύει όπως θα έπρεπε, χαραμίζοντας μια τρομερή πραγματική ιστορία. | Powered by Uber.

Η Τελευταία Παράσταση

Ρεαλισμός που σφίγγει το στομάχι, μια στοιχειωτική ελεγεία για τη φθορά της νεανικότητας και το βάρος των ανεκπλήρωτων ονείρων. | Powered by Uber.