Οι μικρού μήκους του φεστιβάλ Δράμας που πρέπει να δείτε στην Ταινιοθήκη

Στην Αθήνα ταξιδεύουν τα φιλμ της 46ης διοργάνωσης και σας παρουσιάζουμε εκείνα που προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

Good Girls Club: A Virginity Odyssey «Good Girls Club: A Virginity Odyssey»

Όπως κάθε χρόνο, σημαντικό μέρος του προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ταξιδεύει στην Αθήνα και συγκεκριμένα την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, για να συναντηθεί με τους σινεφίλ της πρωτεύουσας. Αναλυτικότερα, από τις 26 έως και τις 29/10 πρόκειται να προβληθούν όλες οι ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Τμήματος καθώς επίσης οι βραβευμένες του Εθνικού Σπουδαστικού Tμήματος, ενώ παράλληλα διεξάγεται Athens Pitching Lab. Με αφορμή, λοιπόν, το τριήμερο event, παρακάτω θα βρείτε τις μικρού μήκους που δεν πρέπει να χάσετε και εδώ μπορείτε να θυμηθείτε τους νικητές της 46ης διοργάνωσης. Τέλος, σημειώστε πως το εισιτήριο κοστίζει € 5, ωστόσο ανήμερα της Γιορτής του Σινεμά (26/10) θα βρίσκεται στα € 2. Βρείτε το πρόγραμμα προβολών εδώ.

"Θερμοκήπιο" (Γιώργος Γεωργακόπουλος)

Θερμοκήπιο μικρού μήκους

Όπως ακριβώς και πέρσι, η καλύτερη ταινία του φεστιβάλ προκύπτει από το εθνικό σπουδαστικό τμήμα. Ο λόγος για το "Θερμοκήπιο" του Γιώργου Γεωργακόπουλου, ένα αβίαστα ανθρώπινο δράμα κοινωνικού ρεαλισμού, το οποίο περιστρέφεται γύρω από έναν αλβανικής καταγωγής νέο ο οποίος έχει ένα και μόνο όνειρο: να παίξει μπάλα στη Γιουβέντους. Με αφίσα του Ντελ Πιέρο στο δωμάτιό του, ο ήρωας όταν δε δουλεύει όλη μέρα και δεν ταλαιπωρείται από την ελληνική παρανοϊκή γραφειοκρατία, μοιράζει γκολ με την τοπική ομάδα. Και χάρη στη ματιά του Γεωργακόπουλου, αυτός ο working class hero δε είναι απλώς πειστικός, αλλά ανάγεται και σε έναν αντικατοπτρισμό ενός ολόκληρου κόσμου ο οποίος ακόμα αδυνατεί να κυνηγήσει τα αυτονόητα θέλω του. Στα συν της ταινίας, η ερμηνεία – αποκάλυψη του Φαμπρίτσιο Μούτσο.

"Αρκουδότρυπα" (Χρυσιάννα Παπαδάκη & Στέργιος Ντινόπουλος)

Αρκουδότρυπα1

Η ταινία που απέσπασε το Χρυσό Διόνυσο. Όσοι σήμερα βρίσκονται στη δύση των 25 και την ανατολή των 30, έχουν μάθει να βιώνουν την επαρχία αλλιώς, όπως και να ορίζουν διαφορετικά τη σχέση τους με την παράδοση γνέθοντας προσωπικούς – συγκυριακούς συσχετισμούς. Κάτι που αντικατοπτρίζεται από την πρώτη στιγμή στην "Αρκουδότρυπα", όταν στα ακουστικά της κεντρικής ηρωίδας ακούγεται ένα πολυφωνικό κομμάτι σε (άψογο) ηλεκτρονικό remix. Το σκηνοθετικό δίδυμο των Παπαδάκη – Ντινόπουλου, βέβαια, έχει ένα βλέμμα που δε στέκεται στην επιφάνεια, αλλά επιχειρεί να συστήσει εκ νέου τι έστι βίωμα εκτός πόλης, τι σημαίνει νεότητα περιτριγυρισμένη από αχαλίνωτη φύση μα και στενούς δρόμους. Όλα αυτά, μέσα από μια ιστορία ρομαντικού αποχωρισμού(;), φορτισμένη με ακομπλεξάριστη ερωτική έλξη, καλοζυγισμένους καθημερινούς διαλόγους (επιτέλους "νέοι" συνομιλούν χωρίς να προκαλείται ετεροντροπή) και μια σπινθηροβόλα ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια και πρωτοεμφανιζόμενη Χαρά Κυριαζή. Εκεί που αδικείται κατάτι η "Αρκουδότρυπα" είναι στη διάρκειά της, διότι αποδυναμώνονται οι εντάσεις και η χειροπιαστά στιβαρή σκηνοθεσία της, προδίδοντας πως είναι πανέτοιμη για το μεγάλου μήκους σάλτο της το οποίο, αδιαμφισβήτητα, έχει ήδη ψηλά τον πήχη.

"Ανορθόδοξος" (Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος)

Ανορθόδοξος μικρού μήκους2

Η ταινία εποχής ως είδος συνιστά πονεμένη υπόθεση στην ιστορία του ελληνικού σινεμά, πόσω δε μάλλον όταν αφορά φιλμ τοποθετημένα στο Βυζάντιο – εδώ η αναφορά και μόνο στη λέξη "Δοξόμπους" είναι αρκετή για να αναπολήσουν αρκετοί... Ωστόσο, ο βιρτουόζος Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος ("Καρτ Ποστάλ από το Τέλος του Κόσμου"), απτόητος, όχι μόνο αφηγείται ένα ηθογράφημα στο 703 μ.Χ., αλλά μάλιστα το κάνει με όρους (πετυχημένης) κωμωδίας. Ήρωάς του ένας καλοκάγαθος άντρας ο οποίος καταδικάζεται σε υποχρεωτική προσευχή όντας καθηλωμένος σε έναν πάσσαλο στη μέση του πουθενά. Για κακή του τύχη, όμως, οι άντρες που τον συνέλαβαν τον ξεχνούν εκεί, για να έρθει στη συνέχεια αντιμέτωπος με μια σειρά από σπαρταριστά όσο και επώδυνα ατυχή γεγονότα. Ο Αντωνόπουλος μπορεί να μοιάζει να ξεμένει από έμπνευση στα δύο τελευταία κεφάλαια, προηγουμένως όμως έχει παραδώσει ένα απολαυστικά γλυκόπικρο σχεδίασμα μαύρου χιούμορ, που διασκεδάζει τις απρόοπτες φάρσες που συχνά επιφυλάσσει στον άνθρωπο η ζωή.

"Φῶς ἐκ Φωτός" (Νεριτάν Ζιντζιρία)

Φως εκ Φωτός

Πριν από 11 χρόνια με το αξέχαστο "Χαμομήλι", ο Νεριτάν Ζιντζιρία συστήθηκε ως ένας δημιουργός με ρηξικέλευθη ματιά, χωρίς να σταματά να επιβεβαιώνει την αυθεντικότητά του με κάθε νέα μικρού μήκους. Έτσι και εδώ, δοκιμάζεται σε κάτι κινηματογραφικά απαιτητικό όσο και μυθοπλαστικά μεταφυσικό. Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη, το "Φῶς ἐκ Φωτός" αποτελεί μια φιλμική συζήτηση ανάμεσα σε έναν κινηματογραφιστή και έναν ιερομόναχο του Αγίου Όρους, που έφτιαξε τη δικιά του φωτογραφική μηχανή πριν πεθάνει το 1932. Επί της ουσίας, ο Ζιντζιρία κατασκευάζει ένα δικό του κόσμο έχοντας ως υλικά τη σκόνη του χρόνου και την προσωπογραφία αγνώστων μιας αλλοτινής εποχής, ο οποίος ισορροπεί στο όριο μεταξύ του υπαρκτού και του μη. Το φιλμ αποπνέει μια αίσθηση πρωτόγονου που αναμιγνύεται με εκείνη της κινηματογραφικής αρχαιολογίας, θυμίζοντας αμυδρά το "Dead Nation" του Ράντου Ζούντε, παρότι οι σκηνοθέτες αισθητικά κινούνται σε διαφορετικά μήκη κύματος. Ίσως περισσότερο κλειστή στον εαυτό της από όσο θα ταίριαζε και αφήνοντας στο τέλος ένα συγκρατημένο απωθημένο για "λιγάκι ακόμα", η ταινία δεν παύει να επιδρά σαν υπενθύμιση πως το σινεμά αποτελεί βασικά κοσμογονία, όχι απλώς αναπαράσταση.

"Good Girls Club: A Virginity Odyssey" (Λήδα Βαρτζιώτη & Δημήτρης Τσακαλέας)

Στην καλύτερη στιγμή τους μετά το συγκινητικό "Sad Girl Weekend", οι Βαρτζιώτη – Τσακαλέας επιστρέφουν σε αυτό που ξέρουν να κάνουν άριστα: να μιλούν για τα αγκάθια της ενηλικίωσης που φωλιάζουν κάτω από στρώσεις μεϊκάπ, έντονα χρώματα και εκκωφαντική ποπ. Εν προκειμένω, όπως προδίδει ο τίτλος, η πλοκή περιστρέφεται γύρω από δύο φίλες οι οποίες είναι αποφασισμένες να χάσουν την παρθενιά τους στο πάρτι γενεθλίων για τα 18 τους. Φυσικά τίποτα δεν πάει κατευχήν, εκτός από την ικανότητα των δύο σκηνοθετών να μετατρέπουν οικείες εμπειρίες σε σινεμά θαλπωρής, παίζοντας στα δάχτυλα τις αφηγηματικές τεχνικές των κλασικών ρομαντικών κομεντί. Το δικό τους (μεγάλου μήκους) rom com, πότε θα το δούμε άραγε;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.