Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έρχεται στην Αθήνα και προβάλλει σπουδαίο σινεμά

Στο πλαίσιο της σειράς προβολών «Fundamentals» η διοργάνωση μας συστήνει από την αρχή σε διαμάντια του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Οδός Μαλχόλαντ «Οδός Μαλχόλαντ»

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που διαρκούν όλη τη διάρκεια του χρόνου, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επεκτείνει τον κύκλο προβολών "Fundamentals of Cinema" και επισκέπτεται σύντομα την Αθήνα για να μας συστήσει από την αρχή σε διαχρονικά διαμάντια του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Το πρώτο ραντεβού δίνεται στις 23 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Δαναό, για την προβολή του αγαπημένου road movie "Πέρα από τον Παράδεισο" (1984), ήτοι του ασπρόμαυρου φιλμ που έκανε ευρύτερα γνωστό τον Τζιμ Τζάρμους. Σημειώστε, ακόμα, πως την ταινία προλογίζει ο διαβόητος σινεφίλ κι ακόμα πιο γνωστός καλλιτέχνης Φοίβος Δεληβοριάς.

Επιπλέον, οι Θεσσαλονικείς να σημειώσουν πως το "Fundamentals of Cinema" συμπληρώνουν δύο ακόμα υποενότητες. Το "Fundamentals Midnight" το οποίο αφιερώνεται σε cult και horror τίτλους που παρουσιάζονται σε μεταμεσονύκτιες προβολές, όπως ο κλασικός "Εξορκιστής" (Γουίλιαμ Φρίντκιν, 1973) και το "Rocky Horror Picture Show" (Τζιμ Σάρμαν, 1975), αλλά και το "Fundamentals Kids". Όπως σίγουρα μαντέψατε, το συγκεκριμένο τμήμα απευθύνεται (όχι αποκλειστικά) σε λιλιπούτειους θεατές, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ταινίες σαν το αψεγάδιαστο "Γουολ-Υ" (Άντριου Στάντον, 2008) και την αξεπέραστη "Φαντασία" (1940) της Disney.

Βρείτε αναλυτικά παρακάτω όλους τους τίτλους της σειράς "Fundamentals of Cinema".

Stranger Than Paradise
"Πέρα από τον Παράδεισο"

Fundamentals of Cinema:

Πέρα από τον παράδεισο (1984) του Τζιμ Τζάρμους
Στάλκερ (1979) του Αντρέι Ταρκόφσκι
Οδός Μαλχόλαντ (2001) του Ντέιβιντ Λιντς
Αγαπημένο μου ημερολόγιο (1993) του Νάνι Μορέτι
M, Ο δράκος του Ντίσελντορφ (1931) του Φριτς Λανγκ
Tokyo Story (1953) του Γιασουχίρο Όζου
Η διακριτική γοητεία της μπουρζουαζίας (1976) του Λουίς Μπουνιουέλ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη (1945) του Ρομπέρτο Ροσελίνι
Αποκάλυψη, τώρα! Redux (1979/2001) του Φράνσις Φορντ Κόπολα

Fundamentals Midnight*:

Ο εξορκιστής (1973) του Γουίλιαμ Φρίντκιν
Μάρτυρες (2008) του Πασκάλ Λοζιέ
Μια γυναίκα δαιμονισμένη (1981) του Αντρέι Ζουλάφσκι
Ακρόαση (1999) του Τακάσι Μίικε
Pink Flamingos (1972) του Τζον Γουότερς
Ρόκι Χόρορ Σόου (1975) του Τζιμ Σάρμαν

Fundamentals Kids*:

Sherlock Jr. (1924) του Μπάστερ Κίτον
Φαντασία (1940) των Τζέιμς Άλγκαρ, Σάμιουελ Άρμστρονγκ, Φορντ Μπίμπι Τζούνιορ
ΓΟΥΟΛ·Υ (2008) του Άντριου Στάντον

*Οι εν λόγω τίτλοι αφορούν συγκεκριμένα τις προβολές στη Θεσσαλονίκη.

Περισσότερες πληροφορίες

Δαναός

Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 20 Νοεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
20/11/2025

Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ, πώς κέρδισες τη Χρυσή Άρκτο με τα "Όνειρα";

Συναντήσαμε στο Βερολίνο τον φετινό νικητή της Μπερλινάλε, ο οποίος έκανε την έκπληξη, επικρατώντας στο διεθνές διαγωνιστικό με ένα τολμηρό ρομαντικό δράμα.

Απόψε βλέπουμε δωρεάν το "Επτά Αινίγματα για τον Ντετέκτιβ Χάρι" στο Κολωνάκι

Μία πρόταση με ελεύθερη είσοδο, στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης και το πλαίσιο του HAU Movie Club.

Όνειρα

Χρυσή Άρκτος στο Βερολίνο για το τρίτο και καλύτερο μέρος της τριλογίας "Sex/Love/Dreams". Κατά βάση διαλογικό, περιγράφει γλαφυρά, εξομολογητικά και συγκινητικά μια πολυδιάστατη ιστορία ενηλικίωσης. | Powered by Uber.

Η Αγάπη που Απομένει

Χαριτωμένες βινιέτες, ονειρικά ιντερμέδια, λυρική ατμόσφαιρα και τρυφερό χιούμορ. Μια λοξή προσέγγιση στο οικογενειακό δράμα, που μοιάζει να παραμένει στη διασκεδαστική επιφάνεια. | Powered by Uber.

Νυχτερινή Εφημερία

Καλοσκηνοθετημένο, αν και σεναριακά μονοδιάστατο δράμα στα όρια του θρίλερ, με στιβαρή ερμηνεία από τη Λεόνι Μπένες ("Στο Γραφείο Καθηγητών"). | Powered by Uber.

Wicked: Μέρος Δεύτερο

Το δεύτερο μέρος του διάσημου μιούζικαλ και της υποψήφιας για δέκα Όσκαρ εισαγωγικής ταινίας είναι μια εξίσου φαντασμαγορική, αλλά ακόμα πιο φλύαρη και αφελής αλληγορία. | Powered by Uber.