Σιχάθηκα τον Εαυτό μου

2

Απολαυστικά προβοκατόρικη σάτιρα με εγκεφαλικό πλην όμως κατάμαυρο χιούμορ, η οποία όμως εξαντλεί γρήγορα τις ιδέες της, ενώ δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο την πληθωρική δυναμική της.

Σιχάθηκα τον Εαυτό μου κριτική1

Μόλις ένα χρόνο μετά τον "Χειρότερο Άνθρωπο του Κόσμου" (Γιόακιμ Τρίερ), στο Φεστιβάλ Καννών πραγματοποίησε την πρεμιέρα του ακόμα ένα νορβηγικό φιλμ που ψηλαφεί τα βλαβερά ελαττώματα των μιλένιαλ. Το ντεμπούτο του Κρίστοφερ Μπόργκλι, το οποίο μάλιστα έχει τους ίδιους παραγωγούς με την ταινία του Τρίερ, συστήνεται ως κατάμαυρη σάτιρα με έντονα στοιχεία ρομαντικού δράματος, η οποία εμβαθύνει σε δύο χαρακτηριστικά των σημερινών τριαντάρηδων: τον αχαλίνωτο ναρκισσισμό και την τοξικότητα που "ποτίζει" τις ερωτικές τους σχέσεις. Από αυτά τα δύο πάσχει η κεντρική ηρωίδα Σίγκνε, η Κριστίνε Κούγιατ Θορπ σε μια υπέροχη ερμηνεία, η οποία θέλει απεγνωσμένα να βρίσκεται μονίμως στο επίκεντρο της προσοχής. Ωστόσο, όταν η δημοφιλία του καλλιτέχνη συντρόφου της απογειώνεται, εκείνη φτάνει στα άκρα ώστε να παραμείνει στο προσκήνιο.

Ο Μπόργκλι παίζει πονηρά το χαρτί του προβοκατόρικα μοντέρνου, έχοντας στο επίκεντρο μια αντιπαθητική ηρωίδα, που φέρεται κακοποιητικά τόσο στους γύρω όσο και στον εαυτό της. Το απολαυστικά πικρό μαύρο χιούμορ, που πλαισιώνει τη φαινομενικά παράλογη συμπεριφορά της, βοηθά να κρατιέται γειωμένη η υπερβολή που διαπνέει το σενάριο. Ενώ, παράλληλα, τα εγκεφαλικά αστεία επιδρούν ως ένα επιπλέον σχόλιο στο ποιόν των χαρακτήρων. Για μια γενιά που έχει ανατραφεί με την έκθεση των κοινωνικών δικτύων ως αναπόσπαστο κομμάτι της ρουτίνας της, η αποδοχή των άλλων συνιστά μια ατραπό που προϋποθέτει τον ανταγωνισμό και το προσωπικό ρίσκο. Η Σίγκνε παραδίνεται στις παρορμήσεις της, επιλέγοντας να αγνοήσει τους κινδύνους, και θυσιάζοντας στην ουσία τον εαυτό της, μια κίνηση που την καθιστά μονομιάς μια φιγούρα απωθητική μεν, τραγική δε.

Σιχάθηκα τον Εαυτό μου κριτική2

Η μαζοχιστική περιπλοκότητα αυτού του χαρακτήρα, ωστόσο, δεν διερευνάται ποτέ όσο θα έπρεπε. Όσο περνά η ώρα ο Μπόργκλι προτιμά απλώς να αυξάνει τα επίπεδα του σοκ, εμφανίζοντας στο ενδιάμεσο αδυναμίες συμπτωματικά παρόμοιες με τον "Χειρότερο Άνθρωπο". Παρόλο που το φιλμ επιζητεί τη συναισθηματική εμπλοκή στο δράμα (μήπως εκείνη είναι απλώς θύμα ή το ζευγάρι αξίζει όσα του συμβαίνουν;), κανένας ήρωας δεν αναπτύσσεται επαρκώς ώστε κάτι τέτοιο να είναι εφικτό. Αντ’ αυτού, στο σενάριο σκορπίζονται ελάχιστες πληροφορίες δίχως πραγματικό αφηγηματικό βάρος, όπως η γνώση πως η Σίγκνε είναι παιδί χωρισμένων γονιών, εν είδει βιαστικού μπαλώματος που δεν εκπληρώνει το στόχο του.

Βέβαια, το μεγαλύτερο φάουλ του Μπόργκλι έρχεται όταν πια τα αστεία στερεύουν και οι ιδέες έχουν εξαντληθεί. Τότε η κάμερά του στρέφεται κατά της ίδιας του της ηρωίδας, η οποία αφού έχει δεχθεί απανωτά ψυχικά πλήγματα αφήνεται μετέωρη, μόνη αλλά "λυτρωμένη", σε μια κυνική κατακλείδα που αδικεί τη δυναμική αυτού του τολμηρού φιλμ.

Νορβηγία, Σουηδία. 2022. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σιχάθηκα τον Εαυτό μου

Syk Pike / Sick of Myself
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 97 '
  • Κρίστοφερ Μπόργκλι

Μια παθολογική ναρκισσίστρια φτάνει στα άκρα για να γίνει το επίκεντρο της προσοχής, βλέποντας τη δημοφιλία του καλλιτέχνη συντρόφου της να απογειώνεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".