Νοέμβρης

1

Το «Zero Dark Thirty» συναντά το τηλεοπτικό «24» σε μια ασταμάτητης, ντοκιμαντερίστικης έντασης αστυνομική περιπέτεια-διαφημιστικό κλιπ της γαλλικής αστυνομίας.

Noemvris

Ο "Νοέμβρης" θα ήθελε πολύ να είναι το γαλλικό "Zero Dark Thirty". Μια ταινία-άλλοθι του αμερικανικού μιλιταρισμού, της αναγκαίας (αν και τραυματικής) ύπαρξής του και φυσικά της κρυφής γοητείας του. Κατασκευασμένο με σεναριακή μαεστρία και μοναδική αφηγηματική δεξιοτεχνία, το φιλμ της Κάθριν Μπίγκελοου δείχνει το δρόμο σε μια ευρωπαϊκή αστυνομική περιπέτεια, η οποία ακολουθεί ακριβώς την ίδια σινε-συνταγή. Μόνο που αντί για τον Οσάμα Μπιν Λάντεν, εδώ ο στόχος των καλών είναι οι δράστες του μακελειού στο Μπατακλάν.


Στις 13/11/2015, μια σειρά τρομοκρατικών επιθέσεων συγκλονίζουν το Παρίσι, αφήνοντας πίσω τους 130 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες. Τις επόμενες πέντε ημέρες, η αντιτρομοκρατική υπηρεσία θα εξαπολύσει ένα πρωτοφανές ανθρωποκυνηγητό για να ταυτοποιήσει και να συλλάβει τους υπευθύνους. Στη μέση της φρενήρους διαδικασίας, μερικοί άνθρωποι –από την πολιτική υπεύθυνη της υπηρεσίας έως μια απλή αστυνομικό– οι οποίοι θα υπερβάλουν εαυτόν για να αποδοθεί δικαιοσύνη, στην υπηρεσία της οποίας θα επιστρατευτούν drones, παρακολουθήσεις τηλεφώνων, διασταυρώσεις στοιχείων, οπτικό υλικό από CCTV κάμερες, συλλήψεις, ανακρίσεις, καταδιώξεις…


Η αεικίνητη κάμερα του Σέντρικ Χιμένεζ ("Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία", "Ο Στόχος") και το νευρικό μοντάζ της Λορ Γκαρντέτ ("Ζαν ντι Μπαρί", "Το Έγκλημά μου") τυλίγουν όλη αυτήν τη διαδικασία με ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό, φετιχοποιώντας την ως τελετουργία ηρωοποίησης. Η fast forward σκηνή της αρχής, γυρισμένη στην Αθήνα, βρίσκεται εκεί για να θολώσει αυτή την αγιογραφική αίσθηση, η οποία όμως κατακλύζει όλες τις υπόλοιπες εικόνες ενός ιλιγγιώδους action thriller-διαφημιστικού κλιπ της γαλλικής αστυνομίας, το οποίο είναι απόλυτα προσηλωμένο στην όλη αντιτρομοκρατική "τεχνική", ξεχνώντας να ασχοληθεί στοιχειωδώς με τους χαρακτήρες της. Αν η Τζέσικα Τσαστέιν μένει αξέχαστη ως το χέρι της δικαιοσύνης στο "Zero Dark Thirty", εδώ δεν υπάρχει παρά μόνο μια τηλεφωνική ατάκα του Ζαν Ντιζαρντέν ("Πες στα παιδιά πως τ’ αγαπάω") που δείχνει πως αυτοί οι άνθρωποι έχουν ζωή έξω από την υπηρεσία, την οποία αξίζει τελικά να υπερασπιστούν με όποιο κόστος.

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM

Περισσότερες πληροφορίες

Νοέμβρης

Novembre
1
  • Περιπέτεια
  • 2022
  • Διάρκεια: 106 '
  • Σέντρικ Χιμένεθ

Στις 13/11/2015, μια σειρά τρομοκρατικών επιθέσεων συγκλονίζουν το Παρίσι, αφήνοντας πίσω τους 130 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες. Τις επόμενες πέντε ημέρες, η αντιτρομοκρατική υπηρεσία θα εξαπολύσει ένα πρωτοφανές ανθρωποκυνηγητό για να ταυτοποιήσει και να συλλάβει τους υπευθύνους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/09/2025

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.

Οι σταθμοί της αξιοζήλευτης (ζωής και) καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Τα γεγονότα που καθόρισαν τον κορυφαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη.

Τι νέο θα δούμε στα θερινά σινεμά από αυτή την Πέμπτη 18/09

Όλα όσα καταφθάνουν προσεχώς στις μαρκίζες των open air και μη κινηματογράφων.

Ελληνικό box office: Το "Κάλεσμα 4" συνεχίζει ακάθεκτο

Οι τρομο-περιπέτειες της οικογένειας Γουόρεν εξακολουθούν να συναρπάζουν, την ώρα που το anime "Demon Slayer: Το Κάστρο του Απείρου" εντυπωσίασε με το άνοιγμά του και η αναζήτηση θεατών με "Συναισθηματική Αξία" αποδείχθηκε επιτυχής.

Δείτε την αφίσα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στέφανος Ρόκος και Φωκίων Ξένος βρίσκονται πίσω από τα φετινά εικαστικά υλικά του θεσμού.