Πέντε νέα προγράμματα ενίσχυσης ταινιών από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Το ΕΚΚ ανακοίνωσε μια δέσμη νέων, διακριτών προγραμμάτων ενίσχυσης της ελληνικής κινηματογραφίας, χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Next Generation EU, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

ΕΚΚ

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) παρουσίασε σήμερα, στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, πέντε νέα, διακριτά προγράμματα ενίσχυσης της ελληνικής κινηματογραφίας, χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Next Generation EU, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Τα προγράμματα αυτά θα υλοποιηθούν από το ΕΚΚ στηρίζοντας σημαντικά τον στρατηγικό στόχο του για τη στήριξη, την εξέλιξη και την ανανέωση του έμψυχου δυναμικού της ελληνικής κινηματογραφίας, η οποία αποτελεί τον πυλώνα για ένα βιώσιμο μέλλον του οπτικοακουστικού τομέα της χώρας.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ, Μάρκος Χολέβας, τόνισε τα εξής: "Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε σήμερα τα πέντε νέα προγράμματα, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πιστεύοντας πως θα συμβάλουν και στην ανάδειξη νέων δημιουργών και θα ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους. Για το σημερινό αποτέλεσμα είχαμε την πλήρη στήριξη της Υπουργού Πολιτισμού κυρίας Λίνας Μενδώνη, στη διάρκεια της προηγούμενης θητείας της, αλλά και του απερχόμενου Υφυπουργού αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού κυρίου Νικόλα Γιατρομανωλάκη. Κοινή πεποίθησή μας ήταν ότι ο κινηματογράφος, αλλά και γενικότερα ο οπτικοακουστικός τομέας αποτελούν κινητήριο μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα. Είναι γνωστό ότι από την εποχή των μνημονίων, το ΕΚΚ προσπαθεί ν’ ανταποκριθεί στον ρόλο του με ελλιπή χρηματοδότηση - σημαντικά μικρότερη όλων των ευρωπαϊκών χωρών με πληθυσμό ίδιο με της δικής μας. Τα νέα αυτά προγράμματα, συνολικού ύψους 7.247.000, είναι μια οικονομική ανάσα, αλλά και μια ευκαιρία να αναπτυχθεί το ΕΚΚ σε νέους ορίζοντες του πολυσύνθετου και διαρκώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος του διεθνούς κινηματογραφικού και οπτικοακουστικού τομέα, αξιοποιώντας την πολύχρονη παρουσία και διασύνδεσή του με ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλά και με δίκτυα ομόλογων φορέων του ευρωπαϊκού κινηματογραφικού χώρου. Μία πρόσφατη εμπειρία μάς κάνει αισιόδοξους: ως ευκαιρία και όχι ως καλοδεχούμενη επιδοματική πολιτική κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας υλοποιήθηκαν τα έκτακτα προγράμματα Covid-19 του ΥΠΠΟΑ. Ενδεικτικά αναφέρω ότι από τα προγράμματα αυτά προέκυψαν μικρού μήκους ταινίες, όπως η πολυβραβευμένη διεθνώς "AirHostess 737”, αλλά και κατάλογος των 25 animation που για πρώτη φορά έκανε ορατή σε τόσο ευρύ φάσμα την ελληνική κοινότητα κινουμένου σχεδίου".

Δημήτρης Μπούρας - Μάρκος Χολέβας
Ο πρόεδρος του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας (δεξιά), με τον υπεύθυνο του γραφείου Τύπου Δημήτρη Μπούρα.

Το προφίλ των πέντε προγραμμάτων

Τα συγκεκριμένα προγράμματα είναι τα εξής: Micro Budget – Short: Πρόγραμμα ενίσχυσης της παραγωγής ταινιών μικρού μήκους
Micro Budget – Plus: Πρόγραμμα ενίσχυσης της παραγωγής ταινιών μεγάλου μήκους
Development: Πρόγραμμα ενίσχυσης ανάπτυξης κινηματογραφικών σχεδίων ταινιών
μεγάλου μήκους
Co-Production Window: Πρόγραμμα ενίσχυσης Διεθνών Συμπαραγωγών /
Εξωστρέφειας μεγάλου ή μικρού μήκους ταινιών
Το Μέλλον Είναι Εδώ: Πρώτο υπο-πρόγραμμα: "Άλλες Πραγματικότητες" για την ενίσχυση παραγωγής πρωτότυπων σχεδίων μικρού μήκους που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες.
Δεύτερο υπο-πρόγραμμα: "Οπτικοακουστικά" για την ενίσχυση ανάπτυξης οπτικοακουστικών έργων (αυτοτελών ή σειρών) με προοπτική διεθνούς διανομής για ψηφιακές πλατφόρμες.

Οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματά τους.
Δημιουργούν εμπροσθοβαρές χρηματοδοτικό περιβάλλον ενισχύοντας τη ρευστότητα της παραγωγής. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης καταβάλλεται με την υπογραφή του συμβολαίου.
Διευκολύνουν την πρόσβαση στη χρηματοδότηση ανεξάρτητων και μικρών παραγωγών, οι οποίοι δεν διαθέτουν ισχυρή επάρκεια ιδίων κεφαλαίων.
Ενθαρρύνουν την ανάδειξη νέων σκηνοθετών και νέων παραγωγών με επιπλέον μοριοδότησή τους κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των project.
Αξιοποιούν τη δυνατότητα που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση για ενίσχυση του αποκαλούμενου "δύσκολου οπτικοακουστικού έργου" χρηματοδοτώντας μέχρι το 100% του ανώτερου ποσού του προϋπολογισμού που προβλέπεται σε κάθε ένα από τα πέντε προγράμματα. Το "δύσκολο οπτικοακουστικό έργο" προσδιορίζεται από τη γλώσσα περιορισμένης χρήσης, τον χαμηλό προϋπολογισμό, τις περιορισμένες δυνατότητες εμπορικής εκμετάλλευσης, το είδος του έργου (ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ).
Αναφορικά με το πιλοτικό πρόγραμμα "Το μέλλον είναι εδώ", με βάση την κινητικότητα της ευρωπαϊκής και της ελληνικής κινηματογραφικής και οπτικοακουστική αγοράς, ενθαρρύνεται η ανίχνευση στους νέους ορίζοντες που εμφανίζονται μπροστά μας. Δίδεται η δυνατότητα σε δημιουργούς και παραγωγούς να διευρύνουν τα εκφραστικά εργαλεία τους ξεφεύγοντας από παραδοσιακές φόρμες και αφηγήσεις (χρήση τεχνολογιών 3D, VR, AR, immersive κ.λπ.). Δίδεται επίσης η δυνατότητα ανάπτυξης σχεδίων (development) σειρών με διεθνές ενδιαφέρον.

Στα προγράμματα αυτά, που στοχεύουν στην ενίσχυση της παραγωγής, θα προστεθούν σύντομα άλλα τέσσερα. Τα τρία έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, αποσκοπώντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των επαγγελματιών του κινηματογραφικού και οπτικοακουστικού τομέα. Το τέταρτο, θα διευκολύνει την προσβασιμότητα της ελληνικής ταινίας σε άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης.

ΕΚΚ

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την άμεση ψήφιση νόμου για την ενοποίηση των ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ και ΟΠΙ, σύμφωνα με την εξαγγελία της Υπουργού Πολιτισμού κυρίας Μενδώνη στο πλαίσιο των Προγραμματικών Δηλώσεων της κυβέρνησης, ο κύριος Χολέβας είπε: "Η παρούσα διοίκηση του ΕΚΚ, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα, πήρε πρωτοβουλίες για να μην σπαταλώνται δυνάμεις και πόροι σε ξεχωριστά περίπτερα του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ στα σημαντικά διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ και Αγορές. Σημειωτέον δε ότι, ο κατακερματισμός αυτός εμφάνιζε και έλλειψη ενιαίας εθνικής στρατηγικής. Για αυτό επιδιώξαμε τη δημιουργία Εθνικού Περιπτέρου, το οποίο, για παράδειγμα στις Κάννες, στεγάζει τους δύο φορείς, τα εθνικά φεστιβάλ (Θεσσαλονίκης και Δράμας) και τους Έλληνες επαγγελματίες. Οι πρωτοβουλίες αυτές αποδεικνύουν πως το ΕΚΚ πιστεύει στην ενοποίηση ώστε να υπάρξει εθνική πολιτική και στρατηγική για την ανάπτυξη του κινηματογραφικού και οπτικοακουστικού τομέα της χώρας. Στα σαράντα πέντε και πλέον χρόνια παρουσίας του, το ΕΚΚ έχει παίξει σημαντικότατο ρόλο στη δημιουργία εθνικού κινηματογραφικού αποθέματος, στην ανάδειξη αξιόπιστου καλλιτεχνικού και τεχνικού δυναμικού, αλλά και αξιόπιστων παραγωγών οι οποίοι αποτελούν την έμψυχη βάση για τις ευρωπαϊκές συνεργασίες μέσω συμπαραγωγών, αλλά και για την προσέλκυση των διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών παρέχοντας αξιοπιστία και για την υλοποίηση τους. Όλα αυτά είναι η παρακαταθήκη που θα παράσχει το ΕΚΚ στον νέο φορέα ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια της ανάπτυξης και της ανάδειξης του εθνικού μας κινηματογράφου και με την αξιοποίηση των ευκαιριών που δημιουργεί η προσέλκυση ξένων παραγωγών στη χώρα μας. Σημαντική, επίσης, προίκα του ΕΚΚ, ενόψει του νέου φορέα, είναι η πολύχρονη εμπειρία του στον ευρωπαϊκό χώρο και η θεσμική διασύνδεσή του με τα αντίστοιχα κινηματογραφικά κέντρα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.