Επιστροφή στη Σεούλ

3,5

Χρυσή Αθηνά στις Νύχτες Πρεμιέρας για ένα αντισυμβατικό, ψυχολογικά ειλικρινές και σκηνοθετικά δεξιοτεχνικό οδοιπορικό ενηλικίωσης μιας απόλυτα μοντέρνας κινηματογραφικής ηρωίδας.

Epistrofi sth Seoul

Είναι δύσκολο να αποδεχθείς και να συμπαθήσεις τη Φρεντί. Η 25χρονη Γαλλίδα με τα ασιατικά χαρακτηριστικά είναι εξωστρεφής, όσο και εγωίστρια, κατατρώγεται από μια εσωτερική οργή και δεν μασάει τα λόγια της στα όρια της αγένειας. Στην πρώτη επίσκεψή της στη Νότια Κορέα από τότε που γεννήθηκε εκεί και αμέσως δόθηκε για υιοθεσία σε ένα ζευγάρι Γάλλων, μαζεύει γύρω από το τραπέζι της το μισό εστιατόριο, διασκεδάζει πίνοντας μέχρι πρωίας και ξυπνάει στο κρεβάτι ενός αμήχανου, άγνωστού της νεαρού. Στις κουβέντες της προηγούμενης βραδιάς έχει εξομολογηθεί πως δεν έχει καμία γνώση της κορεάτικης γλώσσας ή των ηθών και εθίμων της χώρας κι ενώ δηλώνει πως δεν ενδιαφέρεται για τους βιολογικούς γονείς της, τώρα ξεκινάει να επισκεφτεί το κέντρο υιοθεσιών στο οποίο παραδόθηκε, αναζητώντας τα ονόματά τους. Όταν ο πατέρας της εμφανίζεται, εκείνη δέχεται να τον συναντήσει και να γνωρίσει την τωρινή οικογένειά του.

Γεννημένος στη Γαλλία από Καμποτζιανούς γονείς, ο Νταβί Τσου πρωτοταξίδεψε στην Πνομ Πενχ σε ηλικία 25 ετών. Η πρώτη του ταινία μυθοπλασίας, το "Diamond Island" (2016), είναι γυρισμένη στην Καμπότζη και ακολουθεί δυο αδέλφια τα οποία επανενώνονται. Η ιστορία της Φρεντί, λοιπόν, είναι βγαλμένη από τα προσωπικά του βιώματα, γι’ αυτό και κουβαλάει μια βαθιά, γλυκόπικρη αυθεντικότητα, η οποία δεν είναι προϊόν σεναριακού κόνσεπτ. Μέσα από μια σειρά μεγάλων σε διάρκεια σκηνών, αυτή η αναζήτηση ταυτότητας παίρνει σταδιακά τη μορφή μιας παρορμητικής οδύσσειας, προϊόν ψυχολογικής σύγχυσης και υπαρξιακού άγχους. Αντικρίζοντας τον μέθυσο, μα καλοσυνάτο πατέρα της, ο οποίος θέλει πλέον να την κρατήσει κοντά του με κάθε τρόπο, η Φρεντί αντικρίζει στην πραγματικότητα τον –άγνωστο– εαυτό της. Χαμένη στη μετάφραση, καθώς γαλλικά, αγγλικά και κορεάτικα "συναρμολογούν" έναν καινούργιο κώδικα επικοινωνίας, αναρωτιέται για τη θέση της όχι σε έναν, αλλά σε δυο κόσμους που δεν κατανοεί (γαλλικό και κορεάτικο), μετατρέποντας τον αυτοκαταστροφικό θυμό της σε μέθοδο εξερεύνησης – σε όπλο (εξ ου και η ενασχόλησή της με πωλήσεις στρατιωτικού υλικού) με το οποίο μπορεί να "κατακτήσει" μια ολόκληρη χώρα ως επιτυχημένη executive, παλεύοντας μέχρι τέλους να ανακαλύψει και να "κατακτήσει" την αληθινή ταυτότητά της.

Ο Τσου περιγράφει αυτήν τη συναρπαστική αναζήτηση με αξιοθαύμαστη σεναριακή οξυδέρκεια, βαθαίνοντας σκηνή τη σκηνή το ψυχολογικό προφίλ της ηρωίδας του. Μικρές λεπτομέρειες αποκαλύπτουν πολύτιμες πληροφορίες, αντιφατικά συναισθήματα κυριεύουν χορογραφημένες σκηνοθετικά συζητήσεις, οι αντιδράσεις της Φρεντί εκπλήσσουν τόσο εμάς όσο και την ίδια. Η περιπετειώδης ενηλικίωσή της μεταμορφώνεται έτσι στο συγκινητικό πορτρέτο μιας απόλυτα μοντέρνας, πολυσύνθετης και γεμάτης αναπάντητα ερωτήματα κινηματογραφικής περσόνας, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών και απέσπασε τη Χρυσή Αθηνά στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Γαλλία, Γερμανία, Ν. Κορέα. 2022. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Επιστροφή στη Σεούλ

Retour à Séoul
3,5
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 119 '
  • Νταβί Τσου

Η 25χρονη Φρεντί ταξιδεύει για πρώτη φορά στη Νότια Κορέα, όπου γεννήθηκε προτού δοθεί για υιοθεσία στη Γαλλία. Γεμάτη ανάμεικτα κι αντιφατικά συναισθήματα, αποφασίζει να εντοπίσει τους βιολογικούς γονείς της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.