Στα Ίχνη του Δολοφόνου

2,5

Αστυνομικό θρίλερ με προσωπικότητα, αν και η πολύπλευρη πολιτικοκοινωνική κριτική του Ντάμιαν Σιφρόν («Ιστορίες για Αγρίους») δεν «κουμπώνει» απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

Sta ixni tou dolofonou

Για όσους αναρωτιούνται για το τι απέγινε ο ταλαντούχος Αργεντινός σκηνοθέτης των "Ιστοριών για Αγρίους" Ντάμιαν Σιφρόν, εννιά χρόνια μετά την παγκόσμια επιτυχία της πρωτότυπης μαύρης κωμωδίας του, η απάντηση έρχεται με μια ολόφρεσκη αμερικανική παραγωγή. Στο ενδιάμεσο, ο Σιφρόν είχε εμπλακεί σε διάφορα χολιγουντιανά σχέδια που δεν ευοδώθηκαν, όπως το "The Six Billion Dollar Man" με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, για να καταλήξει σε μια αστυνομική περιπέτεια γραμμένη από τον ίδιο και τον πρωτοεμφανιζόμενο Τζόναθαν Γουέικχαμ.

Όπως δηλώνει και ο τίτλος του φιλμ (αρχικά ήταν "Misanthrope"), πρόκειται για το χρονικό της αναζήτησης ενός serial killer και δεινού σκοπευτή, ο οποίος το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς πυροβολεί από τον 17ο όροφο μιας πολυκατοικίας στη Βαλτιμόρη και σκοτώνει 29 ανθρώπους. Έχει κάποιο σχέδιο; Είναι τρομοκράτης; Θα το ξανακάνει; Επικεφαλής της κατεπείγουσας έρευνας που έχει αναστατώσει την πόλη αναλαμβάνει ο πράκτορας του FBI Τζέφρι Λαμάρκ, ο οποίος, χωρίς πολλά στοιχεία, βρίσκεται καθηλωμένος από "διασταυρούμενα πυρά" υπηρεσιακών συμφερόντων και γραφειοκρατικών εξουσιών. Χρησιμοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο, στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο, η οποία τον εντυπωσιάζει με τις εύστοχες παρατηρήσεις της.

Σκιαγραφώντας το ψυχολογικό πορτρέτο τριών "απροσάρμοστων" χαρακτήρων (πρωτίστως της Έλινορ και κατόπιν του Λαμάρκ και του δολοφόνου), ο Σιφρόν ανοίγει τη βεντάλια του κοινωνικού σχολιασμού του σ’ ολόκληρο σχεδόν το εύρος της αμερικανικής πραγματικότητας. Η κριτική του είναι άλλοτε οξεία (η συζήτηση στο σπίτι του Λαμάρκ, η εξομολόγηση του δολοφόνου) και άλλοτε διακριτική (τα πλάνα στο σφαγείο), όχι πάντα πειστικά ενσωματωμένη στη στιβαρή πλοκή. Το σενάριο προκρίνει το δραματικό στοιχείο χωρίς να περιφρονεί το σασπένς, οι αντικαπιταλιστικές βολές (παρα)είναι ηχηρές, αλλά εύστοχες, και η δυναμική σκηνοθεσία προσδίδει σ’ αυτό το αστυνομικό θρίλερ προσωπικότητα, αν και η επιτακτική διάθεση του Σιφρόν να παραμείνει στα βαθιά δεν "κουμπώνει" απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Στα Ίχνη του Δολοφόνου

To Catch a Killer / Misanthrope
2,5
  • Αστυνομική
  • 2023
  • Διάρκεια: 119 '
  • Ντάμιαν Σιφρόν

Όταν ένας δεινός σκοπευτής πυροβολεί από μακριά και σκοτώνει 29 ανθρώπους στη Βαλτιμόρη, ένα φρενήρες κυνηγητό ξεκινά για τον εντοπισμό του. Χωρίς πολλά στοιχεία, ο υπεύθυνος της έρευνας Τζέφρι Λαμάρκ στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.