Βάζουμε "Στοίχημα" στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Το ντοκιμαντέρ της Μαρίας Λεωνίδα που ανατρέχει στη σχολική ζωή κατά τη διάρκεια της καραντίνας, παρουσιάζεται σε επιλεγμένες προβολές.

Στοίχημα

Το ντοκιμαντέρ της Μαρίας Λωνίδα "Το Στοίχημα", που ακολουθεί καθημερινά τους μαθητές και τους καθηγητές στο σχολείο και το σπίτι καταγράφοντας με χιούμορ και ρεαλισμό πώς η πρωτόγνωρη κατάσταση της καραντίνας διαμόρφωσε τις σχέσεις τους, παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τον "Καρπό".

Στοίχημα

Τρία χρόνια μετά το lockdown, μαθητές, καθηγητές, γονείς και επιστήμονες προσκαλούνται για να θυμηθούν και να αξιολογήσουν τις αλλαγές που έφερε η καραντίνα. 

Η υπόθεση της ταινίας

Η ζωή στο lockdown ξαφνικά βούλιαξε σε μια πρωτόγνωρη αδράνεια και ακινησία… Μερικοί αφοσιωμένοι εκπαιδευτικοί σε ένα μικρό γυμνάσιο στην ελληνική επαρχία προσπαθούν να το κρατήσουν ζωντανό, με το σωσίβιο της ψηφιακής εκπαίδευσης. Αγώνας ενάντια στην απομόνωση, την μοναξιά, την ανία… Θα τα καταφέρουν; Η κάμερα ακολουθεί καθημερινά τους μαθητές και τους καθηγητές στο σχολείο και το σπίτι και καταγράφει με χιούμορ και ρεαλισμό πώς η πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση διαμόρφωσε τις σχέσεις τους, εντός και εκτός οθόνης. Τα στοιχήματα εκείνη την περίοδο ήταν πολλά, με βασικό το πώς και αν θα επιβιώσει το σχολείο μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση.

Βασικά ζητήματα που θέτει η ταινία 

•    Η απαγόρευση της κυκλοφορίας και η συνύπαρξη όλης της οικογένειας μέσα σε ένα σπίτι πως επηρεάζει τη σχέση μαθητών-καθηγητών, μαθητών-οικογένειας. 
•    Τι γίνεται όταν τα παιδιά περνούν καθημερινά χρόνο με την οικογένεια για πρώτη φορά στη ζωή τους; 
•    Τα παιδιά χρειάζονται να εκφραστούν, να κινηθούν, να διαχειριστούν την πρωτόγνωρη κατάσταση. Πως τα καταφέρνουν;
•   Πώς φωτεινά παραδείγματα καθηγητών μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των παιδιών, να τα παροτρύνουν να εκφράζονται, δίνοντας χώρο στη ανθρώπινη επικοινωνία και προωθώντας την ισότητα.
•   Μια ματιά στην καθημερινή ζωή μέσα σε μία τάξη, καθώς επίσης και στη ζωή στο σπίτι. Αλληλεπιδράσεις μαθητών, γονέων και καθηγητών.

Στοίχημα

Ειδική Προβολή για σχολεία & συζήτηση (16/3, 9.30-11.30 π.μ.)

Μετά την προβολή της ταινίας θα γίνει μία διαδραστική δημοσκόπηση που θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τις εντυπώσεις τους και τις εμπειρίες τους. 

Θα ακολουθήσει συζήτηση με τα εξής θέματα:

  • Ποια είναι η εμπειρία που αποκομίσαμε από την καραντίνα και πώς έχει επηρεάσει τις σχέσεις μας με τον εαυτό μας και τους άλλους.
  • Πως φανταζόμαστε το μέλλον του σχολείου;
  • Πώς γυρίζεται ένα ντοκιμαντέρ και ειδικά μέσα σε ένα σχολείο. Η σκηνοθέτης Μαρία Λεωνίδα θα μοιραστεί όλα τα μυστικά του γυρίσματος και θα απαντήσει στις ερωτήσεις του κοινού.

Συμμετέχουν στο panel:
•    Τρεις από τους μαθητές του Γυμνασίου Αυλώνα, που εμφανίζονται στην ταινία για να μοιραστούν την εμπειρία τους
•    Η σκηνοθέτης Μαρία Λεωνίδα 
•    Η κ. Ιωάννα Κατσιαφλιάνη, ψυχολόγος, στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων "Σταθμός" , που θα συντονίσει την διαδικασία.

Εισιτήριο: 4 ευρώ | Για να κλείσετε θέση θα πρέπει να στείλει ο/η υπεύθυνος/η καθηγητής/ρια του τμήματος, το όν/μο του/της, το όνομα του σχολείου, τηλέφωνο επικοινωνίας  και τον αριθμό των παιδιών στο email:kkworkshops2022@gmail.com με θέμα "Προβολή το Στοίχημα" | τηλ. 2130435978/ 6949404003 , 9.30 π.μ-17.30 μ.μ

Προβολή & συζήτηση (17/3, 8 μ.μ-10 μ.μ, εισιτήριο 6 ευρώ)

Συζήτηση μετά την προβολή:
•    Πώς άλλαξε η ζωή των παιδιών μέσα & έξω από το σχολείο; 
•    3 χρόνια μετά, τι αλλαγές έφερε η καραντίνα στη ζωή των παιδιών και στις σχέσεις μέσα και έξω από το πλαίσιο της οικογένειας.
•    Πως διαβλέπεται το μέλλον των σχέσεων με τον εαυτό μας και τους άλλους;
Συζητούν με το κοινό: η κ. Θάλεια Δραγώνα, ομότιμη καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία στο ΕΚΠΑ και η κ. Ιωάννα Κατσιαφλιάνη, ψυχολόγος, στέλεχος του Κέντρο Πρόληψης & Εξαρτήσεων ‘’Σταθμός’’. Συντονίζει η σκηνοθέτης Μαρία Λεωνίδα

Στοίχημα

Προβολή &  Συζήτηση (19/3, 7 μ.μ- 9 μ.μ, εισιτήριο 6 ευρώ)

Συζήτηση μετά την προβολή:
•    Πώς κατάφερε ένα σχολείο μέσα σε αυτή την κρίση να κάνει την διαφορά;
•    Πως άλλαξε η καραντίνα την ζωή των παιδιών στο σχολείο, στην οικογένεια και στις παρέες τους.
•     Πως ένα σχολείο που επενδύει στις σχέσεις μαθητών-καθηγητών και την ομαδική δουλειά διαχειρίστηκε την κρίσιμη περίοδο και έκανε τη διαφορά. 

Συζητούν με το κοινό ο κ. Δημήτρης Αργύρης, συντονιστής Εκπ/κου Έργου Μαθηματικών 5ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, ο κ. Βασίλης Τσάφος, καθηγητής Παιδαγωγικών στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ και ηκ. Νάντια Τσενέ, διευθύντρια του γυμνασίου Αυλώνα ενώ συντονίζει η σκηνοθέτης Μαρία Λεωνίδα. 

Η Μαρία Λεωνίδα είναι σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, συν-ιδρύτρια και Διευθύντρια του Κέντρου Εκπαιδευτικών Δράσεων & Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας "Καρπός" (ιδρ. 2008)  που διαχειρίζεται ελληνικά και ευρωπαϊκά  εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχέση με την κινηματογραφική παιδεία. Τα ντοκιμαντέρ της έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ κινηματο-γράφου και τηλεοπτικά κανάλια στην Ευρώπη, με ποικίλη θεματολογία γύρω από την τέχνη και την κοινωνία. Έχει δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό και υλοποιήσει επιμορφώσεις και εργαστήρια για τη δημιουργική και κριτική σκοπιά της έκφρασης των Μέσων για ένα ευρύ κοινό εκπαιδευόμενων εντός και εκτός σχολείου. 

Σημείωμα σκηνοθέτιδας

"Η εμπειρία του κλεισίματος των σχολείων μου έδωσε την ευκαιρία να υλοποιήσω μια ιδέα την οποία είχα στο νου μου από το 2017: να παρακολουθήσω την καθημερινή ζωή ενός κανονικού δημόσιου σχολείου. Αρχικά ήθελα να παρατηρήσω και να αποκαλύψω τα μικρά εκείνα κομμάτια του τρόπου με τον οποίο η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει ένα πεδίο δημιουργικής αλλαγής για τη δύσκολη ηλικία των εφήβων και πώς οι άκαμπτες σχολικές δομές μπορούν -ή δεν μπορούν- να εμπλουτιστούν από νέες πρωτοβουλίες. Κατά τη διάρκεια του 2019, είχα συνεργαστεί ξανά με το Γυμνάσιο Αυλώνα ως αποτέλεσμα της δουλειάς μου στην εκπαίδευση καθηγητών στην κινηματογραφική παιδεία. Το σχολείο αυτό κρατάει μια συμπεριληπτική στάση απέναντι σε μαθητές από πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα και σύντομα ήταν ξεκάθαρο πως μια μικρή κοινότητα εκπαιδευτικών προσπαθούσε να προσφέρει όσο περισσότερα μπορούσε σε όλους της τους μαθητές. Όταν ξεκίνησε το κλείσιμο των σχολείων συνειδητοποίησα ότι η διαδικτυακή τους σχέση απλώς καθρέπτιζε τις προσπάθειες που έκαναν και διά ζώσης. Ο Αυλώνας συνδυάζει ορισμένα αντιφατικά στοιχεία. Πρόκειται για ένα μικρό, όχι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ή γραφικό χωριό, σε απόσταση μίας ώρας από την Αθήνα, με μία μικρή μαθητική κοινότητα 150 νέων. Χάρη στην μακρά υπηρεσία της αφοσιωμένης του Διευθύντριας, Νάντιας Τσενέ, και της στενής και απαραίτητης συνεργάτιδας της, Υποδιευθύντριας, Άννη Κέκη, το σχολείο προσφέρει σε μερικούς πολύ δραστήριους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να χτίσουν θερμές και ανοιχτές σχέσεις με σφαιρική προσέγγιση απέναντι στη μάθηση. Εδώ, προσπαθούν να υλοποιήσουν το όραμά τους για ένα συμμετοχικό σχολείο όπου όλοι οι μαθητές είναι ευπρόσδεκτοι να πάρουν θέση και να εξελιχθούν. Η πρώτη παγκόσμια καραντίνα απέδειξε ότι οι καθηγητές κατάφεραν να συμπεριλάβουν το 95% των μαθητών τους σε καθημερινές συναντήσεις "στην τάξη" και πειραματίστηκαν με διαδικτυακά κανάλια επικοινωνίας πολύ πριν δημιουργηθεί και εφαρμοστεί μια εθνική διαδικτυακή πλατφόρμα. Το Zoom και το Viber ξεχώρισαν ως αρωγοί τους στην προσπάθεια να δραστηριοποιήσουν τη μικρή τους κοινότητα. Όταν η εφαρμογή εγκρίθηκε, η δεύτερη καραντίνα είχε ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα και έτσι συμμετείχαμε στην παρακολούθηση της "καθημερινής ζωής" στα σχολεία, καθώς αυτή εξελισσόταν: στα σπίτια, στα δωμάτια μαθητών και καθηγητών και σε ένα σχολείο άδειο".

Περισσότερες πληροφορίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.