Ο Ιάκωβος Παναγόπουλος μας κατευθύνει στον "Τρίτο Δρόμο στον Κινηματογράφο"

Στο βιβλίο του, ο ταλαντούχος ακαδημαϊκός και σκηνοθέτης αναπτύσσει μια προσωπική εναλλακτική θεώρηση του σινεμά ως αναλυτικό εργαλείο αλλά και πράξη.

Ο Τρίτος Δρόμος στον Κινηματογράφο οριζόντιο

Δύο ιδιότητες που δε συναντιούνται συχνά στο σύγχρονο κινηματογράφο, εκείνες του ακαδημαϊκού και του σκηνοθέτη, συνυπάρχουν στην περίπτωση του Ιάκωβου Παναγόπουλου. Ενός αποδεδειγμένα ταλαντούχου ανθρώπου και στους δύο κλάδους δράσης του, δηλαδή στο τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας (Πανεπιστήμιο Ιονίου) και στο σινεμά, όπου πρωτοσυστήθκε με την εξαιρετικής αφηγηματικής δεινότητας μικρού μήκους "Για Χρόνια Πλάγιαζα Νωρίς" (2019).

Ο κάτοχος διδακτορικού Ιάκωβος Παναγόπουλος είναι κινηματογραφιστής και ερευνητής του πρακτικού κινηματογράφου. Η δουλειά του είναι ο συνδυασμός πρακτικής κινηματογράφησης και ακαδημαϊκής έρευνας. Στόχος του είναι να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στα δύο. Μετά από πτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ήχου και Εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ο Ιάκωβος απέκτησε το μεταπτυχιακό του πάνω στην Διεύθυνση Φωτογραφίας, στο Πανεπιστήμιο Bournemouth της Αγγλίας. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή για το έργο του Θεόδωρου Αγγελόπουλου στο Πανεπιστήμιο του Central Lancashire. Ο Ιάκωβος είναι ερευνητής διάφορων εργαστηρίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό όπου προσπαθεί να προσεγγίσει την διεπιστημονική διάσταση της έρευνας στο πρακτικό κινηματογράφο με άλλα επιστημονικά πεδία.

Τώρα, ο Παναγόπουλος δοκιμάζεται και συγγραφικά μέσω του πολύτιμου εγχειριδίου "Ο Τρίτος Δρόμος στον Κινηματογράφο" (εκδόσεις Παπαζήση). Στο βιβλίο, εξερευνάται τι σημαίνει να είναι κανείς ακαδημαϊκός δάσκαλος και κινηματογραφιστής, όπως επίσης το πώς αυτοί οι δύο ρόλοι εμπνέουν ο ένας τον άλλον και κατ' αυτόν τον τρόπο διευρύνουν τη γνώση μας για τις ταινίες και τη διδασκαλία.

Για να μπορέσουμε να εντρυφήσουμε αποτελεσματικότερα στο περιεχόμενο ενός βιβλίου που δοκιμάζει κάτι πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, το "α" εξασφάλισε δύο αποκλειστικά αποσπάσματα τα οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Ο Τρίτος Δρόμος στον Κινηματογράφο εξώφυλλο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.