Χτύπος στην Καλύβα

1,5

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της «Έκτης Αίσθησης» εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική «απομόνωση».

Xtipos stin kalyva

Εκδοτικό γεγονός πριν ακόμα τυπωθεί, το 2018, το μυθιστόρημα του Πολ Τρέμπλεϊ "The cabin at the end of the world" είχε προπωλήσει τα κινηματογραφικά δικαιώματά του όταν έφτασε στις προθήκες των βιβλιοπωλείων. Το σχέδιο κατέληξε στα χέρια του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν ("Έκτη Αίσθηση", "Οιωνός", "Διχασμένος"), ο οποίος μετά το "Old" (2021) προχώρησε σε μια ακόμα σεναριακή διασκευή προϋπάρχοντος υλικού, κάτι το οποίο είχε κάνει μόνο στον "Τελευταίο Μαχητή του Ανέμου" στις προηγούμενες 13 ταινίες του.

Αλλάζοντας αρκετά στοιχεία της πλοκής και κυρίως το φινάλε του βιβλίου, ο Σιάμαλαν (πάνω σε μια πρώτη εκδοχή των Στιβ Ντέσμοντ και Μάικλ Σέρμαν) μένει πιστός στην ευρηματική βασική ιδέα του Τρέμπλεϊ: ομόφυλο ζευγάρι, οι Έρικ και Άντριου κάνουν διακοπές σε ένα απομονωμένο εξοχικό μαζί με την ασιατικής καταγωγής θετή κόρη τους. Απροειδοποίητα, θα δεχθούν την επίσκεψη τεσσάρων οπλισμένων αγνώστων, οι οποίοι θα τους ακινητοποιήσουν εξηγώντας τους πως η ανθρωπότητα βρίσκεται μπροστά στην ολοκληρωτική καταστροφή της. Για να αποφευκτεί, πρέπει η οικογένεια να θυσιάσει οικειοθελώς ένα μέλος της. Ώρα με την ώρα το χρονικό περιθώριο λιγοστεύει, οι άγνωστοι προσπαθούν να πείσουν τους αιχμαλώτους τους με τα λόγια και χρησιμοποιώντας την ελάχιστη δυνατή βία, αλλά οι τελευταίοι αδυνατούν να πειστούν πως δεν έχουν μπροστά τους τέσσερις σαλεμένους συνωμοσιολόγους.

Μια οικογένεια περιτριγυρισμένη από μια κοσμογονική απειλή. Ο Σιάμαλαν βρίσκεται στο στοιχείο του, σκηνοθετώντας μια αγωνιώδη παραβολή η οποία θα μπορούσε να κάνει διπλό πρόγραμμα προβολής με την "Φάλαινα" του Ντάρεν Αρονόφσκι. Ένα ακόμα κλειστοφοβικό δράμα για τη μισαλλόδοξη απομόνωση (λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και στις δυο περιπτώσεις), τη σύγκρουση προσωπικών αναγκών με τις κοινωνικές ευθύνες και φυσικά την επιλογή της θυσίας ως υπαρξιακή λύτρωση. Ακόμα και η αποκαλυπτική σχέση των ηρώων με το (επουράνιο) φως είναι κοινή, φανερώνοντας ξεκάθαρα τις θεολογικές σημειολογικές αναγωγές και των δυο δημιουργών, οι οποίοι εμπνέονται - όπως και οι συγγραφείς τους οποίους διασκευάζουν - από μια ευδιάκριτη πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα. Μια παγιδευμένη σε ακήρυχτο εμφύλιο πόλεμο Αμερική, αλλά και ολόκληρο το δυτικό κόσμο, ανάμεσα σε νεωτερικές και παραδοσιακές αξίες. Ο Σιάμαλαν προκρίνει ως απάντηση έναν ουμανιστικό αλτρουισμό, εκκινώντας από μια χριστιανική προφητεία (οι τέσσερις ιππότες της Αποκάλυψης) και καταλήγοντας σε μια ινδουιστικού τύπου επιφώτιση. Η διαδρομή προσπαθεί να "καταπιεί" μερικές εξόφθαλμες σεναριακές ευκολίες (οι προθέσεις του Ρέντμοντ, οι άμεσες "αποδείξεις" της τηλεόρασης), αλλά περιλαμβάνει ευρηματικά απρόοπτα και είναι σκηνοθετημένη με καλοκουρδισμένο σασπένς. Κορυφώνεται με ένταση, αλλά και αφοπλιστική απλοϊκότητα, όχι μόνο εξηγώντας τις αλληγορικές διαστάσεις όλων όσων προηγήθηκαν, αλλά και επιλέγοντας την προφανέστερη, διδακτικότερη και πλέον ξενέρωτη (εντελώς αντίθετη από αυτή του μυθιστορήματος) τελική λύση.

ΗΠΑ, Κίνα. 2023. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TULIP

Περισσότερες πληροφορίες

Χτύπος στην Καλύβα

Knock at the Cabin
1,5
  • Θρίλερ
  • 2023
  • Διάρκεια: 100 '
  • Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ενώ κάνουν διακοπές σε ένα απομονωμένο εξοχικό, ο Έρικ, ο Άντριου και η θετή κόρη τους δέχονται την επίσκεψη τεσσάρων οπλισμένων αγνώστων οι οποίοι απαιτούν από την οικογένεια να πάρει οδυνηρές αποφάσεις που αφορούν το μέλλον της ανθρωπότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
12/12/2025

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 11 Δεκεμβρίου.