Χάος ή ηρεμία; Τι συμβαίνει με το "Megalopolis" του Φράνσις Φορντ Κόπολα;

Τα αντιφατικά δημοσιεύματα γύρω από τα αδιέξοδα στα γυρίσματα της νέας ταινίας του θρυλικού σκηνοθέτη μοιάζουν να έχουν έρθει από το μακρινό παρελθόν.

Ο Φράνσις Φόρντ Κόπολα ετοιμάζει την ταινία της ζωής του

Από "μικρός" στα βάσανα ο ζωντανός θρύλος Φράνσις Φορντ Κόπολα, αφού από νωρίς στην καριέρα του έμαθε τι σημαίνει να βρίσκεσαι πίσω από μια πολυδάπανη, περίπλοκη, απαιτητική μα κυρίως χαοτική κινηματογραφική παραγωγή. Είναι εξάλλου μυθικά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στη δημιουργία του αριστουργηματικού έπους "Αποκάλυψη Τώρα" (1979), τα οποία μάλιστα "πρωταγωνιστούν" σε ολοδικό τους ντοκιμαντέρ ("Hearts of Darkness").

Μήπως τώρα βλέπουμε την ιστορία να επαναλαμβάνεται; Ο 83χρονος Κόπολα τα τελευταία χρόνια έχει αφοσιωθεί στην ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου sci-fi "Megalopolis", την ταινία των ονείρων του, αναλαμβάνοντας μάλιστα πλήρως τον προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια δολάρια. Προς το παρόν λίγα είναι γνωστά για την υπόθεση, αλλά όπως γράφεται κεντρικός ήρωας είναι ένας αρχιτέκτονας ο οποίος επιθυμεί να χτίσει από το μηδέν τη Νέα Υόρκη ως μια επίγεια ουτοπία, ύστερα από μια συνταρακτική καταστροφή που υπέστη η πόλη. Αναμενόμενα, η ταινία χαίρει ενός πρωτοκλασάτου καστ το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τους Άνταμ Ντράιβερ, Όμπρι Πλάζα, Φόρεστ Γουίτακερ και Τζον Βόιτ.

Ωστόσο, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Hollywood Reporter, η τύχη του "Megalopolis" κρέμεται από μια κλωστή. Σύμφωνα με πηγές του αμερικανικού μέσου, ενώ τα γυρίσματα βρίσκονται περίπου στη μέση ο Κόπολα αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική των ειδικών εφέ. Ενώ μέχρι πρότινος χρησιμοποιούνταν εξελιγμένα μέσα, σαν εκείνα που είδαμε στη σειρά "Mandalorian", το γεγονός πως αποδείχθηκαν κοστοβόρα οδήγησαν το σκηνοθέτη και παραγωγό στο να εμπιστευθεί πιο "παραδοσιακές" τεχνικές. Παράλληλα, το ένα μετά το άλλο διαδοχικά νευραλγικά μέλη του συνεργείου εγκαταλείπουν το πρότζεκτ δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

Μέσω ανακοίνωσής του στο Deadline, ο Κόπολα αρνήθηκε πως τα γυρίσματα έχουν εκτροχιαστεί. Μεταξύ άλλων δήλωσε:
"Αγαπώ το καστ και όσα λαμβάνω καθημερινά, όπως επίσης το ότι βρισκόματε εντός προγράμματος και προϋπολογισμού, αυτά τα πράγματα είναι σημαντικά για εμένα. Πρώτη φορά είμαι τόσο ευχαριστημένος με το καστ μιας ταινίας μου. Είμαι πολύ χαρούμενος με το πώς δείχνουν τα πράγματα αλλά και με τον προγραμματισμό. Αναφορές σαν τις τελευταίες ποτέ δε λένε ποιες είναι οι πηγές τους. Το μόνο που έχω να πω σε αυτές είναι 'χα χα' απλώς περιμένετε και θα δείτε".

Τη σκυτάλη πήρε ο πρωταγωνιστής Άνταμ Ντράιβερ ο οποίος υποστήριξε σθεναρά το σκηνοθέτη του:
"Όλα καλά εδώ! Δεν είμαι βέβαιος για το τι πράγμα μιλάει το Hollywood Reporter, δεν αναγνωρίζω κάτι τετοιο! Έχω υπάρξει σε σετ που ήταν χαοτικά και μπορώ να πω πως το συγκεκριμένο είναι πολύ μακριά από αυτό. Ο Φράνσις έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου επικρατεί συγκέντρωση και έμπνευση. Όλα πάνε βάση προγράμματος και ειλικρινά, πρόκειται για μία από τις καλύτερες κινηματογραφικές εμπειρίες που είχα ποτέ".

Αμφότεροι αναγνώρισαν πως υπήρξαν παραιτήσεις και ανακατατάξεις στο συνεργείο, τις οποίες όμως σχολίασαν ως αλλαγές χωρίς ιδιαίτερη σημασία. Το σίγουρο, πάντως, είναι πως άρχισε ο αέρας "Αποκάλυψη Τώρα" να μυρίζει, έτσι μακάρι ο Κόπολα να κάνει πάλι το θαύμα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.