Η Πηγή των Παρθένων

4,5

Χριστιανική τραγωδία εκδίκησης σκηνοθετημένη με σοκαριστικό για την εποχή ρεαλισμό. Πρόκειται για την πιο σκληρή φιλοσοφική πραγματεία του Μπέργκμαν πάνω στην πίστη και το πρώτο από τα τρία συνολικά ξενόγλωσσα Όσκαρ της καριέρας του.

H_pigi_ton_parthenon

Στην απόλυτη δημιουργική ωριμότητά του, ο 42χρονος Ίνγκμαρ Μπέργκμαν κάνει ποδαρικό στη δεκαετία του ’60 με μια ταινία εποχής της οποίας δεν υπογράφει κατ’ εξαίρεση το σενάριο. Αυτό ανήκει στη συγγραφέα Ούλα Ίζακσον, με την οποία ο σκηνοθέτης είχε ξανασυνεργαστεί πριν δυο χρόνια για το "Στο Κατώφλι της Ζωής", και βασίζεται σε μια σουηδική λαϊκή μπαλάντα του 13ου αιώνα. Περιορίζοντας τις μελοδραματικές για τις μέρες μας υπερβολές της, το στόρι της Ίζακσον αφηγείται τον τραγικό θάνατο της Κάριν, νεαρής κόρης των εύπορων χωρικών Τόρε και Μαρέτα, οι οποίοι την στέλνουν μαζί με την ψυχοκόρη τους Ίνγκερι να πάει τα κεριά της πρωινής λειτουργίας στην εκκλησία. Η Κάριν όμως θα μείνει μόνη της στο δάσος, όπου δυο γιδοβοσκοί θα της επιτεθούν, θα τη βιάσουν και θα τη σκοτώσουν. Μαζί με το μικρό τους αδελφό, αυτοί θα καταφύγουν το βράδυ της ίδιας μέρας στο σπίτι της οικογένειας της κοπέλας, η μάνα της οποίας θα αναγνωρίσει το ματωμένο φόρεμά της.

Εκείνο το οποίο εντυπωσιάζει εξ αρχής σ’ αυτό το σκοτεινό παραμύθι είναι ο τραχύς ρεαλισμός με τον οποίο ο Μπέργκμαν απεικονίζει το μεσαιωνικό ευρωπαϊκό βορρά. Αντανακλώντας τα ακατέργαστα συναισθήματα ανθρώπων που θα δοκιμαστούν ανελέητα για τα πιστεύω και τις αξίες τους (οι γονείς της Κάριν είναι πιστοί Χριστιανοί), τα ημιφωτισμένα εσωτερικά, τα γεμάτα κοντράστα κλόουζ απ και η λασπωμένη ύπαιθρος υποβάλλουν μια απειλητική, μακάβρια αίσθηση. Όταν η βία ξεσπάσει, λοιπόν, θα είναι απόλυτα δικαιολογημένη, σοκάροντας με την ωμότητά της (στην εποχή της η ταινία λογοκρίθηκε σε πολλές χώρες), αλλά και δίνοντας σ’ αυτή τη χριστιανική αλληγορία μια βαθιά τραγική, υπαρξιακά συγκλονιστική διάσταση. Πρόκειται για την πιο σκληρή φιλοσοφική πραγματεία του Μπέργκμαν πάνω στην πίστη, την πρώτη του συνεργασία με τον διευθυντή φωτογραφίας - alter ego του Σβεν Νίκβιστ και το πρώτο από τα τρία συνολικά ξενόγλωσσα Όσκαρ της υπέρλαμπρης καριέρας του.

Α/Μ. Σουηδία. 1960. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Η Πηγή των Παρθένων

Jungfrukallan / The Virgin Spring
4,5
  • Σινεφίλ
  • 1959
  • Διάρκεια: 89 '
  • Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Στην επαρχιακή Σουηδία του 14ου αιώνα, η μοναχοκόρη μιας οικογένειας χωρικών βιάζεται και δολοφονείται από δύο γιδοβοσκούς. Μαζί με τον μικρό τους αδελφό αυτοί θα καταφύγουν το βράδυ στο σπίτι της οικογένειας της κοπέλας, η μάνα της οποίας θα αναγνωρίσει το ματωμένο φόρεμά της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο 'Αχινός' του Χάρις Ντίκινσον είναι ένα ντεμπούτο γεμάτο οργή και τρυφερότητα

Μετά τα "Triangle of Sadness" και "Babygirl", ο ηθοποιός περνάει πίσω από την κάμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
22/10/2025

Κινηματογράφος με εισιτήριο €2 στη φετινή Γιορτή του Σινεμά

Η πιο αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια επιστρέφει για ακόμη μια χρονιά, σε όλα τα σινεμά της χώρας, όπου όλες οι ταινίες και όλες οι προβολές θα έχουν ενιαίο εισιτήριο στο δίευρο.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.