Φύγαμε!

3

Η σύγχρονη ιρανική πραγματικότητα ακτινογραφείται δια μέσου ενός τρυφερά μελαγχολικού road movie, με τον γιο του Τζαφάρ Παναχί να παραμένει πιστός στην κληρονομιά της αβίαστης νεορεαλιστικής ειλικρίνειας.

Figame

Αν και το μήλο δεν πέφτει πάντα κάτω από τη μηλιά, στο κινηματογραφικό Ιράν δεν υπάρχουν περιθώρια για να απομακρυνθεί κάποιος καρπός από τη σκιά του δέντρου. Κι αυτό όχι μόνο γιατί στην περίπτωσή μας αναφερόμαστε στον Πανάχ Παναχί, γιο ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ακμαίας εθνικής κινηματογραφίας, τον Τζαφάρ Παναχί, αλλά και γιατί η συγκεκριμένη σινε-παράδοση στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε ένα παρόμοιο νεορεαλιστικό και ντοκιμαντερίστικο ύφος από το οποίο ελάχιστοι επιχειρούν να διαφοροποιηθούν. Όχι πάντως ο υιός Παναχί, ο οποίος παραμένοντας πιστός στην κληρονομιά της αβίαστης κινηματογραφικής ειλικρίνειας επιβιβάζεται σε ένα τζιπάκι και διασχίζει την ιρανική ύπαιθρο προς τα σύνορα παρέα με μια τετραμελή οικογένεια και το βαριά άρρωστο σκύλο τους.

Ο πατέρας, κυνικός, θυμόσοφος και συμφεροντολόγος, έχει το πόδι του στο γύψο και κινείται με πατερίτσες. Ο υπερκινητικός μικρός γιος αναστατώνει τους πάντες και τα πάντα. Η μητέρα μοιάζει η μόνη λογική της υπόθεσης, αν και μια τραγουδάει χαρούμενα και μια προσπαθεί να συγκρατήσει τα δάκρυα της. Γεμάτο διαρκείς αντιπαραθέσεις και αλλαγές διαθέσεων, το ταξίδι μοιάζει μια χαοτικά διασκεδαστική περιπέτεια για όλους πλην του μεγάλου γιου, ο οποίος οδηγεί παραμένοντας σιωπηλά σκεφτικός.

Αγαπητές στους Ιρανούς σκηνοθέτες, οι ταινίες δρόμου και περιπλάνησης τους προσφέρουν τη δυνατότητα να σχολιάσουν έμμεσα και λοξά, μέσα από διαδοχικά καθημερινά συμβάντα και συναντήσεις, τη σύγχρονη πραγματικότητα της χώρας τους. Αυτήν ακτινογραφεί και ο μικρός Παναχί δια μέσου ενός τρυφερά μελαγχολικού road movie, το οποίο απλώνει τη ματιά του στο ανοιχτό φυσικό τοπίο, αλλά και σε ολόκληρη την ανθρωπογεωγραφία η οποία περιβάλλει τους ήρωές του. Τέσσερις ολοζώντανους χαρακτήρες με διαφορετική προοπτική απέναντι στην καθημερινότητα, με αντιθέσεις κι αντιφάσεις, ενοχλητικά ελαττώματα και γοητευτικά προτερήματα. Το "Φύγαμε!" δεν τα εκβιάζει για να γίνει ένα διδακτικό δράμα ούτε τα διογκώνει για να εκμαιεύσει κωμικές στιγμές. Απλά τα παρατηρεί με τρυφερότητα και κατανόηση, όπως από την αληθινή ζωή μεταπηδούν στη μεγάλη οθόνη.

Ιράν. 2022. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Φύγαμε!

Jaddeh Khaki / Hit the Road
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 93 '
  • Πανάχ Παναχί

Μια τετραμελής οικογένεια διασχίζει την ιρανική ύπαιθρο προς τα σύνορα. Γεμάτο διαρκείς αντιπαραθέσεις και αλλαγές διαθέσεων, το ταξίδι φαντάζει σαν μια χαοτικά διασκεδαστική περιπέτεια για όλους πλην του μεγάλου γιου, ο οποίος οδηγεί παραμένοντας σιωπηλά σκεφτικός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πλέον στο Cinobo Όπερα οι προβολές ξεκινούν απ' το πρωί

Σε μια τολμηρή κίνηση προχωρά ο κινηματογράφος της Ακαδημίας που φιλοδοξεί να αποτελέσει ολοήμερη στέγη των σινεφίλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
10/10/2025

To Thessaloniki Animation Festival επιστρέφει ακόμα μεγαλύτερο

Όλα όσα δεν θα χάσουμε στην τετραήμερη διοργάνωση που φιλοξενείται στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο Γιάννης Σμαραγδής παρουσιάζει δωρεάν δύο ταινίες του στο Studio

Ο διάσημος σκηνοθέτης θα παρευρεθεί στον ιστορικό κινηματογράφο για να παρουσιάσει δύο σπουδαίες ταινίες του και να συνομιλήσει με το κοινό.

Δείτε πώς γυρίστηκε το εκθαμβωτικό "Harvest" της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη

Μια χορταστική ματιά στα παρασκήνια μιας από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (09-15/10)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η πρωτοπόρος Νίνα Μένκες στη διημερίδα του WIFT GR

Η Νίνα Μένκες μιλά για το γυναικείο βλέμμα στον κινηματογράφο και παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ της στην Αθήνα.

Ο Λάσλο Κρασναχορκάι στο σινεμά

Ο Ούγγρος νικητής του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας είναι και ο μόνιμος σεναριογράφος του σκηνοθέτη Μπέλα Ταρ, με τον οποίο συνυπέγραψαν αριστουργήματα σαν τις "Αρμονίες του Βερκμάιστερ" και το "Τανγκό του Σατανά".