Οι Χρυσές Νύχτες 2022 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Η Académie des César και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου παρουσιάζουν 35 συνολικά ταινίες από 30 διαφορετικές χώρες.

Χρυσές Nύχτες 2022

Για 9η χρονιά η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου υποδέχεται στην Αθήνα τις Χρυσές Νύχτες, μια πρωτοβουλία της γαλλικής Ακαδημίας των César για την ανάδειξη των καλύτερων μικρού μήκους ταινιών της χρονιάς απ’ όλο τον κόσμο. Σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, παρουσιάζονται 36 σκηνοθέτες, 35 ταινίες, 30 χώρες.

Κάθε χρόνο περισσότερες από 30 Ακαδημίες Κινηματογράφου παγκοσμίως ξεχωρίζουν μία ταινία μικρού μήκους ανάμεσα στις παραγωγές της χώρας τους. Αποτέλεσμα είναι ένα μοναδικό πρόγραμμα βραβευμένων ταινιών που ταξιδεύει σε μεγάλες πόλεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Από την Ισλανδία ως τη Νότια Κορέα, από τη Βραζιλία ως τη Νότια Αφρική, από τα César στα Oscar, τα Bafta, τα Goya και τα Ίρις, οι Χρυσές Νύχτες προσκαλούν τους θεατές σε  ένα μικρού μήκους ταξίδι στο σινεμά και τον κόσμο.

Στην Αθήνα, οι προβολές πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Φίλων της ΕΑΚ: Finos Film, Boo Productions, Filmiki, Foss Productions και TopCut-Modiano. Όλες οι ταινίες προβάλλονται στην πρωτότυπη εκδοχή τους με ελληνικούς υπότιτλους.

Το πρόγραμμα

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου

17:00 – Μέρος 1
Good Day, Ζανγκ Ζι-Τενγκ (Ταϊβάν – 19’)
Meat, ASher Rosen (Αφρική – 16’)
Vacation Event, Τσόι Μιν-γιουνγκ(Νότια Κορέα – 39’)
What Is A Woman?, Marin Håskjold (Νορβηγία – 14’)
Yes-People, Γκίσλι Ντάρι Χάλντορσον(Ισλανδία – 9’)
Do Not Feed The Pigeons, Αντονίν Νίκλας (Ηνωμένο Βασίλειο – 9’)
Bullmastiff, Anastasiya Bukovska (Ουκρανία – 25’)

19:30 – Μέρος 2
In Between, Άνα Παστί (Ρουμανία – 21’)
Wild Minds, Hannah Elbke (Δανία – 29’)
Moço, Μπερνάρντο Λόπες (Πορτογαλία – 14’)
Maestrale, Νίκο Μπονόμολο (Ιταλία – 10’)
Gör, Άννα Ρόλερ (Γερμανία – 10’)
Address Unknown, Ναντίν Κλούτε (Νότια Αφρική – 27’)

22:00 – Μέρος 3
Από το Μπαλκόνι, Άρης Καπλανίδης (Ελλάδα – 12’)
Sprötch,Ξαβιέ Σερόν(Βέλγιο – 21’)
The Windshield Wiper, Αλμπέρτο Μιέλγο (ΗΠΑ – 15’)
Pantser, Jan Verdijk (Ολλανδία – 21’)
Bisho, Πάμπλο Ζιλ(Μεξικό – 25’)

Σάββατο 15 Οκτωβρίου

17:00 – Μέρος 4
Folie Douce, Folie Dure, Marine Laclotte (Γαλλία – 18’)
Die Waschmaschine, Ντόμινικ Χαρτλ (Αυστρία – 24’)
Binge Loving, Thomas Deknop (Βέλγιο – 22’)
Man With Doves, Λίνα Μαρία Μανχάιμερ (Σουηδία – 14’)
Les Mauvais Garçons, Ελί Χιράρντ (Γαλλία – 40’)

19:30 – Μέρος 5
Über Wasser, Τζέλα Χάσλερ (Ελβετία – 12’)
The Accident, Όμρι Ντεκέλ-Κάντος (Ισραήλ – 31’)
La Saison des Hibiscus, Έλενορ Γκόλντμπεργκ (Κεμπέκ, Καναδάς – 10’)
Maalbeek, Ismaël Joffroy Chandoutis (Γαλλία – 16’)
The Bouncer, Aleksi Salmenperä (Φινλανδία – 11’)
Filhas de Lavadeiras, Εντιλέζα Πένια ντι Σόουζα (Βραζιλία – 22’)

21:30 – Μέρος 6
Seed of Hope, Κλόντ Κονγκς(Λουξεμβούργο – 12’)
Mama, Πάμπλο ντι λα Σίκα (Ισπανία – 30’)
Love, Dad, Ντιάνα Καμ βαν Νγκουιέν (Τσεχία – 13’)
Το Βανκούβερ, Άρτεμις Αναστασιάδου (Ελλάδα – 23’)
Rough, Άνταμ Πάτερσον & Declan Lawn (Ιρλανδία – 14’)
Hot Flash, Θία Χόλατζ (Καναδάς – 10’)

Πληροφορίες: Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος | 14-15/10 | Είσοδος ελεύθερη |  Κράτηση θέσεων στο ifg.eventbrite.com από τις 13/10

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μέριλ Στριπ και Αν Χάθαγουεϊ επανενώνονται στο teaser του "Ο Διάβολος Φοράει Prada 2"

Πρώτες εικόνες από το πολυαναμενόμενο σίκουελ που τοποθετείται στον κόσμο του Τύπου και της υψηλής μόδας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
13/11/2025

Ο Παρκ Τσαν-γουκ, οι σκοτεινές επιθυμίες και το "Καμιά Άλλη Επιλογή"

Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης μάς εξηγεί πως διασκεύασε το "Τσεκούρι" του Κώστα Γαβρά, υπογράφοντας ένα βίαιο νεονουάρ, το οποίο είναι ταυτόχρονα και μια ξεκαρδιστική, πικρή κοινωνική σάτιρα.

Καμιά Άλλη Επιλογή

Ριμέικ μιας αντικαπιταλιστικής μαύρης σάτιρας του Κώστα Γαβρά γεμάτη θεόπικρο χιούμορ και περίσσιο κυνισμό. Τολμηρός αμοραλιστής, ο Παρκ Τσαν-γουκ αρνείται να συμβιβαστεί με ρομαντικές ηθικολογίες, αλλά και τα κλισέ των κινηματογραφικών ειδών. | Powered by Uber.

Λο

Δοκιμιακό-βιωματικό ντοκιμαντέρ που "δένει" άψογα το προσωπικό με την Ιστορία και αντιλαμβάνεται το σινεμά ως ένα πολύτιμο εργαλείο ψυχικής επούλωσης. | Powered by Uber.

Νυρεμβέργη

Ιστορικό δράμα με στιβαρή παραγωγή και πολιτική ευαισθησία, το οποίο, όμως, δεν απαγκιστρώνεται από τον απλοϊκό ψυχολογισμό και τα αφηγηματικά κλισέ του δικαστικού θρίλερ. | Powered by Uber.

Ανεμώνη

Εντυπωσιακή εικονογραφία και ένας κλασικά επιβλητικός Ντάνιελ Ντέι-Λιούις δεν αρκούν ώστε αυτό το ατμοσφαιρικό ψυχογράφημα να αποφύγει τη φλυαρία. | Powered by Uber.