Ο Λευκός Πύργος στους Θησαυρούς της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς

Το μνημείο αποτέλεσε φυσικό κινηματογραφικό σκηνικό της ταινίας «Τοπίο στην ομίχλη» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, κάνοντας γνωστή την πόλη της Θεσσαλονίκης διεθνώς.

Τοπίο στην Ομίχλη

Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου (EFA) ενέταξε τον Λευκό Πύργο στον κατάλογο των Θησαυρών της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς, Treasures of European Film Culture, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο. Το μνημείο αυτό της Βυζαντινής πολιτιστικής κληρονομιάς, τοπόσημο της Θεσσαλονίκης, αποτέλεσε φυσικό κινηματογραφικό σκηνικό της ταινίας "Τοπίο στην ομίχλη" του Θόδωρου Αγγελόπουλου το 1988, κάνοντας γνωστή την πόλη της Θεσσαλονίκης στο διεθνές κινηματογραφικό κοινό μέσω και του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού.

Ο κατάλογος των Θησαυρών της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς αποτελεί  μια δράση της  EFA, ενταγμένη στο πλέγμα των πρωτοβουλιών της για τη δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού δικτύου κινηματογραφικής κληρονομιάς. Στο δίκτυο αυτό συνδέονται ταινιοθήκες, κινηματογραφικά αρχεία και κινηματογραφικοί οργανισμοί με σκοπό τη διανομή και χρήση πληροφοριών γύρω από επετείους και εκδηλώσεις που αναδεικνύουν και προβάλλουν το ευρωπαϊκό σινεμά και τους δημιουργούς του, αλλά και τη δράση θεσμικών οργανισμών οι οποίοι χαράζουν την στρατηγική της κινηματογραφικής βιομηχανίας στις χώρες της Ευρώπης.

Η συστηματική και πολύχρονη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), αλλά και της Διεύθυνσής του για τις Διεθνείς Οπτικοακουστικές Παραγωγές  – Ηellenic Film Commission (HFC) με την EFA έχει συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξη του κινηματογραφικού και γενικότερα του πολιτιστικού αποθέματος της Ελλάδος και στη στροφή του βλέμματος της ευρωπαϊκής κινηματογραφίας προς τη χώρα μας. Η απόφαση της EFA για τον Λευκό Πύργο ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας της με το ΕΚΚ και το HFC, τα οποία για το σκοπό αυτό συντόνισαν σχετικές ενέργειες με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και την οικογένεια του Θόδωρου Αγγελόπουλου. 

Στον κατάλογο των Θησαυρών της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς είναι ενταγμένες τοποθεσίες που απέκτησαν συμβολικό χαρακτήρα για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, τοποθεσίες και τοπόσημα με ιστορική αξία που χρήζουν προστασίας τώρα και στο μέλλον. O Λευκός Πύργος, που από το 1988 κοσμεί τον κατάλογο μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, αποτελεί πλέον μία από τις 35 εμβληματικές κινηματογραφικές τοποθεσίες και τοπόσημα μεταξύ των οποίων: το Ινστιτούτο Λιμιέρ στη Λυών της Γαλλίας, οι Σκάλες του Ποτέμκιν στην Οδησσό της Ουκρανίας, η Πλατεία της Ισπανίας στη Σεβίλλη, το Κέντρο του Μπέργκμαν στο νησάκι Φάρο της Σουηδίας, το Casa Rossa στην πόλη Στρόμπολι της Ιταλίας, το Café des Deux Moulins στο Παρίσι.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το σινεμά του τρομου κυριεύει το φεστιβάλ Βερολίνου

Δύο horror ταινίες έχουν στοιχειώσει το κοινό της Μπερλινάλε μαζί με ένα απολαυστικά παλιομοδίτικο θρίλερ. Το αθηνόραμα πάει Μπερλινάλε, powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/02/2024

Fundamentals of Cinema: Το "Ταξίδι στο Τόκιο" του Γιασουχίρο Όζου στον Δαναό

Η ενότητα προβολών του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συνεχίζει τις προβολές της στην Αθήνα με μια ταινία με μόνιμη θέση στις λίστες με τις κορυφαίες δημιουργίες του παγκόσμιου σινεμά.

Οι 67 ελληνικές συμμετοχές του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Αυτοί είναι οι εγχώριοι τίτλοι που θα παρακολουθήσουμε στη μεγάλη γιορτή του φετινού φεστιβάλ.

Ο σπουδαίος Βιμ Βέντερς μιλά στο "α" για τις "Υπέροχες Μέρες"

Ένας από τους πιο εμβληματικούς Ευρωπαίους σκηνοθέτες μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του για το νέο χαμηλότονα ποιητικό φιλμ του.

Υπέροχες Μέρες

Μια αίσθηση ζεν κυριαρχεί σ' αυτό το μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα, το οποίο αποκαλύπτει πλάνο πλάνο έναν κόσμο τυλιγμένο σε μια βαθιά αστική μελαγχολία. Οσκαρική υποψηφιότητα διεθνούς ταινίας και βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών.

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Ενδιαφέρουσες ιδέες ενσωματώνονται πειστικά στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού.

Ένα Τέλος και Μια Αρχή

Δράμα επιβίωσης που αγγίζει τα όρια του θρίλερ. Ρεαλιστική περιγραφή, στέρεες ερμηνείες, αφηγηματική αναποφασιστικότητα.