Η Μάρθα Καραγιάννη ήταν μια αυθεντική σταρ του σινεμά

Άρρηκτα συνδεδεμένη με την άνθιση του εμπορικού ελληνικού σινεμά η ηθοποιός υπήρξε ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα πρόσωπά του.

gorgones_kai_mages «Γοργόνες και Μάγκες» / ©Φίνος Φιλμ

Χωρίς καν να χρειαστεί να κρατήσει πολλούς πρώτους ρόλους στην καριέρα της, η Μάρθα Καραγιάννη που πέθανε σε ηλικία 82 ετών θα μείνει αξέχαστη ως μία από τις πιο αναγνωρίσιμες ηθοποιούς του ελληνικού σινεμά.

Με πηγαίο ταλέντο στο χορό και την υποκριτική, αλλά και σπάνια κωμική φλέβα, η Καραγιάννη αναδείχθηκε σε κορυφαία καρατερίστα ενσαρκώνοντας ρόλους οι οποίοι απαιτούσαν, βασικά, την ικανότητά της να αφήνει έντονο αποτύπωμα έχοντας λιγοστές σκηνές στη διάθεσή της. Ο Ορέστης Λάσκος ήταν ο πρώτος που της έδωσε θέση σε καστ ("Η Άγνωστος", 1956), όταν ήταν μόλις 17 ετών, για να ταυτιστεί αργότερα με το έργο του Γιάννη Δαλιανίδη. Ήταν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60 που η φήμη της Καραγιάννη απογειώθηκε, με τις ταινίες που πρωταγωνίστησε τότε να ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το ότι μέχρι το θάνατό της υπήρξε ένα εκ των πλέον αναγνωρίσιμων προσώπων του ελληνικού κινηματογράφου.

oi_thalassies_oi_chadres
©Φίνος Φιλμ
"Οι Θαλασσιές οι Χάντρες"

Συγκεκριμένα, φιλμ του Δαλιανίδη όπως τα "Ζητείται Ψεύτης" (1961), "Μερικοί το Προτιμούν Κρύο" (1963), "Κάτι να Καίει" (1964), όπως επίσης τα σουξέ "Οι Θαλασσιές οι Χάντρες" (1967) και "Γοργόνες και Μάγκες" (1968), όπου περιέχεται η διάσημη σεκάνς στην οποία η ηθοποιός ερμηνεύει το τραγούδι "Ο Άντρας που θα Παντρευτώ", υπήρξαν καθοριστικά για την καθιέρωση της Καραγιάννη στην ελληνική ποπ κουλτούρα. Η ίδια μέσω του παιξίματός της απέπνεε μια ενδυναμωτική ελευθεριότητα, σε μια εποχή όπου οι καταπιέσεις παντός τύπου κυριαρχούσαν, έτσι ξεχώριζε από τη διάθεσή της να μη συμμορφωθεί  σε συντηρητικές και οπισθοδρομικές συμβάσεις. Να σημειώσουμε, ακόμα, πως εκείνη την εποχή η Καραγιάννη υποδύθηκε και ένα δραματικό ρόλο, το παραγνωρισμένο "Πεθαίνω Κάθε Ξημέρωμα" (1969) του Νίκου Φώσκολου, απέναντι στον Κώστα Καζάκο.

ziteitai_pseftis
©Φίνος Φιλμ
"Ζητείται Ψεύτης"

Τη δεκαετία του '70 η ηθοποιός αφοσιώθηκε στο θέατρο, με μόλις μία κινηματογραφική εμφάνιση σε ταινία του Δαλιανίδη φυσικά ("Μαριχουάνα Στοπ", 1971), προτού βρει σταθερή παρουσία στις βιντεοπαραγωγές των '80s. Οι τελευταίες φορές που την είδαμε στη μεγάλη οθόνη ήταν το 2008 ("Πεθαίνω για Σένα", Νίκος Καραπαναγιώτης) και το 2014 ("Από Έρωτα", Θοδωρής Αθερίδης).

Η Μάρθα Καραγιάννη έζησε τη ζωή της χωρίς εκπτώσεις, χαρίζοντάς μας στο ενδιάμεσο πολλές μοναδικές κινηματογραφικές αναμνήσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Ντόναλτ Τραμπ βάζει δασμούς 100% και στο Χόλιγουντ

Σε μια ακόμα οικονομικά ακατανόητη κίνηση ο πρόεδρος των ΗΠΑ θέτει νέους σκοπέλους στην αμερικανική κινηματογραφική παραγωγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
05/05/2025

Μη χάσετε το δωρεάν masterclass του δύο φορές υποψήφιου για Όσκαρ Φαίδων Παπαμιχαήλ

Ο κορυφαίος διευθυντής φωτογραφίας βρίσκεται στην Αθήνα για να μιλήσει με τους σινεφίλ και τους επαγγελματίες του κινηματογράφου.

Όλες οι κωμωδίες που θα δούμε στα θερινά το καλοκαίρι

Σπαρταριστές ταινίες, μαύρο χιούμορ, κομεντί και κάθε feelgood τίτλος που βλέπουμε στα σινεμά με ένα UberTaxi.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 8/5

Ανακαλύψτε τις επτά πρεμιέρες που αναμένονται στις μαρκίζες την επόμενη εβδομάδα.

"Hackers": Επέτειος 30 χρόνων για την ταινία που δεν προέβλεψε το μέλλον

Η camp περιπέτεια με την Αντζελίνα Τζολί επένδυσε σε τεχνοφοβικά άγχη που δε γέρασαν καθόλου καλά.

Οι κωμωδίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Rom com, χιούμορ μαύρο ή πικρό και όλα τα feelgood φιλμ που βρίσκουμε στις μαρκίζες.

Θυμάστε τη φάση που ο Ντέιβιντ Μπέκαμ έγινε ταινία;

Στα ‘00s μια κομεντί από την Αγγλία έσκισε ταμεία, καρδιές και… δίχτυα χρησιμοποιώντας το όνομα του διάσημου ποδοσφαιριστή.