Ρομέν Γαβράς: Η νέα ταινία του ταλαντούχου σκηνοθέτη "Athena" έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας

Ποιος είναι ο γιος του μεγάλου σκηνοθέτη, Κώστα Γάβρα;

Athena

Η "Αντιγόνη" του Σοφοκλή είναι ο οδηγός του αιρετικού σκηνοθέτη Ρομέν Γαβράς, γιου του Κώστα, στην τρίτη ταινία που σκηνοθετεί στην καριέρα του.

"Όταν η μοίρα χτυπά, κανένας θνητός δεν μπορεί να απελευθερωθεί από τη δυστυχία". Αυτή η φράση του Σοφοκλή από την Αντιγόνη είναι η προμετωπίδα που επέλεξε ο Ρομέν Γαβράς για τη νέα του ταινία με τον εύγλωττο τίτλο "Αthena", που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο στη διεθνή πλατφόρμα του Netflix.

Athena

Με τον γνώριμο ρυθμό του, με κώδικες αστικής βαρβαρότητας, ψυχολογικής ωμότητας, σε ένα περιβάλλον χάους, απόγνωσης, εκδίκησης, τρία αδέλφια, νεαροί, στα προάστια του Παρισιού, μπαίνουν σε μια δίνη που απηχεί τις αφηγηματικές διαδρομές του αρχαίου δράματος.

Τρεις έφηβοι και το Παρίσι βουλιάζουν στο χάος

To τρέιλερ που έδωσε στη δημοσιότητα το Netflix είναι καθηλωτικό.

Ο ίδιος ο Ρομέν Γαβράς για πρώτη φορά είχε αποκαλύψει τον Ιανουάριο: "Η ταινία θα μοιάζει με αρχαία τραγωδία οπωσδήποτε ως προς τη φόρμα. Όπως και το περιεχόμενο θα έχει αντίστοιχες αναφορές, χωρίς να παραπέμπει απευθείας σε ένα συγκεκριμένο έργο. Είναι όμως σαφώς επηρεασμένη από τα αρχαία κείμενα".

Ο Γαβράς υπογράφει και το σενάριο της ταινίας μαζί με τον Ladj Ly, που είναι γνωστός από το σενάριο που έγραψε για τη γαλλική ταινία "Les Misérables" (Οι Αθλιοι).

To "Αthena" είναι η τρίτη ταινία που σκηνοθετεί ο Ρομέν Γαβράς, μετά το "Οur day will come" και το "The World is Ours", όπου πρωταγωνιστούσαν η Ιζαμπέλ Ατζανί και ο Βενσάν Κασέλ.

Ποιος είναι ο Ρομέν Γαβράς

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος σκηνοθέτης Ρομέν Γαβράς γεννήθηκε το 1981 και είναι γιος του διαπρεπούς σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά. Το 1994 δημιούργησε την καλλιτεχνική κολεκτίβα Kourtrajmé μαζί με τους φίλους του, Ladj Ly (σκηνοθέτρια της ταινίας "Les Misérables”, 2019), JR και Κιμ Σαπιρόν, που ήταν όλοι τους βαθιά επηρεασμένοι από τις ταινίες δράσης, το χιπ χοπ και την κουλούρα των εθνικών μειονοτήτων στις Δυτικές μητροπόλεις.

Οι δυναμικές και ενίοτε σοκαριστικές εικόνες του Ρομέν Γαβράς έχουν γίνει συχνά αντικείμενο δημόσιας συζήτησης και έχουν αναδείξει το ταλέντο του ως σκηνοθέτη. Η ευελιξία και η ικανότητά του να συλλαμβάνει το πνεύμα των καιρών τού επιτρέπουν να δημιουργεί αξέχαστες ταινίες. Για παράδειγμα, το αμφιλεγόμενο βίντεο που έκανε για το κομμάτι "Stress” των Justice έσπασε όλα τα ρεκόρ στο YouTube, όπως συνέβη και με το επόμενο βίντεό του για το "Born Free” της M.I.A., το οποίο πυροδότησε το πρώτο πολιτικό ντιμπέιτ του είδους στο διαδίκτυο.

Το 2012, το βίντεο κλιπ του για το κομμάτι "Bad Girl” της M.I.A. συγκέντρωσε πάνω από 130 εκατομμύρια θεάσεις και του απέφερε τις διακρίσεις του καλύτερου μουσικού βίντεο κλιπ στα βραβεία του MTV, καθώς και του καλύτερου σκηνοθέτη, του καλύτερου βίντεο κλιπ της χρονιάς και του καλύτερου ποπ μουσικού βίντεο κλιπ στα βρετανικά μουσικά βραβεία. Την ίδια χρονιά έκανε το βίντεο κλιπ για το κομμάτι "No Church in The Wild” των Jay-Z και Kanye West, με το οποίο γνώρισε παγκόσμια καταξίωση.

Η κάθε του ταινία είναι ένα γεγονός. Το βίντεο κλιπ του για το κομμάτι "Gosh" του Jamie XX δημιούργησε τεράστια αίσθηση και του απέφερε έναν Χρυσό Λέοντα στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Κανών του 2016.

Μετά την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, με τίτλο "Our Day Will Come” (πρωτότυπος γαλλικός τίτλος: "Notre jour viendra”, 2010), με πρωταγωνιστή τον Γάλλο ηθοποιό Βενσάν Κασέλ, ο Ρομέν κυκλοφόρησε την ταινία "The World Is Yours” ("Ο κόσμος σου ανήκει", 2018), στην οποία έπαιζαν η θρυλική ηθοποιός Ιζαμπέλ Ατζανί, έχοντας πλάι της τους Βενσάν Κασέλ, Καρίμ Λεκλού και Φρανσουά Νταμιέν. Η ταινία παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ των Κανών του 2018, στο πλαίσιο του "Δεκαπενθήμερου Σκηνοθετών" και απέσπασε αρκετές υποψηφιότητες στα βραβεία César.

Ρομέν Γαβράς και Σαρλίζ Θερόν

Ο Γαβράς έχει συνεργαστεί με τον Jay Z, τον Κάνι Γουέστ και άλλους σημαντικούς μουσικούς για τα βίντεοκλιπ τους, ενώ έχει γυρίσει τα διαφημιστικά κορυφαίων οίκων, μεταξύ των οποίων ο Dior, ο Yves Saint Laurent, ο Louis Vuitton κ.ά. Στα γυρίσματα του διαφημιστικού για το άρωμα του Dior συνεργάστηκε με τη Σαρλίζ Θερόν. Όταν της περιέγραψε το νέο μεγάλο εικαστικό πρότζεκτ που ετοιμάζει και που θα παρουσιαστεί στην Αθήνα από το Ιδρυμα Ωνάση, που έχει και την παραγωγή του έργου, η Θερόν σχεδόν απαίτησε να λάβει μέρος σε αυτό! Πρόκειται για το Gener8ion που αποτελείται από τρεις ποπ, πολυμεσικές εγκαταστάσεις, το "Neo Surf", που μας μεταφέρει στην Αθήνα του 2034, το "Εmotions" με την καθηλωτική Σαρλίζ Θερόν και το "Agartha", που μας μεταφέρει στις ΗΠΑ, σε μια αλλόκοτη στρατιά προπαγανδιστών που πιστεύουν ότι η Γη είναι κούφια.

Το πρότζεκτ θα παρουσιαστεί από το Ιδρυμα Ωνάση το φθινόπωρο. Συγκεκριμένα, δύο εγκαταστάσεις θα γίνουν στη Στέγη και μία στη Μάντρα στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Πηγή: Womantoc.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.