79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το «White Noise» του Νόα Μπάουμπακ. Το «α» θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

White_noise

Μπορεί η ταινία η οποία προκάλεσε το μεγαλύτερο οσκαρικό πάταγο των τελευταίων χρόνων, τα "Παράσιτα" του Μπονγκ Τζουν-χο, να έκαναν πρεμιέρα στο φεστιβάλ Κανών, είναι όμως γεγονός πως η Βενετία έχει επιστρέψει δυναμικά εδώ και μια δεκαετία ως ένα πρώτης γραμμής σινε-event που μαζί με το αντίστοιχο του Τορόντο δίνουν το στίγμα της χειμερινής σεζόν η οποία ξεκινά κάθε Σεπτέμβρη. Από τη "Μορφή του Νερού", το "Roma" και το "Joker" ως τη "Χώρα των Νομάδων" και την "Εξουσία του Σκύλου", πολλές από τις κορυφαίες πρόσφατες παραγωγές έφυγαν βραβευμένες από το ιστορικότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ του πλανήτη, το οποίο στις 31 Αυγούστου γιορτάζει τα 79 χρόνια του και εγκαινιάζει το πολυσυλλεκτικό, φιλόδοξο φετινό πρόγραμμά του με τη διασκευή του μυθιστορήματος του Ντον ΝτεΛίλο "White Noise" από τον γνωστό στα ενετικά κανάλια Νόα Μπάουμπακ. Πρωταγωνιστής, όπως και στην "Ιστορία Γάμου" που πρωτοπροβλήθηκε στο Λίντο, ο Άνταμ Ντράιβερ ως καθηγητής ιστορίας, έχοντας δίπλα του την Γκρέτα Γκέργουικ στο ρόλο της τέταρτης συζύγου του και μπροστά του μια τεράστια οικολογική καταστροφή που απειλεί τη ζωή και την πόλη του.

Bardo
"Bardo (or False Chronicle of a Handful of Truths)"

In Netflix we trust
Το "White Noise" είναι η πρώτη παραγωγή του Netflix η οποία ανοίγει επίσημα το φεστιβάλ Βενετίας, με το οποίο η streaming πλατφόρμα έχει στενότατες σχέσεις από το 2018 και τη διαβόητη κόντρα της με τις Κάνες. Έκτοτε, πολλές ταινίες της έχουν κάνει πρεμιέρα στο βορειοϊταλικό θέρετρο, το οποίο συμπεριλαμβάνει επίσης στο διαγωνιστικό line-up του την τρίωρη κωμωδία(;) "Bardo (or False Chronicle of a Handful of Truths)" του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, το γαλλόφωνο νεανικό θρίλερ "Athena" του Ρομέν Γαβράς και το πολυαναμενόμενο "Blonde" του Άντριου Ντόμινικ. Τη δια χειρός Τζόις Κάρολ Όουτς βιογραφία της Μέριλιν Μονρόε με την Άνα ντε Άρμας, την οποία ο Αυστραλός σκηνοθέτης των "Η Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς" και "Σκότωσέ τους Γλυκά" σχεδίαζε να γυρίσει από το 2010 (αρχικά με την Ναόμι Γουότς και κατόπιν με την Τζέσικα Τσαστέιν). Με το μεγαλύτερο μέρος του γυρισμένο ασπρόμαυρο, το διάρκεια 166 λεπτών φιλμ είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής που έχει λάβει το χαρακτηρισμό NC-17 (κάτι σαν "αυστηρά ακατάλληλο") από την αμερικανική λογοκρισία μέσα στο 2022.


Την ισχυρή φετινή αμερικανική παρουσία ενισχύουν το δραματικό "The Whale" του Ντάρεν Αρονόφσκι (Χρυσό Λιοντάρι για τον "Παλαιστή") με τον Μπρένταν Φρέιζερ ως έναν υπέρβαρο, 270 κιλών πατέρα που προσπαθεί να επανενωθεί με την έφηβη κόρη του, το "TÁR" του Τοντ Φιλντ, ο οποίος επιστρέφει πίσω από την κάμερα 16 χρόνια μετά τις "Κρυφές Επιθυμίες", έχοντας την Κέιτ Μπλάνσετ στο ρόλο μιας παγκοσμίου φήμης διευθύντριας ορχήστρας, και οι ταινίες δυο ντοκιμαντεριστών: της βραβευμένης με Όσκαρ για το "Citizenfour" Λόρα Πόιτρας, η οποία βιογραφεί τη διάσημη φωτογράφο Ναν Γκόλντιν στο "All the Beauty and the Bloodshed", και του 92χρονου Φρέντερικ Γουάιζμαν, ο οποίος υπογράφει την αμερικανογαλλική συμπαραγωγή "A Couple", μια αντισυμβατική μυθοπλασία πάνω στη σχέση του Ρώσου λογοτέχνη Λέον Τολστόι και της συζύγου του Σοφία.  

Blonde1
"Blonde"

Το Χρυσό Λιοντάρι της Τζούλιαν Μουρ
Την ύψιστη διάκριση του φεστιβάλ, την οποία θα απονείμει στις 10/9 εφταμελής κριτική επιτροπή με επικεφαλής την Αμερικάνα σταρ Τζούλιαν Μουρ, θα διεκδικήσουν 15 ακόμα φιλμ, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν το αγγλόφωνο "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο ("Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου"), ένας συνδυασμός ιστορίας ενηλικίωσης και ταινίας τρόμου με τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το δράμα μυστηρίου της ανερχόμενης Τζοάνα Χογκ ("The Souvenir") "The Eternal Daughter" με την Τίλντα Σουίντον, το "The Banshees of Inisherin" του Μάρτιν Μακντόνα, ο οποίος επανασυνδέει το ντουέτο Κόλιν Φάρελ  - Μπρένταν Γκλίζον της "Αποστολής στην Μπριζ", αυτή τη φορά με φόντο το ιρλανδικό τοπίο, και μια από τις ταινίες που σίγουρα θα συζητηθούν πολύ, φαβορί για κάποιο βραβείο ερμηνείας, ο "Γιος" ("The Son") του Φλοριάν Ζελέρ. Ο Γάλλος δημιουργός του "Πατέρα" μεταφέρει τώρα στην οθόνη το γραμμένο το 2018 δεύτερο μέρος της οικογενειακής θεατρικής τριλογίας του (το άλλο είναι η "Μητέρα") με πρωταγωνιστές τους Χιου Τζάκμαν, Λόρα Ντερν, Βανέσα Κίρμπι και Άντονι Χόπκινς, μοντέρ τον Γιώργο Λαμπρινό και αυξημένες πιθανότητες για οσκαρικές υποψηφιότητες.

Bones_and_all
"Bones and All"

Οι οικοδεσπότες Ιταλοί επιστρατεύουν νέο αίμα (Αντρέα Παλαόρο, Σουζάνα Νικιαρέλι) και πεπειραμένους auteurs (Τζιάνι Αμέλιο, Εμανουέλε Κριαλέζε), οι Ιρανοί έχουν διπλή παρουσία με τον εκ νέου συλληφθέντα από τις αρχές Τζαφάρ Παναχί ("No Bears") και τον Βαχίντ Τζαλιλβάντ ("Beyond the Wall"), βραβευμένο στην Μπιενάλε με την "Περίπτωση Συνείδησης", την Λατινική Αμερική εκπροσωπεί ο Αργεντινός Σαντιάγο Μίτρε, έχοντας τον Ρικάρντο Νταρίν ως πρωταγωνιστή του ιστορικοπολιτικού "Argentina, 1985", και την Άπω Ανατολή ο Ιάπωνας Κότζι Φουκάντα με το "Love Life", ενώ την τιμή του γαλλικού σινεμά υπερασπίζεται η ντοκιμαντερίστρια Αλίς Ντιόπ με την πρώτη της μυθοπλασία "Saint Omer" και ο Ροσντί Ζεμ σε διπλό ρόλο: ως σκηνοθέτης του "Les Miens" και ως συμπρωταγωνιστής της Βιρζινί Εφιρά στο "Les Enfants des Autres" της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι.


Το ευρύ εκτός συναγωνισμού πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει τέλος μερικά άκρως ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ (από το "Nuclear" του Όλιβερ Στόουν ως το "In Viaggio" του βραβευμένου με Χρυσό Λέοντα και Χρυσό Λιοντάρι Τζιανφράνκο Ρόσι), αλλά και τις τελευταίες ταινίες του πρόσφατα εκλιπόντα Κιμ κι-ντουκ ("Call of God"), του Τι Ουέστ ("Pearl", πρίκουελ του horror thriller "X") και του Πολ Σρέιντερ, ο οποίος ένα χρόνο μετά τον "Μετρητή Καρτών" επιστρέφει στο φεστιβάλ Βενετίας με το "Master Gardener", στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Τζόελ Έντγκερτον και Σιγκούρνι Γουίβερ. 
 

Riget_exodus
"Riget: Exodus"

Έτοιμοι για πεντάωρο Λαρς Φον Τρίερ;

Όπως έχει γίνει καθεστώς πλέον, τα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ προσθέτουν όλο και συχνότερα στο εκτός συναγωνισμού πρόγραμμά τους μεμονωμένα επεισόδια ή ολόκληρους κύκλους τηλεοπτικών σειρών. Έτσι, η φετινή Βενετία θα προβάλλει σε παγκόσμια πρεμιέρα τα δανέζικα σίριαλ δυο πρωτοκλασάτων δημιουργών: το "Riget: Exodus", τον διαρκείας 291΄ τρίτο κύκλο του σουρεαλιστικού "Kingdom" ("Riget") του Λαρς Φον Τρίερ, το οποίο εξελίσσεται σε ένα νοσοκομείο της Κοπεγχάγης, και τον πρώτο κύκλο του νεονουάρ "Copenhagen Cowboy" του Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν ("Drive"), με φόντο τον flashy και υπερβίαιο υπόκοσμο της δανέζικης πρωτεύουσας.

Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για την υποστήριξή της στο επερχόμενο ταξίδι ανταπόκρισης του Φεστιβάλ Βενετίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.