Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

2

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Perimenontas_ton_bojangls

Έχει μια δεκαετία περίπου που η 45χρονη σήμερα Βελγίδα Βιρζινί Εφιρά άρχισε να ξεχωρίζει ως ταλαντούχα καρατερίστα του γαλλόφωνου σινεμά, του οποίου είναι σήμερα μια πρωτοκλασάτη σταρ. Με τολμηρές επιλογές ("Μπενεντέτα"), εμπορικές επιτυχίες ("Στάσου στο Ύψος σου", "Κολύμπα ή Αλλιώς Βυθίσου") και εναλλαγή κωμικών και δραματικών ρόλων έχει αποσπάσει τέσσερις υποψηφιότητες για βραβεία Σεζάρ, έχει συνεργαστεί με τους κορυφαίους παρτενέρ και συνεχίζει να ρισκάρει. Εντυπωσιακή ερμηνεύοντας έναν ιδιαίτερα απαιτητικό χαρακτήρα στο πρόσφατο "Το Μυστικό της Μαντλίν Κόλλινς", δοκιμάζεται τώρα ερμηνευτικά σε έναν ακόμα περίπλοκο συναισθηματικά ρόλο, αυτόν της αλλοπαρμένης Καμίγ. Μιας παρορμητικής, κυκλοθυμικής κι ασυμβίβαστης απέναντι στις κοινωνικές νόρμες γυναίκας την οποία ερωτεύεται με την πρώτη ματιά ο Ζορζ, ένας εξωστρεφής νεαρός που θέλει κι αυτός να ζει στα άκρα.


Ο συγγραφέας Ολιβιέ Μπουρντό περιγράφει με ζωηρό χιούμορ έναν τρελό έρωτα με φόντο την πολύχρωμη δεκαετία του ’60 και ο σκηνοθέτης Ρεζί Ρουανσάρ ("Χτυποκάρδια στο Γραφείο", "Οι Μεταφραστές") τον αναβιώνει με κινηματογραφικό κέφι. Ακόμα κι όταν μπαίνει στο κάδρο ο γιος του ζευγαριού Γκαρί, ένα παιδί με αναπτυγμένη φαντασία κι άκρως φιλελεύθερη οικογενειακή ανατροφή, το "Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς" παραμένει μια ανώδυνα ανάλαφρη, παιχνιδιάρικη κι απενοχοποιημένη κομεντί εποχής, η οποία αρχίζει να σκοτεινιάζει τους τόνους της όταν η πραγματικότητα τρυπώνει στην ανέμελη φούσκα στην οποία ζουν ονειρεμένα, μα απερίσκεπτα οι amants fous Ζορζ και Καμίγ.


Μια αλληγορία για την ουτοπική δεκαετία του ’60; Ο Ρουανσάρ παραδίδει τα αφηγηματικά ηνία στην Βιρζινί Εφιρά και τον αντιφατικό, τραγικό από ένα σημείο και μετά χαρακτήρα της, αγωνιζόμενος να συμμαζέψει μια τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει μονοδιάστατα πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της. Υπερβολική σε διάρκεια, ανακυκλώνει την εναλλαγή διαθέσεων, διατηρεί μια σοβαροφανή αφήγηση off και δεν βρίσκει ποτέ ισορροπία στην κωμικοτραγική προσέγγιση που προσπαθεί να υιοθετήσει ως στάση ζωής απέναντι σε μια πεζή πραγματικότητα την οποία μπορεί να χρωματίσει μόνον η ανεξέλεγκτη, απελευθερωτική (καλλιτεχνική) φαντασία.

Γαλλία, Βέλγιο. 2022. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

En Attendant Bojangles
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ρεζί Ρουανσάρ

Παράφορα ερωτευμένοι, ο Ζορζ και η Καμίγ προσπαθούν να κρατήσουν τη σχέση τους μακριά από μικροαστικά στερεότυπα και να μεγαλώσουν το γιο τους Γκαρί με αντισυμβατική ελευθερία. Αλλά η πραγματικότητα έχει διαφορετικά σχέδια…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι νικήτριες ταινίες των 31ων Νυχτών Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που απέσπασαν τις δάφνες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
13/10/2025

Τι νέο θα δεις στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Όλες οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 16/10.

Όλα όσα είπε ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μαζί με το γιο του Ρόναν και τη Δάφνη Οικονόμου, ο οσκαρικός ηθοποιός βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της "Ανεμώνης".

Όλα όσα περιμένουμε να δούμε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Μία μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου επιστρέφει μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα.

Η αμίμητη Νταϊάν Κίτον μέσα από 5 καθοριστικές ταινίες

Μια λίστα τίτλων που αποδεικνύουν γιατί δε θα υπάρξει καμία άλλη ηθοποιός σαν την οσκαρική Αμερικανίδα.

Η Production Designers Week Greece 2025 φωτίζει το μέλλον της σκηνογραφίας

Η σκηνογραφία του μέλλοντος αποκαλύπτεται στο Ρομάντσο, μέσα από ένα πάνελ όπου η τέχνη συνομιλεί με τα SFX, το 3D και την τεχνητή νοημοσύνη.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου

Χρυσός Φοίνικας, Λούκα Γκουαντανίνο, Κιάνου Ριβς και Ίθαν Χοκ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.