The Gray Man

1,5
the_gray_man1

Το καλλιτεχνικό δίδυμο των αδερφών Ρούσο δεν έφτασε να σκηνοθετεί τυχαία την πιο δαπανηρή ταινία στην ιστορία του Netflix. Προτού έρθει η ώρα του "Gray Man", είχαν προηγηθεί τα ιστορικά εισπρακτικά σουξέ των δύο υπερηρωικών "Εκδικητών" και η επίσης Netflix-ική περιπέτεια "Τάιλερ Ρέικ: Η Φυγάδευση", την οποία μπορεί να μη σκηνοθέτησαν, αλλά όντας παραγωγοί βοήθησαν να σπάσει ρεκόρ θεάσεων στην πλατφόρμα. Επομένως, ήταν αυτονόητο πως ο streaming κολοσσός θα εμπιστευόταν τους Ρούσο στο πιο κοστοβόρο πρότζεκτ του, το οποίο επιπλέον έχαιρε λουσάτων πρωταγωνιστών.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ υποδύεται έναν επιδέξιο πράκτορα της CIA, ο οποίος στρέφεται εναντίον της υπηρεσίας του όταν ανακαλύπτει ορισμένα σκοτεινά μυστικά. Το κυνηγητό που εξαπολύεται ανά τον κόσμο αναλαμβάνει ένας παρανοϊκός πρώην πράκτορας (Κρις Έβανς), τη στιγμή που ρόλο-κλειδί στην κόντρα κρατά άλλη μία special agent (Άνα ντε Άρμας).

the_gray_man2

Χωρίς ίχνος διάθεσης να τολμήσουν κάτι ξεχωριστό, οι Ρούσο κάνουν τα απολύτως απαραίτητα για να διεκπεραιώσουν τη δουλειά τους. Πρωτίστως, επενδύουν τον λουσάτο προϋπολογισμό τους σε εκκωφαντικά καταιγιστικές μα και φλύαρες σκηνές δράσης, οι οποίες μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνουν την ανούσια ισοπέδωση μιας ευρωπαϊκής πόλης. Όποτε η σκόνη καταλαγιάζει –όχι για πολύ–, τα ηνία παίρνει ένα τεμπέλικα γραμμένο σενάριο που θυμίζει 90s περιπέτεια της σειράς, αλλά χωρίς το ανεπιτήδευτο φαν που, συνήθως, έκανε απολαυστικά αυτά τα φιλμ. Είναι ενδεικτικό πως όταν η πλοκή φτάνει στα μισά, είναι στοίχημα αν θυμούνται και οι ίδιοι οι ηθοποιοί γιατί ξεκίνησαν να πυροβολούν ο ένας τον άλλο ανά την υφήλιο.

Ένα επιπλέον πρόβλημα με το "Gray Man" εντοπίζεται στις βεβιασμένες απόπειρες των Ρούσο να φανούν αστείοι αλλά και σοβαροί ταυτόχρονα. Οι υποτιθέμενες δηλητηριώδεις ατάκες του Γκόσλινγκ περνούν απαρατήρητες, ενώ ο ελάχιστα πειστικός Έβανς ερμηνεύει με επιτηδευμένο coolness το ρόλο του αλλοπρόσαλλου κακού. Έτσι, η ταχείας κατανάλωσης περιπέτεια οδηγείται σε μια προδιαγεγραμμένη κατακλείδα η οποία, φυσικά, αφήνει υποσχέσεις συνέχειας…

Τσεχία, ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

The Gray Man

1,5
  • Κατασκοπική
  • 2022
  • Διάρκεια: 122 '
  • Άντονι και Τζο Ρούσο

Όταν ένας κορυφαίος πράκτορας της CIA ανακαλύπτει σκοτεινά μυστικά της υπηρεσίας, στρέφεται εναντίον της, πυροδοτώντας ένα ανελέητο κυνηγητό ανά την υφήλιο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.