Portugal Now!: Το ΚΙΝΟ Athens μας συστήνει την πορτογαλική κινηματογραφική γλώσσα

Το Bios φιλοξενεί το 2ο Φεστιβάλ Πορτογαλικού Κινηματογράφου της Αθήνας και 5 ταινίες νέων δημιουργών που τολμούν να ξεπεράσουν παλαιότερες μοντερνιστικές συμβάσεις.

Portugal Now!: Το ΚΙΝΟ Athens μας συστήνει την πορτογαλική κινηματογραφική γλώσσα

Το ΚΙΝΟ Athens, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Πορτογαλίας στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Camões και το Bios διοργανώνουν τον Ιούνιο, καθώς και την πρώτη Πέμπτη του Ιουλίου, ένα , παφιέρωμα στον σύγχρονο Πορτογαλικό Κινηματογράφοαρουσιάζοντας τη δεύτερη έκδοσή του, με τίτλο "Πορτογαλία Τώρα!" (Portugal Now!) – 2ο Φεστιβάλ Πορτογαλικού Κινηματογράφου της Αθήνας.

Σε μία προσπάθεια γνωριμίας με την πορτογαλική κινηματογραφική γλώσσα, θα προβληθούν 5 μεγάλου μήκους ταινίες, στα όρια της οπτικής τέχνης και του κινηματογράφου, που έχουν αναγνωριστεί διεθνώς ως αντιπροσωπευτικές ενός φρέσκου ρεύματος στον πορτογαλικό κινηματογράφο. Οι ταινίες του αφιερώματος, εκτός από τις ματιές που προσφέρουν στην πορτογαλική πραγματικότητα, δείχνουν ότι νέοι και νέες δημιουργοί τολμούν να ξεπεράσουν παλαιότερες μοντερνιστικές συμβάσεις, να πειραματιστούν με τα κινηματογραφικά είδη και τη φόρμα, αλλά και να αναπτύξουν νέες μορφές αφήγησης που συνάδουν με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κόσμου. Από τις πρώιμες επιρροές της αποικιοκρατίας περνάμε σε μία διερεύνηση των ανθρώπινων σχέσεων μεταξύ οικογενειών, έχοντας ως  κινητήριο μοχλό το ταξίδι και τη μετακίνηση μέσω θάλασσας και στεριάς.  

Η πρώτη ταινία του αφιερώματος που θα προβληθεί την Πέμπτη 9 Ιουνίου, "Η Μεταμόρφωση των Πουλιών” είναι (2020) της Catarina Vasconcelos, η Πορτογαλική επίσημη συμμετοχή για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το 2ο Φεστιβάλ Πορτογαλικού Κινηματογράφου της Αθήνας θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 7 Ιουλίου, με ένα καλοκαιρινό dj set από τον παραγωγό του En Lefko, Σάκη Τσιτομενέα, στην ταράτσα του Bios.

"Η Μεταμόρφωση των Πουλιών”

To KINO Athens, μέλος του Athens Culture Net (ACN) του Δήμου Αθηναίων, είναι μιας διεθνής πλατφόρμα διοργάνωσης προβολών, που γεφυρώνουν το σινεμά με τις εικαστικές τέχνες, μέσω του ήχου και της κινούμενης εικόνας, προ(σ)καλώντας τους θεατές να επαναπροσδιορίσουν τα όσα ήξεραν μέχρι τώρα για τις οπτικές τέχνες. To KINO Athens εμπνέεται από τη μακροχρόνια ιστορία των εναλλακτικών art spaces της Νέας Υόρκης και εξερευνά συνεχώς νέους τρόπους αναπαράστασης, συνδυάζοντας τα διάφορα είδη τέχνης με το πειραματικό σινεμά και το ντοκιμαντέρ.

Πρόγραμμα Προβολών 

Οι Μεταμορφώσεις των Πουλιών (Catarina Vasconcelos, 2020) 

Ο Ενρίκε και η Μπεατρίς παντρεύτηκαν ανήμερα των εικοστών πρώτων γενεθλίων της. Ο Ενρίκε, αξιωματικός του ναυτικού, περνά μεγάλο μέρος της ζωής του στη θάλασσα. Πίσω στην ξηρά, η Μπεατρίς, που έχει μάθει τα πάντα για τη ζωή μέσα από την αγάπη της για τα φυτά, φροντίζει τα έξι παιδιά της οικογένειας. Ο Ζασίντου (Υάκινθος), ο μεγαλύτερος γιος και συγχρόνως πατέρας της σκηνοθέτιδος, βλέπει στα όνειρά του ότι είναι πουλί. Σε μια ιστορία παλιά όσο κι ο άνθρωπος, ο θάνατος εισβάλλει σαν απρόσκλητος επισκέπτης. Ένα ταξίδι μεταμόρφωσης, γεμάτο καρδιά και ζεστασιά, που ψηλαφεί το πένθος και την απώλεια, βγάζοντας ρίζες και φτερά την ίδια ακριβώς στιγμή.
Πέμπτη 9 Ιουνίου | 9 μ.μ.

Djon Africa (Filipa Reis, João Miller Guerra, 2018)

Ο καλόκαρδος Μιγκέλ με το ψευδώνυμο Tibars, ή αλλιώς Djon África, γεννημένος και μεγαλωμένος στην Πορτογαλία – αγαπά τις γυναίκες και ζει μια ανέμελη ζωή. Αν κάποιος τον κρίνει, εκείνος του παραθέτει το παλιό τραγούδι του Frank Sinatra: "I do it My Way”. Μέχρι που μια μέρα, ένας άγνωστος του λέει ότι είναι φτυστός ο πατέρας του, "player και απατεώνας”. Ο πατέρας του, τον οποίο δε γνώρισε ποτέ! Αυτή η συναρπαστική ανακάλυψη τον κάνει να αλλάξει στάση. ιδίως όταν η γιαγιά του, που πάντα τον φρόντιζε, αρχίζει να μιλάει για την οικογένειά του: για το πώς ο πατέρας του ήταν στη φυλακή, πόσο λυπημένος ήταν ο Μιγκέλ όταν ήταν μικρός όταν δεν μπορούσε να τον δει, πώς ο πατέρας του εξορίστηκε στο Πράσινο Ακρωτήριο. Έτσι, ο Μιγκέλ πηγαίνει εκεί για να τον επισκεφτεί. Ποιος είναι αυτός ο άντρας;
Πέμπτη 16 Ιουνίου | 9 μ.μ.

Ama-San (Cláudia Varejão, 2016)

Μια βουτιά, το μεσημεριανό φως του ήλιου διαπερνά το νερό. Ο αέρας και στους δύο πνεύμονες θα πρέπει να είναι αρκετός, έτσι ώστε να μπορέσουν να ξεκολλήσουν τα αμπαλόνε από τα βράχια, στον βυθό του Ειρηνικού Ωκεανού. Χωρίς την υποστήριξη κάποιας συσκευής παροχής αέρα, ή άλλα εργαλεία που να επιτρέπουν την υποβρύχια αναπνοή, το σώμα ως σύνολο καλείται να φτάσει στα όριά του. Στο Wagu, ένα ψαροχώρι στη χερσόνησο Ise, τρεις γυναίκες, η Matsumi, η Mayumi και η Masumi βουτούν καθημερινά, χωρίς να ξέρουν τι θα βρουν. Κάτω από το νερό, τα εύθραυστα σώματά τους μετατρέπονται θαλάσσιους κυνηγούς. Οι Ama-San βουτούν με αυτόν τον τρόπο στην Ιαπωνία, για περισσότερα από 2000 χρόνια.
Πέμπτη 23 Ιουνίου | 9 μ.μ.

Desterro (Maria Clara Escobar, 2020)

Η ταινία ακολουθεί τη ζωή ενός ζευγαριού από την Βραζιλία, της Λόρα και του Ισραήλ. Είναι γύρω στα τριάντα κι έχουν έναν πεντάχρονο γιο, τον Λούκας. Ζουν μαζί, αλλά φαίνεται να έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους ο ένας για τον άλλον. Η σχέση τους μοιάζει να οδεύει προς τα βράχια κι ο μόνος που φαίνεται να ψάχνει ακόμα κάτι από τη ζωή είναι ο Λούκας. Η Λόρα αρχίζει να αισθάνεται τα προειδοποιητικά σημάδια μιας επικείμενης καταστροφής και στη συνέχεια εξαφανίζεται. Όταν ο Ισραήλ μαθαίνει ότι η Λόα είναι νεκρή και το σώμα της βρίσκεται στην Αργεντινή, δεν το λέει σε κανέναν – ούτε καν στον γιο τους. Καθώς δεν παντρεύτηκαν ποτέ και δεν έχουν χρήματα στην άκρη, ο Ισραήλ έρχεται αντιμέτωπος με την πρόκληση να φέρει το σώμα της Λόρα στο σπίτι. 
Πέμπτη 30 Ιουνίου | 9 μ.μ.

Jack’s Ride (Susana Nombre, 2021)

Σε ηλικία 63 ετών και σχεδόν συνταξιούχος, ο Joaquim αναγκάζεται να ακολουθήσει τους κανόνες του κέντρου εργασίας, για να μπορέσει να εισπράξει τα επιδόματα ανεργίας. Παρά το γεγονός ότι γνωρίζει ότι δεν θα επιστρέψει ποτέ στην ενεργό δράση, είναι αναγκασμένος να πηγαίνει από εταιρεία σε εταιρεία, ζητώντας ένσημα, για να επιβεβαιώσει ότι ψάχνει για δουλειά. Στη διάρκεια των ταξιδιών του, αναπολεί τη ζωή του ως μετανάστης στις ΗΠΑ, όπου εργαζόταν ως οδηγός ταξί στη Νέα Υόρκη κι έζησε τα πολλαπλά κραχ της Wall Street.
Πέμπτη 7 Ιουλίου | 9 μ.μ.

Μετά την προβολή, θα ακολουθήσει dj set από τον παραγωγό του En Lefko, Σάκη Τσιτομενέα, στην ταράτσα του Bios με φόντο την Ακρόπολη.

Είσοδος Ελεύθερη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/02/2023

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.

Στον Ανοιχτό Δρόμο

Ο συννεφιασμένος ρεαλισμός της Κέλι Ρέιχαρντ, ο πίνακας του Άντριου Γουέιεθ "Christina’s world" και το απέραντο αμερικανικό τοπίο εμπνέουν ένα αργό, μελαγχολικό και υπνωτιστικό χρονικό θηλυκής ενηλικίωσης.