Men

1

Ατμοσφαιρικό θρίλερ που ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους «Εφιάλτες» του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά «μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι.

Men

Συγγραφέας ο οποίος γνώρισε επιτυχία με την "Παραλία", ο Άλεξ Γκάρλαντ δεν συμμετείχε στη σεναριακή διασκευή του μυθιστορήματός του, αλλά γνωρίστηκε μέσω αυτής με το σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ, για τον οποίο έγραψε τα δύο πρώτα σενάριά του ("28 Μέρες Μετά", "Sunshine"). Πιστός στην επιστημονική φαντασία, συνέχισε με τα "Μη μ’ Αφήσεις Ποτέ" και "Dredd", ώσπου κάθισε στη σκηνοθετική καρέκλα, εντυπωσιάζοντας με το "Από Μηχανής" (2015). Το εξαιρετικά φιλόδοξο, μα αποτυχημένο "Annihilation" (2018) ανακύκλωσε κάποιες από τις σταθερές θεματικές του –τα όρια της ανθρώπινης συνείδησης, το τίμημα της τεχνολογικής εξέλιξης, οι ελεύθερες ή προκαθορισμένες επιλογές μας, η αντιπαράθεση των δύο φύλων– τις οποίες συναντάμε ξανά στο "Men", που έκανε πρεμιέρα στο "Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών" του Φεστιβάλ Κανών.


Όπως και στο "Annihilation", πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή γυναίκα, η οποία έχει βιώσει μια τραυματική απώλεια. Αμέσως μετά, η πρώτη έφυγε για μια αποστολή στο Διάστημα, ενώ η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες σε μια απομονωμένη έπαυλη στην αγγλική εξοχή. Σε μια βόλτα της στο δάσος βλέπει από μακριά έναν γυμνό άντρα που την παρακολουθεί, ενώ διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.


Καθώς ο Γκάρλαντ παγιδεύει την ηρωίδα του όλο και βαθύτερα σ’ έναν υπαρξιακό εφιάλτη, το ατμοσφαιρικό θρίλερ του ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους "Εφιάλτες" του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά "μητέρα!" του Ντάρεν Αρονόφσκι. Ό,τι αρχικά υπονοείται, από ένα σημείο και μετά εισβάλλει θορυβωδώς στο κάδρο, με τους χοντροκομμένους συμβολισμούς –τοξική αρρενωπότητα, κοινωνική βία, ευνουχιστική ηθική– να καταστρέφουν κάθε αίσθηση αμφιβολίας, μέτρου και κομψότητας.

Μ. Βρετανία. 2022. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Men

1
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άλεξ Γκάρλαντ

Ύστερα από μια προσωπική τραγωδία, η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες στην αγγλική εξοχή και σε μια απομονωμένη έπαυλη. Εκεί νιώθει ότι κάποιος την παρακολουθεί, ενώ οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.