Men

1

Ατμοσφαιρικό θρίλερ που ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους «Εφιάλτες» του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά «μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι.

Men

Συγγραφέας ο οποίος γνώρισε επιτυχία με την "Παραλία", ο Άλεξ Γκάρλαντ δεν συμμετείχε στη σεναριακή διασκευή του μυθιστορήματός του, αλλά γνωρίστηκε μέσω αυτής με το σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ, για τον οποίο έγραψε τα δύο πρώτα σενάριά του ("28 Μέρες Μετά", "Sunshine"). Πιστός στην επιστημονική φαντασία, συνέχισε με τα "Μη μ’ Αφήσεις Ποτέ" και "Dredd", ώσπου κάθισε στη σκηνοθετική καρέκλα, εντυπωσιάζοντας με το "Από Μηχανής" (2015). Το εξαιρετικά φιλόδοξο, μα αποτυχημένο "Annihilation" (2018) ανακύκλωσε κάποιες από τις σταθερές θεματικές του –τα όρια της ανθρώπινης συνείδησης, το τίμημα της τεχνολογικής εξέλιξης, οι ελεύθερες ή προκαθορισμένες επιλογές μας, η αντιπαράθεση των δύο φύλων– τις οποίες συναντάμε ξανά στο "Men", που έκανε πρεμιέρα στο "Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών" του Φεστιβάλ Κανών.


Όπως και στο "Annihilation", πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή γυναίκα, η οποία έχει βιώσει μια τραυματική απώλεια. Αμέσως μετά, η πρώτη έφυγε για μια αποστολή στο Διάστημα, ενώ η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες σε μια απομονωμένη έπαυλη στην αγγλική εξοχή. Σε μια βόλτα της στο δάσος βλέπει από μακριά έναν γυμνό άντρα που την παρακολουθεί, ενώ διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.


Καθώς ο Γκάρλαντ παγιδεύει την ηρωίδα του όλο και βαθύτερα σ’ έναν υπαρξιακό εφιάλτη, το ατμοσφαιρικό θρίλερ του ξεκινά υποβλητικά, θυμίζοντας τους "Εφιάλτες" του Ρόμπερτ Άλτμαν, μεταλλάσσεται όμως άκομψα σε μια υστερική ψυχαναλυτική αλληγορία αλά "μητέρα!" του Ντάρεν Αρονόφσκι. Ό,τι αρχικά υπονοείται, από ένα σημείο και μετά εισβάλλει θορυβωδώς στο κάδρο, με τους χοντροκομμένους συμβολισμούς –τοξική αρρενωπότητα, κοινωνική βία, ευνουχιστική ηθική– να καταστρέφουν κάθε αίσθηση αμφιβολίας, μέτρου και κομψότητας.

Μ. Βρετανία. 2022. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Men

1
  • Τρόμου
  • 2022
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άλεξ Γκάρλαντ

Ύστερα από μια προσωπική τραγωδία, η Χάρπερ αποσύρεται για λίγες εβδομάδες στην αγγλική εξοχή και σε μια απομονωμένη έπαυλη. Εκεί νιώθει ότι κάποιος την παρακολουθεί, ενώ οι κάτοικοι του χωριού τής συμπεριφέρονται ολοένα πιο παράξενα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
12/12/2025

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 11 Δεκεμβρίου.

Στο "Αν Είχα Πόδια Θα σε Κλοτσούσα", η Ρόουζ Μπερν διεκδικεί το πρώτο της Όσκαρ

Στη νέα δραματική ταινία της Μέρι Μπρόνσταϊν, η Αυστραλή ηθοποιός ισορροπεί ανάμεσα στην απόγνωση και τη μαύρη κωμωδία, αποσπώντας την Αργυρή Άρκτο στην Μπερλινάλε του 2025.

Η αριστουργηματική "Γκαρσονιέρα" του Μπίλι Γουάιλντερ σε μία δωρεάν χριστουγεννιάτικη προβολή

Η βραβευμένη με πέντε Όσκαρ κομεντί μας επιστρέφει πίσω στην εποχή του χρυσού Χόλιγουντ.