Ο Χρυσός Φοίνικας του φεστιβάλ Κανών στο "Τρίγωνο της Θλίψης" του Ρούμπεν Έστλουντ

Με άρωμα Ελλάδας το μεγάλο βραβείο της 75ης διοργάνωσης, μιας και η ξέφρενη πολιτική σάτιρα του Σουηδού δημιουργού του «Τετραγώνου», επίσης βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα το 2017, έχει γυριστεί στη χώρα μας.

To_trigono_ths_thlipsis1

Πολλοί ήταν οι σκηνοθέτες οι οποίοι επανάλαβαν τον εαυτό τους σ' αυτό το φεστιβάλ, άλλοι με ικανοποιητικότατα (Χιροκάζου Κόρε-έντα) κι άλλοι με μέτρια (αφοί Νταρντέν, Κλερ Ντενί, Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ) αποτελέσματα. Στους τελευταίους ανήκει και ο ευφυής Σουδός Ρούμπεν Έστλουντ, του οποίου η χοντροκομμένη όσο και βιτριολική αντικαπιταλιστική σάτιρα "Το Τρίγωνο της Θλίψης" συγκίνησε την κριτική επιτροπή του Βενσάν Λιντόν και απέσπασε προς μεγάλη έκπληξη όλων τον Χρυσό Φοίνικα. Έτσι, με την έκτη ταινία του, γυρισμένη και στο Κατάκολο και την παραλία της Χειλιαδούς στην Εύβοια, ο 48χρονος Έστλουντ προστίθεται στην ελίτ των κινηματογραφικών δημιουργών που έχουν αποσπάσει δυο διαγωνιστικούς Χρυσούς Φοίνικες στις Κάνες. Οι υπόλοιποι είνια οι Φράνσις Κόπολα, Μπίλε Όγκαστ, Μίκαελ Χάνεκε, Εμίρ Κουστουρίτσα, Ζαν – Πιέρ και Λικ Νταρντέν, Σοέι Ιμαμούρα, Αλφ Σιόμπεργκ και Κεν Λόουτς.

Οι υπόλοιπες βραβεύσεις ήταν από αναμενόμενες (Λούκας Ντοντ, Παρκ Τσαν-γουκ) μέχρι απρόσμενες (Κλερ Ντενί), αφήνοντας εντελώς έξω τα φιλμ των Κρόνενμπεργκ, Κέλι Ρέινχαρντ, Κριστιν Μουνγκίου, Κίριλ Σερεμπρένικοφ και επιβραβεύοντας την ισχυρή παρουσία του βέλγικου σινεμά στο φετινό φεστιβάλ με τρία βραβεία σε τρεις ταινίες - "Close", "Τόρι και Λοκίτα", "Οκτώ Βουνά".

Οι νικητές του φεστιβάλ των Κανών 2022:

Χρυσός Φοίνικας: "Το Τρίγωνο της Θλίψης" (Ρούμπεν Έστλουντ)
Μεγάλο Βραβείο (εξ ημισείας): "Stars at Noon" (Κλερ Ντενί), "Close" (Λούκας Ντοντ)
Βραβείο Σκηνοθεσίας: "Decision to Leave" (Παρκ Τσαν-γουκ)
Βραβείο της Επιτροπής (εξ ημισείας): "ΕΟ" (Γιέρζι Σκολιμόφσκι), "Οκτώ Βουνά" (Φελίξ Βαν Γκρόνινγκεν, Σαρλότ Βερντερμίρς)
Σενάριο: Ταρίκ Σαλέχ ("Boy From Heaven")
Αντρικός Ρόλος: Σονγκ Κανγκ-χο ("Broker")
Γυναικείος Ρόλος: Ζαρ Εμίρ Εμπραΐμ ("Holy Spider")
Ειδικός Χρυσός Φοίνικας των 75 Χρόνων: Ζαν - Πιέρ και Λικ Νταρντέν ("Τόρι και Λοκίτα")
Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους: "The Water Murmurs" (ΤσιανγκίνγκΤσεν)
Ειδικό Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους: "Lori" (Αμπινάς Mπικράμ Σαχ)
Χρυσή Κάμερα: "War Pony" (Τζίνα Γκαμέλ, Ράιλι Κίου)
Βραβείο τμήματος "Ένα Κάποιο Βλέμμα": "Les Pirs" (Λιζ Ακοκά και Ρομάν Γκερέ)
Βραβείο τμήματος "Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών": "Un Beau Matin" (Μία Χάνσεν - Λαβ)
Βραβείο τμήματος "Εβδομάδα Κριτικής": "El Jauria" (Αντρές Ραμίρεζ Πουλίδο)
Βραβείο FIPRESCI (Διαγωνιστικό πρόγραμμα): "Οι Αδελφοί της Λέιλα" (Σαΐντ Ρουσταΐ)

Διαβάστε όλες τις ανταποκρίσεις του "α" από το 22ο Φεστιβάλ Κανών εδώ.

Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για τη βοήθεια πραγματοποίησης του ταξιδιού στις Κάνες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

4 σπουδαίες ταινίες για το Ολοκαύτωμα που δεν έχετε δει

Τιμούμε την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος βλέποντας ξανά φιλμ που απεικόνισαν με ανατριχιαστική ευστοχία το οδυνηρό γεγονός.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
27/01/2023

Ο σκηνοθέτης Χλίνουρ Πάλμασον στην επική "Χώρα του Θεού"

Συζητάμε με τον βραβευμένο Σκανδιναβό σκηνοθέτη ενός εκ των πιο εντυπωσιακών arthouse φιλμ των τελευταίων ετών, το οποίο αναπαριστά τη μαγευτική και απάτητη Ισλανδία του 19ου αιώνα.

Το ελληνικό σινεμά από την αρχή στο Untold Φιλμ Φέστιβαλ

Η νέα κινηματογραφική διοργάνωση φιλοδοξεί να γίνει θεσμός, συστήνοντας στους σινεφίλ εγχώρια φιλμ που… διέφυγαν από τα γραφεία διανομής.

Η Χώρα του Θεού

Αιώνιο και εφήμερο συγκρούονται σε ένα μυστικιστικής ατμόσφαιρας, σιωπηλό και εικαστικά εντυπωσιακό χερτζογκικό έπος πάνω στην αυτοκαταστροφική ανθρώπινη ματαιοδοξία και το ακατάλυτο φυσικό μεγαλείο.

Joyland

Ξεπερνώντας τα μελοδραματικά προσκόμματα, η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα ακτινογραφεί διεισδυτικά την πατριαρχική ασιατική/ μουσουλμανική πραγματικότητα και τα ανίκητα κοινωνικά ταμπού της.

Νοσταλγία

Γκανγκστερικό δράμα με στιβαρή ματιά και παλιομοδίτικη κοψιά, το οποίο διαχειρίζεται με αφηγηματική σιγουριά μια προβλέψιμη ιστορία αναπόδραστου παρελθόντος και επώδυνης νοσταλγίας.

Εκτός Ελέγχου

Καθαρόαιμη περιπέτεια στον αυτόματο πιλότο, η οποία αποφεύγει τις υπερβολικές αναταράξεις, ακολουθώντας ένα συνετά προβλέψιμο μέχρι κεραίας σχέδιο πτήσης.