Πώς επηρεάζει ο κινηματογράφος τις συνήθειες των Ελλήνων;

Μια έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως το 77% υποστηρίζει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα.

cinema © shutterstock

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών, η Mastercard, επίσημος χορηγός του Φεστιβάλ, παρουσίασε τη νέα της έρευνα, αναλύοντας τον αντίκτυπο που έχει ο κινηματογράφος στις συνήθειες των θεατών, με το 42% των Ελλήνων ερωτηθέντων να δηλώνει πως οι ταινίες έχουν επηρρεάσει σημαντικά τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο.  

Τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν πως το 77% των Ελλήνων δηλώνει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα και έχουν επηρεάσει τις απόψεις τους σε σημαντικά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής αλλαγής (41% έναντι 49% των Ευρωπαίων), της φυλετικής ισότητας (39% έναντι 41% των Ευρωπαίων) και των δικαιωμάτων των γυναικών (22% έναντι 33% των Ευρωπαίων).

Η πανδημία μετέβαλλε σημαντικά τις συνήθειες των θεατών, καθώς, μετά την πανδημία, ο μέσος Ευρωπαίος περνά πάνω από 230 ώρες – ή 9,5 ημέρες – το χρόνο μπροστά από τη μεγάλη οθόνη ή την τηλεόραση στο σπίτι. Δύο στους πέντε (39%) δηλώνουν επίσης πως ανέπτυξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο τώρα, απ΄ ό,τι πριν την πανδημία, ενώ το 61% εκτιμά πλέον το να πηγαίνει στον κινηματογράφο, περισσότερο από τα υλικά αγαθά. Παράλληλα, ο μέσος Έλληνας θεατής αφιερώνει περίπου 186 ώρες – ή 7.75 ημέρες – βλέποντας ταινίες στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.

Επιπλέον, η έρευνα αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι θεατές επιλέγουν μία ταινία, με το 88% των Ελλήνων θεατών να δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για καθαρή ψυχαγωγία. Παράλληλα, το 41% δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για να μάθει περισσότερα για τον κόσμο και το 30% επιλέγει ταινίες ψυχολογικού περιεχομένου, ενώ το 24% διαλέγει μια ταινία για να ενημερωθεί για τις παγκόσμιες τάσεις. 

Παράλληλα, το 53% των Ελλήνων ερωτηθέντων επεσήμανε πως έχει μάθει για ένα κοινωνικό ζήτημα που προηγουμένως αγνοούσε μέσω της δύναμης του κινηματογράφου, με το 26% να αποκαλύπτει ότι έχει υποστηρίξει έναν κοινωνικό σκοπό μετά την παρακολούθηση μίας ταινίας για το θέμα. Σχεδόν οι μισοί (45%) ισχυρίζονται ότι φεύγουν από τον κινηματογράφο νιώθοντας περισσότερη έμπνευση, ενώ το ίδιο ποσοστό υποστηρίζει ότι μία ταινία μπορεί να είναι πιο επιδραστική από τα βιβλία, για τη διάδοση σημαντικών μηνυμάτων. 

Η Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing, Europe στη Mastercard δήλωσε: "Ο κινηματογράφος, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης, μας προσκαλεί και μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τη ζωή μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Οι ταινίες έχουν τη δύναμη να μας συγκινούν, να μας καθοδηγούν, να μας εκπαιδεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο μας προς το καλύτερο. Η έρευνα της Mastercard ανέδειξε πως η επιρροή του κινηματογράφου έχει συνεχώς αυξανόμενη απήχηση στην ευρύτερη κοινωνία και είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι βλέποντας το Φεστιβάλ Καννών να αναδεικνύει έργα που αφήνουν το δικό τους στίγμα."
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.