Πώς επηρεάζει ο κινηματογράφος τις συνήθειες των Ελλήνων;

Μια έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως το 77% υποστηρίζει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα.

cinema © shutterstock

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών, η Mastercard, επίσημος χορηγός του Φεστιβάλ, παρουσίασε τη νέα της έρευνα, αναλύοντας τον αντίκτυπο που έχει ο κινηματογράφος στις συνήθειες των θεατών, με το 42% των Ελλήνων ερωτηθέντων να δηλώνει πως οι ταινίες έχουν επηρρεάσει σημαντικά τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο.  

Τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν πως το 77% των Ελλήνων δηλώνει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα και έχουν επηρεάσει τις απόψεις τους σε σημαντικά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής αλλαγής (41% έναντι 49% των Ευρωπαίων), της φυλετικής ισότητας (39% έναντι 41% των Ευρωπαίων) και των δικαιωμάτων των γυναικών (22% έναντι 33% των Ευρωπαίων).

Η πανδημία μετέβαλλε σημαντικά τις συνήθειες των θεατών, καθώς, μετά την πανδημία, ο μέσος Ευρωπαίος περνά πάνω από 230 ώρες – ή 9,5 ημέρες – το χρόνο μπροστά από τη μεγάλη οθόνη ή την τηλεόραση στο σπίτι. Δύο στους πέντε (39%) δηλώνουν επίσης πως ανέπτυξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο τώρα, απ΄ ό,τι πριν την πανδημία, ενώ το 61% εκτιμά πλέον το να πηγαίνει στον κινηματογράφο, περισσότερο από τα υλικά αγαθά. Παράλληλα, ο μέσος Έλληνας θεατής αφιερώνει περίπου 186 ώρες – ή 7.75 ημέρες – βλέποντας ταινίες στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.

Επιπλέον, η έρευνα αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι θεατές επιλέγουν μία ταινία, με το 88% των Ελλήνων θεατών να δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για καθαρή ψυχαγωγία. Παράλληλα, το 41% δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για να μάθει περισσότερα για τον κόσμο και το 30% επιλέγει ταινίες ψυχολογικού περιεχομένου, ενώ το 24% διαλέγει μια ταινία για να ενημερωθεί για τις παγκόσμιες τάσεις. 

Παράλληλα, το 53% των Ελλήνων ερωτηθέντων επεσήμανε πως έχει μάθει για ένα κοινωνικό ζήτημα που προηγουμένως αγνοούσε μέσω της δύναμης του κινηματογράφου, με το 26% να αποκαλύπτει ότι έχει υποστηρίξει έναν κοινωνικό σκοπό μετά την παρακολούθηση μίας ταινίας για το θέμα. Σχεδόν οι μισοί (45%) ισχυρίζονται ότι φεύγουν από τον κινηματογράφο νιώθοντας περισσότερη έμπνευση, ενώ το ίδιο ποσοστό υποστηρίζει ότι μία ταινία μπορεί να είναι πιο επιδραστική από τα βιβλία, για τη διάδοση σημαντικών μηνυμάτων. 

Η Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing, Europe στη Mastercard δήλωσε: "Ο κινηματογράφος, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης, μας προσκαλεί και μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τη ζωή μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Οι ταινίες έχουν τη δύναμη να μας συγκινούν, να μας καθοδηγούν, να μας εκπαιδεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο μας προς το καλύτερο. Η έρευνα της Mastercard ανέδειξε πως η επιρροή του κινηματογράφου έχει συνεχώς αυξανόμενη απήχηση στην ευρύτερη κοινωνία και είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι βλέποντας το Φεστιβάλ Καννών να αναδεικνύει έργα που αφήνουν το δικό τους στίγμα."
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ένα Μεγάλο Όμορφο Τολμηρό Ταξίδι

Ο weird νεορομαντισμός του Τσάρλι Κάουφμαν εμπνέει μια ενοχλητικά εκκεντρική και σιροπιασμένη "ψυχαναλυτική" δραμεντί, βραχυκυκλωμένη από τα μοντέρνα αφηγηματικά της τερτίπια. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/09/2025

Η Λεωφόρος της Δύσης

Ένα αξεπέραστο, πολυεπίπεδο αριστούργημα κι ένα από τα "πετράδια του στέμματος" του κλασικού αμερικανικού σινεμά. | Powered by Uber.

Μαύρη Φάλαινα

Ο άνθρωπος και η φύση, το παρελθόν και το παρόν, αλλά και ένας πραγματικός κι ένας αόρατος κόσμος αντιπαρατίθενται σε ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ τυλιγμένο σε βαθύ υπαρξιακό μυστήριο. | Powered by Uber.

Ο Μεσολαβητής

Θρίλερ με στιβαρό αφηγηματικό ρυθμό και καλοστημένη ίντριγκα, το οποίο χάνει τη συγκέντρωσή του όταν επιστρατεύει φλασάτες ανατροπές και κοινότοπες καταδιώξεις. | Powered by Uber.

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.

Μολυβένιος Στρατιώτης

Ετοιματζίδικη, δευτεροκλασάτη περιπέτεια, η οποία γυρίστηκε στη Βόρεια Ελλάδα και θυμίζει εποχές βιντεοκασέτας. | Powered by Uber.

Ο Γελωτοποιός 2

Κακοφτιαγμένο και φτηνό, σε κάθε επίπεδο, slasher, το οποίο χαραμίζει με τον ερασιτεχνισμό του κάθε υποψία ενδιαφέρουσας ιδέας. | Powered by Uber.