Πώς επηρεάζει ο κινηματογράφος τις συνήθειες των Ελλήνων;

Μια έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως το 77% υποστηρίζει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα.

cinema © shutterstock

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών, η Mastercard, επίσημος χορηγός του Φεστιβάλ, παρουσίασε τη νέα της έρευνα, αναλύοντας τον αντίκτυπο που έχει ο κινηματογράφος στις συνήθειες των θεατών, με το 42% των Ελλήνων ερωτηθέντων να δηλώνει πως οι ταινίες έχουν επηρρεάσει σημαντικά τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο.  

Τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν πως το 77% των Ελλήνων δηλώνει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα και έχουν επηρεάσει τις απόψεις τους σε σημαντικά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής αλλαγής (41% έναντι 49% των Ευρωπαίων), της φυλετικής ισότητας (39% έναντι 41% των Ευρωπαίων) και των δικαιωμάτων των γυναικών (22% έναντι 33% των Ευρωπαίων).

Η πανδημία μετέβαλλε σημαντικά τις συνήθειες των θεατών, καθώς, μετά την πανδημία, ο μέσος Ευρωπαίος περνά πάνω από 230 ώρες – ή 9,5 ημέρες – το χρόνο μπροστά από τη μεγάλη οθόνη ή την τηλεόραση στο σπίτι. Δύο στους πέντε (39%) δηλώνουν επίσης πως ανέπτυξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο τώρα, απ΄ ό,τι πριν την πανδημία, ενώ το 61% εκτιμά πλέον το να πηγαίνει στον κινηματογράφο, περισσότερο από τα υλικά αγαθά. Παράλληλα, ο μέσος Έλληνας θεατής αφιερώνει περίπου 186 ώρες – ή 7.75 ημέρες – βλέποντας ταινίες στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.

Επιπλέον, η έρευνα αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι θεατές επιλέγουν μία ταινία, με το 88% των Ελλήνων θεατών να δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για καθαρή ψυχαγωγία. Παράλληλα, το 41% δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για να μάθει περισσότερα για τον κόσμο και το 30% επιλέγει ταινίες ψυχολογικού περιεχομένου, ενώ το 24% διαλέγει μια ταινία για να ενημερωθεί για τις παγκόσμιες τάσεις. 

Παράλληλα, το 53% των Ελλήνων ερωτηθέντων επεσήμανε πως έχει μάθει για ένα κοινωνικό ζήτημα που προηγουμένως αγνοούσε μέσω της δύναμης του κινηματογράφου, με το 26% να αποκαλύπτει ότι έχει υποστηρίξει έναν κοινωνικό σκοπό μετά την παρακολούθηση μίας ταινίας για το θέμα. Σχεδόν οι μισοί (45%) ισχυρίζονται ότι φεύγουν από τον κινηματογράφο νιώθοντας περισσότερη έμπνευση, ενώ το ίδιο ποσοστό υποστηρίζει ότι μία ταινία μπορεί να είναι πιο επιδραστική από τα βιβλία, για τη διάδοση σημαντικών μηνυμάτων. 

Η Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing, Europe στη Mastercard δήλωσε: "Ο κινηματογράφος, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης, μας προσκαλεί και μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τη ζωή μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Οι ταινίες έχουν τη δύναμη να μας συγκινούν, να μας καθοδηγούν, να μας εκπαιδεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο μας προς το καλύτερο. Η έρευνα της Mastercard ανέδειξε πως η επιρροή του κινηματογράφου έχει συνεχώς αυξανόμενη απήχηση στην ευρύτερη κοινωνία και είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι βλέποντας το Φεστιβάλ Καννών να αναδεικνύει έργα που αφήνουν το δικό τους στίγμα."
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Μάργκαρετ Κουάλεϊ κυνηγά μια αίρεση στο "Honey Don't!"

Νέα συνεργασία για την ταλαντούχα ηθοποιό με τον Ίθαν Κοέν, σε μια μαύρη κωμωδία που δείχνει εντελώς "φευγάτη".

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
08/05/2025

Ο Ντένζελ Γουάσινγκτον υπό ασφυκτική πίεση στο teaser του "Highest 2 Lowest"

Η νέα δουλειά του εμβληματικού Σπάικ Λι βρίσκει τον οσκαρικό ηθοποιό σε μια πολύ δύσκολη φάση.

Το Skype έκλεισε αλλά το σινεμά δε θα το ξεχάσει ποτέ

Η εφαρμογή που έφερε επανάσταση στην επικοινωνία του 21ου αιώνα έδωσε ουκ ολίγες φορές έμπνευση στον κινηματογράφο.

Το 10ο Horrorant φέρνει τον μοντέρνο ασιατικό τρόμο στο Ελιζέ

Οι ταινίες που ξεχωρίζουν από το must αφιέρωμα το οποίο δεν πρέπει να χάσουν οι λάτρεις του horror.

"Blade Runner", Γιώργος Ζώης και όλα όσα παίζουν στο Διεθνές Φεστιβάλ Φιλοσοφικού Κινηματογράφου

Πολύ σύντομα το Ηράκλειο γίνεται η έδρα μιας πρωτότυπης και φιλόδοξης διοργάνωσης που ετοιμάζεται να συστηθεί με τους σινεφίλ της Κρήτης.

Οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από την 8η Μαΐου.