Οδηγός Cinema

Θερινοί Κινηματογράφοι Κριτικές Ταινίων Ειδικές Προβολές Αρχείο Ταινιών Ανά Εβδομάδα Πρεμιέρας Αθηνόραμα club

Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και Παρκ Τσαν-γουκ δίχασαν το φεστιβάλ Κανών

Αναζητώντας ακόμα το φαβορί για το φετινό Χρυσό Φοίνικα, τα μεγάλα ονόματα της διοργάνωσης άφησαν μετέωρους κοινό και κριτικούς.

Eglimata_tou_mellontos

Μάταια θα αναζητήσει κανείς γνώριμες αθηναϊκές εικόνες στα "Εγκλήματα του Μέλλοντος" του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, μια γυρισμένη στην ελληνική πρωτεύουσα δυσοίωνη φουτουριστική παραβολή του γενναίου και προφητικού, άσφαιρου όμως εδώ και καιρό Καναδού auteur. Με ηθελημένα φτωχή σκηνογραφία, βαθιά μελαγχολική διάθεση και φλύαρη ανακύκλωση των τολμηρών ιδεών του για τη σάρκα, την τεχνολογία και τη μεταλλασσόμενη πραγματικότητα, ο Κρόνενμπεργκ έχει πολλά να πει, αλλά λίγα να δείξει για το δυστοπικό αύριο. Μακριά από κάθε διάθεση σκανδάλου, επιστρέφει χωρίς έμπνευση στη γνώριμη εικονογραφία του "Videodrome" και του "Existenz", κουρασμένος περισσότερο και από το βασικό ήρωά του (Βίγκο Μόρτενσεν).

Men
"Men"

Σε γνώριμο έδαφος πατά και ο Κριστιάν Μουντζίου ("4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες"), πολυβραβευμένος θαμώνας του φεστιβάλ που ακτινογραφεί με το "R.M.N." (αρχικά της μαγνητικής τομογραφίας) τη ρατσιστική, παραδομένη στο φόβο πατρίδα του. Μια Ρουμανία που με την πρώτη αφορμή, την πρόσληψη τριών Ασιατών προσφύγων από μια επαρχιακή βιοτεχνία, ξεσπά σε ένα μισαλλόδοξο παραλήρημα, δεμένο με αρχέγονες ανασφάλειες και ψυχαναλυτικά τραύματα. Ένα φεστιβαλικής κοπής κοινωνικό δράμα που δεν κρύβει τις αλληγορικές παραπομπές του, όπως κάνει – με εντελώς διαφορετική σκηνοθετική μεθοδολογία – ο Άλεξ Γκάρλαντ ("Από Μηχανής") στο "Men", την πιο αναμενόμενη συμμετοχή του "Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών". Ένα θρίλερ απειλητικής ατμόσφαιρας που ξεκινάει σαν τους "Εφιάλτες" του Ρόμπερτ Άλτμαν και ολοκληρώνεται δυστυχώς σαν το "Μητέρα!" του Ντάρεν Αρονόφσκι. Κινηματογραφικό παραλήρημα για την απώλεια και την ενοχή, παρασέρνει με την αμετροέπειά του κάθε φιλότιμη προσπάθεια της Τζέσι Μπάκλι να δώσει υπόσταση σ' ένα νευρωτικά παραισθητικό γυναικείο χαρακτήρα.

Decision_to_leave
"Decision to Leave"

Από την άλλη, ο Παρκ Τσαν-γουκ ελέγχει απόλυτα το υλικό του στο ανοιχτό σε διηγηματικές προκλήσεις "Decision to Leave". Νεονουάρ που δοκιμάζει τα όρια του είδους και love story με πικρή επίγευση, αναρωτιέται πάνω στις έννοιες της ερωτικής και κοινωνικής αφοσίωσης, αντανακλώντας παραμορφωτικά τις εικόνες του σκληρού ντετέκτιβ, της μοιραίας γυναίκας και της μεθοδολογικής αστυνομικής έρευνας. Χωρίς να ανήκει στις κορυφαίες στιγμές της φιλμογραφίας του Κορεάτη δημιουργού, ξεχωρίζει μέσα από μια μέτρια προς το παρόν διαγωνιστική επιλογή χωρίς κανένα φαβορί για τα μεγάλα βραβεία. Ενδεικτικό είναι το πως στα αστεράκια των κριτικών τα οποία δημοσιεύουν τα ημερήσια έντυπα όλες σχεδόν οι ταινίες κινούνται στη χρυσή – έως απογοητευτική – μετριότητα, με το "Armageddon Time" του Τζέιμς Γκρέι να προηγείται με βραχεία κεφαλή του "ΕΟ" του Γέρζι Σκολιμόφσκι τόσο στο αγγλόφωνο Screen Daily όσο και στο γαλλόφωνο Film Francais.

Hunt
"Hunt"

Εκτός συναγωνισμού, το spy thriller "Hunt" του Λι Τζουνγκ-τζάε, η εντυπωσιακή πρώτη σκηνοθετική προσπάθεια του Κορεάτη πρωταγωνιστή του τηλεοπτικού "Παιχνιδιού του καλαμαριού", προσφέρει δυόμιση ώρες γεμάτες αδρεναλίνη κι ασταμάτητες ανατροπές, ενώ το 70λεπτο ντοκιμαντέρ του Ίθαν Κοέν "Jerry Lee Lewis: Trouble in Mind", επίσης πρώτη σόλο σκηνοθετική απόπειρα του οσκαρικού Αμερικανού δημιουργού του "Φάργκο", προσεγγγίζει τον 86χρονο ροκ εντ ρολ μύθο με πονηρή κι αποτελεσματική απλότητα: συναυλίες και συνεντεύξεις αρχείου μοντάρονται κοφτά, λόγια και νότες γίνονται ένα – κάτι βαθιά αμερικανικό, επιφανειακό και συναρπαστικό, αφελές και μεγαλοφυές ταυτόχρονα πλημμυρίζει την οθόνη.

Διαβάστε όλες τις ανταποκρίσεις του "α" από το 22ο Φεστιβάλ Κανών εδώ.

Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για τη βοήθεια πραγματοποίησης του ταξιδιού στις Κάνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγέλη Προβάτων

Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και Ίρις β΄ ανδρικού ρόλου (Άρης Σερβετάλης) για έναν ενδιαφέροντα, αν και κατά στιγμές αμήχανο συνδυασμό αγροτικού δράματος, crime thriller και κοινωνικού σχολίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
23/06/2022

Αφήνοντας το Λας Βέγκας

Μία από τις πιο ειλικρινείς, βαθιά ρομαντικές και αδυσώπητα σκληρές "βόλτες στη σκοτεινή πλευρά" του αμερικανικού ονείρου, η οποία χάρισε Όσκαρ ερμηνείας στον Νίκολας Κέιτζ.

Πως άνοιξαν τα "Lightyear" και "Το Τέλειο Αφεντικό" στο ελληνικό box office;

Ανάμεικτες εντυπώσεις άφησαν οι πρεμιέρες του προηγούμενου κινηματογραφικού τετραημέρου, στο οποίο επανέκαμψαν και οι επανεκδόσεις κλασικών τίτλων.

Evia Film Project: σινεμά με οικολογική συνείδηση

Η κοινωνία της βόρειας Εύβοιας αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή το φιλόδοξο πρόγραμμα πολιτισμού και ανάπτυξης που οργανώνει (15-19/6) το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Το Τέλειο Αφεντικό

Ιστορικό ρεκόρ υποψηφιοτήτων στα ισπανικά βραβεία Γκόγια για μια "ύπουλη", καυστική και πολιτικά εύστοχη μαύρη σάτιρα της καπιταλιστικής ψυχολογίας με ερμηνευτικό ρεσιτάλ από τον Χαβιέρ Μπαρδέμ.

Καλή Τύχη Λίο Γκράντε

Ανάλαφρο δράμα χαρακτήρων με προβλέψιμη ψυχολογική διαδρομή, βασισμένο αποκλειστικά στις (αξιόπιστες) ερμηνείες και τους (καλογραμμένους) διαλόγους.

Lightyear

Spin-off του "Toy Story" με αυτόνομη ιστορία, η οποία είναι αστεία, κατά στιγμές συγκινητική και καλοπροαίρετα διδακτική, παραμένει όμως σε ένα αβαθές διασκεδαστικά περιπετειώδες επίπεδο.