Το Κοστούμι

2,5

Δραματικό θρίλερ δωματίου και διαδοχικών ανατροπών από τον οσκαρικό σεναριογράφο του «Παιχνιδιού της Μίμησης».

to_koustoumi_kritiki

Έχοντας κερδίσει το Όσκαρ για τη σεναριακή διασκευή του βιογραφικού δράματος "Το Παιχνίδι της Μίμησης" (2014), ο ευπώλητος συγγραφέας Γκράχαμ Μουρ ("The Sherlockian") δοκιμάζει για πρώτη φορά τις σκηνοθετικές του ικανότητες με ακόμα μία ταινία εποχής. Το γραμμένο από τον ίδιο και τον ηθοποιό Τζόναθαν Μακλέιν "Κοστούμι" του μας μεταφέρει στο Σικάγο της δεκαετίας του ’50, όπου ο Λέοναρντ έχει ανοίξει μαγαζί ενδυμάτων κατά παραγγελία. Βρετανός ράφτης, ο οποίος ύστερα από μια προσωπική τραγωδία θα βρεθεί από τη λονδρέζικη Σάβιλ Ρόου στην πρωτεύουσα του αμερικανικού εγκλήματος, συνεχίζει να φτιάχνει στιλάτα και ακριβά ρούχα. Αυτοί που μπορούν να τα αγοράσουν είναι κυρίως οι τοπικοί γκάνγκστερ, οι οποίοι μπαινοβγαίνουν στο μαγαζί του χωρίς να τον ενοχλούν. Μέχρι που ένα βράδυ το πρωτοπαλίκαρο και ο τραυματισμένος γιος του αρχιμαφιόζου ζητούν καταφύγιο στο ραφτάδικό του.

Η κάμερα δεν ξεστρατίζει πέρα από την πόρτα της κομψής επιχείρησης του Λέοναρντ, ο οποίος είναι σαφές από την αρχή ότι κρύβει πολλά περισσότερα απ’ όσα αφήνει να καταλάβουν οι γύρω του από το μειλίχιο, συγκαταβατικό φέρσιμό του. Θα αρχίσει να τα αποκαλύπτει αργά και μεθοδικά, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο ο Μουρ αναπτύσσει ένα δραματικό θρίλερ δωματίου και διαδοχικών ανατροπών. Η θεατρική λογική του χρησιμοποιεί τις ατάκες σαν όπλα (που εμφανίζονται συχνά-πυκνά), η πλοκή παίρνει συνεχώς στροφές αλλάζοντας κατευθύνσεις και τα πραγματικά κίνητρα των χαρακτήρων θολώνουν, καθώς διασταυρώνονται σε ένα παιχνίδι παραπλανήσεων που θυμίζει αμυδρά τον "Υπηρέτη δύο αφεντάδων" του Γκολντόνι. Αν και υπερβολικά εξυπνακίστικο, είναι αλήθεια ότι δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα μέχρι και το εύκολων λύσεων φινάλε.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: TULIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κοστούμι

The Outfit
2,5
  • Γκανγκστερική
  • 2022
  • Διάρκεια: 105 '
  • Γκράχαμ Μουρ

O Λέοναρντ είναι ένας εξαίρετος Βρετανός ράφτης, ο οποίος ύστερα από μια προσωπική τραγωδία θα βρεθεί από τη λονδρέζικη Σάβιλ Ρόου στο Σικάγο του ’50. Καθώς οι άρχοντες του τοπικού εγκλήματος είναι οι καλύτεροι πελάτες του, ένα βράδυ ο γιος του αρχιμαφιόζου ζητά τραυματισμένος καταφύγιο στο ραφτάδικό του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.