Kerr

2,5

Καφκική πολιτική αλληγορία με απόκοσμα απειλητική ατμόσφαιρα, η οποία όμως δεν γίνεται ποτέ απολύτως πειστική.

Kerr

Από τους ταλαντούχους δημιουργούς του σύγχρονου τούρκικου σινεμά, ο Ταϊφούν Πιρσελίμογλου ξεχώρισε με τη συγκινητική "Περούκα" (2010) και το δραματικό θρίλερ "Δεν Είμαι Εγώ" (2013), ακολουθώντας τα βήματα ενός ευαίσθητου κοινωνικού ρεαλισμού. Στο ασπρόμαυρο "Sideway" του 2017, αντιθέτως, κολυμπά αδέξια έξω από τα κινηματογραφικά νερά του, καθώς δελεάζεται από μια στιλίστικη φιλοσοφική αλληγορία που μιμείται μανιερίστικα τον Μπέλα Ταρ.


Χωρίς να απομακρύνεται εντελώς από το ύφος της προηγούμενης ταινίας του, το ελληνικής συμπαραγωγής –όπως όλες οι τελευταίες δουλειές του Πιρσελίμογλου– "Kerr" είναι ένα βήμα καλοσχεδιασμένης "οπισθοχώρησης", μιας και οι φανερά αλληγορικές προθέσεις του καμουφλάρονται κάτω από το πέπλο ενός πιο χειροποίητου, ρεαλιστικού δράματος. Σ’ αυτό, ο Τζαν επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του πατέρα του, όπου και γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου. Καταγγέλλοντάς τον στην αστυνομία, όχι μόνο αρχίζει να νιώθει σαν να είναι ο ίδιος ένοχος, αλλά παγιδεύεται σιγά σιγά και σε μια σειρά από παράξενα συμβάντα, ενώ στην επαρχιακή κωμόπολη κηρύσσεται απαγόρευση κυκλοφορίας λόγω ενός φονικού σκύλου (ή μήπως ολόκληρης αγέλης;), που παραμένει ασύλληπτος.


Με αποτελεσματική απλότητα ο Πιρσελίμογλου ξεπερνά την ηθογραφική παρατήρηση μιας κλειστής, οπισθοδρομικής πραγματικότητας, εγκαθιστώντας με μικρές, διακριτικές σεναριακές και σκηνοθετικές κινήσεις μια απειλητική ατμόσφαιρα. Όσο αυτή παραμένει αφηρημένη αποδεικνύεται πιο υποβλητική, ισορροπώντας ανάμεσα σ’ έναν καφκικό εφιάλτη και σε μια πολιτική αλληγορία ολοκληρωτισμού και συνωμοσιολογίας. Τι απ’ όλα αυτά που συμβαίνουν στον Τζαν είναι αληθινό και τι προϊόν της τρομοκρατημένης φαντασίας του; Οι απαντήσεις του "Kerr", όσο κι αν εκείνο θέλει να τις κρατήσει (προβλέψιμα) ανοιχτές και διφορούμενες, μοιάζουν δραματικά ισχνές και φιλοσοφικά ετοιμοπαράδοτες.

Τουρκία, Ελλάδα, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: BAD CROWD

Περισσότερες πληροφορίες

Kerr

2,5
  • Σινεφίλ
  • 2021
  • Διάρκεια: 101 '
  • Ταϊφούν Πιρσελίμογλου

O Τζαν επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του πατέρα του, όπου και γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου. Καταγγέλλοντάς τον στην αστυνομία, παγιδεύεται σε μια σειρά από παράξενα συμβάντα, ενώ στην πόλη κηρύσσεται απαγόρευση κυκλοφορίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ας περιμένουν οι γυναίκες" (και) με live μουσική απόψε στην Τεχνόπολη

Το καλτ φιλμ του Σταύρου Τσιώλη θα προβληθεί με όλα τα τραγούδια του ερμηνευμένα επί σκηνής από την Babis Batmanidis Co(m)pany.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/09/2025

Ο Τζιμ Τζάρμους έκανε ανατροπή και απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία

Σχεδόν από το πουθενά ο Αμερικανός σκηνοθέτης θριάμβευσε στη Μόστρα με το "Father Mother Sister Brother".

Ταινίες με κλοπές που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Ληστείες, προδοσίες και ακραίες παρεξηγήσεις που παίζουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων αυτές τις μέρες.

Φεστιβάλ Βενετίας: Φαβορί και αουτσάιντερ

Οι προβλέψεις της τελευταίας στιγμής για τα βραβεία λένε πως "Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ" δεν έχει αντίπαλο, το "No Other Choice" του Παρκ Τσαν-γουκ κοιτάζει ψηλά και ο Λάνθιμος δύσκολα θα φύγει από το Λίντο με άδεια χέρια.

Οι 51 μικρού μήκους που διαγωνίζονται στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακοινώθηκαν οι τίτλοι που διεκδικούν τα βραβεία του τμήματος "Ελληνικές Μικρές Ιστορίες".

Τζένιφερ Λόρενς & Ρόμπερτ Πάτινσον ερωτευμένοι μέχρι θανάτου στο "Die My Love"

Οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στη νέα ταινία της κορυφαίας σκηνοθέτριας Λιν Ράμσεϊ ("Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν").

Η ελληνική "Αρκουδότρυπα" βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας

Το ντεμπούτο των Χρυσιάννα Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου απέσπασε το σημαντικό βραβείο Europa Cinemas Label χάρη στο οποίο η ταινία θα μπορέσει να διανεμηθεί σε σινεμά της Γηραιάς Ηπείρου.